Παρασκευή 20 Μαΐου 2011

Πρωτοσέλιδο της ΦτΞ 20.5.2011



Συνεχίζει να αποτελεί εφιάλτη το παραεμπόριο

Νέα ρύθμιση του Υπουργείου Ανάπτυξης για την καταπολέμηση του παραεμπορίου αναμένεται να πάρει σύντομα τον δρόμο της βουλής


Συνεχίζει να αποτελεί
εφιάλτη το παραεμπόριο


- Εφεξής, τα παράνομα εμπορεύματα της υπαίθριας αγοράς είτε θα πετάγονται στον κάδο με τα σκουπίδια, είτε θα ψεκάζονται με ειδικό ανεξίτηλο σπρέι
- Πως σχολιάζουν την ανωτέρω πρωτοβουλία της κυβέρνησης φορείς της τοπικής μας αγοράς


Με νέα νομοθετική ρύθμιση, που αναμένεται να πάρει τον δρόμο της βουλής το επόμενο χρονικό διάστημα, έρχεται το Υπουργείο Ανάπτυξης, στα πλαίσια καταπολέμησης της μάστιγας του παραεμπορίου.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις νέες διατάξεις, προβλέπεται άμεση καταστροφή των εμπορευμάτων που πωλούνται παράνομα από τα αρμόδια για το θέμα κλιμάκια. Η καταστροφή θα γίνεται με δύο τρόπους, είτε με ρίψη των εμπορευμάτων στους κάδους απορριμμάτων, είτε με τον ψεκασμό τους με ειδικό ανεξίτηλο σπρέι.
Θετικά βλέπουν την ανωτέρω πρωτοβουλία της κυβέρνησης οι περισσότεροι φορείς της τοπικής μας αγοράς, αφού, πλέον, το παραεμπόριο έχει εξελιχθεί σε έναν από τους χειρότερους εφιάλτες τους.
Ο Πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης, κύριος Ευθύμης Μίλκογλου, τονίζει ότι το κράτος πράττει σωστά αποφασίζοντας να καταστρέφει τα παράνομα εμπορεύματα, επισημαίνοντας, ότι πρόκειται για ένα ακόμη βήμα στον αγώνα για την καταπολέμησης του παραεμπορίου.
Ο τελευταίος αναφέρει, δε, ότι σκοπός είναι να μην σταματήσει η προσπάθεια, αλλά να συνεχιστεί μέχρι το τέλος.
Την ίδια άποψη επί του θέματος εκφράζει και ο Αντιπρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης, κύριος Νίκος Τσάβας, ο οποίος αναφέρει, ότι είναι φοβερά εκνευριστικό να βλέπεις τους παράνομους πωλητές να σου παίρνουν τους πελάτες, χωρίς να κόβουν αποδείξεις και να επωμίζονται τα οικονομικά βάρη που σηκώνει ένας νόμιμος καταστηματάρχης.
Ο πρώην Πρόεδρος και μέλος του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης, κύριος Γιάννης Αλεξιάδης, τονίζει, ότι το βασικότερο, για να πετύχει η πρωτοβουλία για την εξάλειψη του παραεμπορίου, είναι να ενεργοποιηθούν τα κλιμάκια που είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο του παραεμπορίου, καθώς η γραφειοκρατία αποτελούσε από ανέκαθεν αγκάθι στην εξάλειψη του φαινομένου.
Ο Γραμματέας του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης, κύριος Γιάννης Αλεξόπουλος, από την άλλη, εκφράζει διαφορετική άποψη όσον αφορά την καταστροφή των παράνομων εμπορευμάτων, τονίζοντας, ότι αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με άλλον τρόπο. Για παράδειγμα να μοιραστούν σε συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη. Ενώ, έκανε σαφές, ότι εάν η Πολιτεία δεν αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με το πρόβλημα, αυτό θα συνεχίσει να υποβόσκει.

Της Πολιτικής Το ##







Γράφει ο Σταύρος Βλαχόπουλος

Είπαμε δε φταίει ο Τσέπελης για το δικαίωμα που του δίνει ο νόμος, ώστε να κάνει αυξήσεις στον μισθό του ως πρόεδρος της ΔΕΥΑΞ, αλλά μην μας προκαλεί:


Καλά αγαπητέ Δήμαρχε Ξάνθης, δεν μπορείς να μάθεις στους συνεργάτες σου πως πολλές φορές είναι καλύτερο να μασάς παρά να μιλάς; Είναι δυνατόν αυτός ο απαράδεκτος πλέον κατ εμέ συνεργάτης σου, που ακούει στο όνομα Μ. Τσέπελης, να θέλει να βγει και από πάνω; Είναι δυνατόν να συγκρίνει τα χρήματα που εισπράττει ο ίδιος, με αυτά που εισπράττει ο επικεφαλής της Αντιπολίτευσης από την ΣΕΚΑΠ, την στιγμή που τα χρήματα της αντιμισθίας του προέδρου της ΔΕΥΑΞ αποτελούν απόφαση του Δ.Σ. της επιχείρησης, η οποία πέρασε με πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ ο μισθός του Χ. Πούλιου στην ΣΕΚΑΠ ορίζεται από το Δ.Σ. της εταιρίας, στο οποίο ο ίδιος δεν μετέχει; Πόσα θέλετε να μας τρελάνετε κύριοι τελικά; Τον μισθό του κυρίου Τσέπελη κύριε Δήμαρχε, τον πληρώνουμε όλοι οι Ξανθιώτες, ενώ στην ΣΕΚΑΠ οι μισθοί προέρχονται από τις πωλήσεις της εταιρίας και αυτό αποδεικνύει περίτρανα πως όντως ο κύριος Τσέπελης και ο συντάξας την ανακοίνωση της ΔΕΥΑΞ, βρίσκονται εκτός τόπου και χρόνου και πραγματικά θέλω να γνωρίζω αν η ανακοίνωση που φέρει την υπογραφή του κυρίου Τσέπελη συνετάχθη από τον ίδιο ή από υψηλόμισθο συνεργάτη της ΔΕΥΑΞ;

Προς Χ. Πούλιο ενταύθα: Είναι δυνατόν να εκκρεμούν τόσο σοβαρές υποθέσεις στην ΔΕΥΑΞ και εσείς να ασχολείστε με τα δικαιώματα που δίνει ο νόμος στον Πρόεδρό της;

Φίλος ο Χ. Πούλιος, φίλτατη όμως και η αλήθεια και οφείλω να παραθέσω κάποια πράγματα, γιατί πιστεύω πως οι «Πολίτες για την Αλλαγή» μάλλον ασχολούνται με ανούσια πράγματα στον Δήμο Ξάνθης. Είναι δυνατόν κύριοι, δημόσια ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΞ να δήλωσε πως τα κινητά τηλέφωνα που πληρώνονται από την Δημοτική Επιχείρηση, χρησιμοποιούνται για υπηρεσιακούς λόγους και εσείς να μην έχετε ζητήσει μέχρι σήμερα αναλυτικούς λογαριασμούς, προκειμένου να το πιστοποιήσετε; Είναι δυνατόν να αφήνετε τόσο σοβαρά ζητήματα κύριοι και να ασχολείστε με τρίχες; Γιατί τρίχες θεωρώ πως είναι, το θέμα των αντιμισθιών του προεδρείου της ΔΕΥΑΞ, την στιγμή που ο νόμος της δικής σας Κυβέρνησης (ΠΑΣΟΚ) δίνει το δικαίωμα αυτό; Είναι δυνατόν να μην ασχολείστε με τα εμφιαλωμένα νερά που προμηθεύεται η ΔΕΥΑΞ για το προσωπικό της, την στιγμή που πουλά σε όλους εμάς το νερό για χρυσάφι;

Με Τούρκικες Νταλίκες αδειάζουν την ΣΕΒΑΘ, κάτω από την μύτη όλων μας:

Τελικά επιβεβαιώνεται περίτρανα, πως οι Ξανθιώτες είμαστε για τα ανάθεμα. Βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος, μα όταν το πάρουμε χαμπάρι είναι πολύ αργά πια για δάκρυα. Εχθές επικοινώνησαν μαζί μας συντοπίτες και αναγνώστες της Εφημερίδας μας, επισημαίνοντάς μας πως στον χώρο του εργοστασίου της ΣΕΒΑΘ, υπάρχουν Νταλίκες εκ Τουρκίας, στις οποίες φορτώνονται μηχανήματα και εξοπλισμός του εργοστασίου. Το οξύμωρο στην όλη υπόθεση βέβαια, είναι πως, όλα αυτά γίνονται κάτω από την μύτη όλων μας και χωρίς καμία απολύτως ενημέρωση. Δεν είδαμε να δημοσιεύονται στον τοπικό τύπο κάποιες ανακοινώσεις που θα ενημέρωναν τους ενδιαφερομένους για πλειστηριασμό ή πώληση των περιουσιακών στοιχείων της ΣΕΒΑΘ και αυτό είναι που μας αναγκάζει να σκεπτόμαστε πως για ακόμα μια φορά κάποιοι παίζουν παιχνίδια στην πλάτη όλων μας.

Φανταστικά τα μοντέλα της NISSAN στην υπαίθρια έκθεση της Πλατείας Ελευθερίας:


Όλοι οι Ξανθιώτες είχαν την δυνατότητα να ενημερωθούν από πρώτο χέρι, τόσο για τις προσφορές όσο και για τα μοντέλα της NISSAN, από τα πλήρως καταρτισμένα στελέχη της Ι. Γκουμανίδης. Από την πρώτη ημέρα της έκθεσης, πλήθος κόσμου ενημερώθηκε και ξεναγήθηκε στο υπαίθριο εκθεσιακό κέντρο, που στήθηκε από την NISSAN Γκουμανίδης στην Πλατεία Ελευθερίας. Αυτοκίνητα πόλης, αυτοκίνητα που συνδυάζουν την άνεση με την περιπέτεια, καθώς και τα γνωστά επαγγελματικά οχήματα της εταιρίας, ήταν τα προϊόντα με τα οποία ήρθαν σε στενή επαφή οι επισκέπτες, που είχαν την δυνατότητα να μυηθούν έστω και για λίγο, στον κόσμο της κατασκευαστικής ποιότητας των αυτοκινήτων. Μιλώντας με την υπεύθυνη πωλήσεων της εταιρίας Δέσποινα Γκουμανίδου, αποκομίσαμε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία, τόσο για τα μοντέλα της NISSAN όσο και για την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αυτοκινήτου, η οποία τα τελευταία δυο χρόνια δέχεται συνεχώς πόλεμο από τις αποφάσεις των Κυβερνώντων, οι οποίοι επιβαρύνουν οικονομικά όλους αυτούς που είχαν στα σχέδιά τους να αγοράσουν ένα καινούριο αυτοκίνητο.

Παραλίγο φονικό το μεσημέρι της Τετάρτης στην οδό Μπρωκούμη, φωτιά σε καφενείο του Δροσερού όπου κάποιοι εμπόδιζαν την πυροσβεστική να παρέμβει:

Άγριο επεισόδιο σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης στην οδό Μπρωκούμη, όταν σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, μια γυναίκα κινεζικής καταγωγής, όρμησε με τσεκούρι να χτυπήσει την φίλη του άντρα της, με αποτέλεσμα το τσεκούρι να σπάσει την βιτρίνα καταστήματος και να τραυματισθεί η μια εκ των δυο γυναικών. Το περιστατικό χαρακτηρίζεται ως συμβάν ζηλοτυπίας, αλλά για ακόμα μια φορά μας αναγκάζει να σκεφθούμε πως η εγκληματικότητα είναι εδώ και δεν έχει σταματήσει στην Ξάνθη.
Ακόμα ένα περιστατικό, το οποίο μας ανέφεραν αναγνώστες μας, έχει να κάνει με φωτιά η οποία ξέσπασε σε καφενείο του Δροσερού από άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους. Το θέμα δεν είναι τόσο σημαντικό, αλλά κρύβει όντως μια πτυχή, η οποία μας προβληματίζει έντονα, αφού σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, υπήρξαν κάποιοι κάτοικοι, οι οποίοι εμπόδιζαν την πυροσβεστική να παρέμβει και να σβήσει την φωτιά, με την ομάδα ΔΙΑΣ τελικά να δίνει λύση στο πρόβλημα με άμεση παρέμβασή της.

Φάουλ του συνδικαλιστή και προέδρου του ενός Σωματείου εργαζομένων της ΣΕΚΑΠ Κ. Γαβριηλίδη ο ισχυρισμός περί απουσίας των Γαλάζιων Ενώσεων:


Δυστυχώς έπεσε σε ατόπημα ο φίλος Κ. Γαβριηλίδης, αφού σε δηλώσεις του για την απουσία Ενώσεων από την Έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΣΕΚΑΠ, έριξε το βάρος σε γαλάζιες Ενώσεις, την στιγμή που η πραγματικότητα είναι εντελώς αντίθετη και σίγουρα δεν συμφέρει την Κυβερνώσα παράταξη του ΠΑΣΟΚ, της οποία αποτελεί και ενεργό στέλεχος. Όπως αποδεικνύεται, οι περισσότερες από τις Ενώσεις που έλειψαν ήταν πράσινης απόχρωσης και θα πρέπει ο αγαπητός κατά τα άλλα Κώστας Γαβριηλίδης, να ζητήσει για ακόμα μια φορά τις ευθύνες από τους συντρόφους του.

Σε ένα δίμηνο τέσσερις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία

- Στον Ίασμο ο ένας από αυτούς, ενώ ένας ακόμη κατασκευάζεται στην Καβάλα

- Πόσο πιθανό είναι να ιδιωτικοποιηθεί ο δρόμος;



Τέσσερις νέοι σταθμοί διοδίων (εκτός του Πολύμυλου) αναμένεται να λειτουργήσουν ακόμη και μέσα στον ερχόμενο Ιούλιο κατά μήκος της Εγνατίας οδού. Πρόκειται για τους σταθμούς στα Τύρια (Θεσπρωτία), στο Μαλακάσι (Ιωάννινα), στη Νυμφόπετρα (Θεσσαλονίκη) και στον Ιασμο (Ροδόπη). Ακόμη ένας σταθμός ήδη κατασκευάζεται στην περιοχή της Καβάλας.Πρόκειται για προσωρινούς σταθμούς, οι οποίοι όμως θα λειτουργούν μέχρι τις αρχές του 2013, όταν υπολογίζεται πως στον αυτοκινητόδρομο θα λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια με χρέωση ανάλογα με τη χρήση του.Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, επισήμανε πως τα διόδια στην Εγνατία είναι σχεδόν έτοιμα, κάτι που επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσος Μουρατίδης. Οι προετοιμασίες έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν στο σύνολό τους, ειδικά σε Μαλακάσι, Νυμφόπετρα και Ιασμο.
«Για να λειτουργήσουν όμως τα διόδια, θα πρέπει να υπογραφεί η κοινή υπουργική απόφαση από τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών. Είμαστε σε αναμονή αυτής της απόφασης», είπε ο κ. Μουρατίδης.Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη είναι η προσπάθεια του υπουργείου να μειωθεί το κόστος των διοδίων στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, που κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης. Τη Μεγάλη Εβδομάδα το υπουργείο έστειλε εγγράφως τις προτάσεις του στους παραχωρησιούχους και την προηγούμενη εβδομάδα έλαβε τις απαντήσεις. Η διαδικασία, όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, και οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του τρέχοντος μήνα και ακολούθως είναι ανοιχτό το ζήτημα της μείωσης των τιμών σε σημαντικά μάλιστα ποσοστά.ΜειώσειςΣύμφωνα με τον υφυπουργό, εκεί όπου κατασκευάζεται αυτοκινητόδρομος (π.χ. Τέμπη), τα διόδια αναμένεται να μειωθούν στη μισή τιμή. Σε ήδη κατασκευασμένους αυτοκινητόδρομους η μείωση υπολογίζεται μεταξύ 25% και 30%, ενώ εξετάζεται να ισχύσει και μια σειρά από εκπτώσεις ειδικά για τους συχνούς χρήστες (για παράδειγμα πάνω από δέκα διελεύσεις το μήνα από ένα σταθμό) και διευκολύνσεις στις τοπικές μετακινήσεις.

Σε περίπου δύο χρόνια υπολογίζεται πως θα λειτουργούν ηλεκτρονικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, όπου η χρέωση θα γίνεται πλέον με βάση τη χρήση του δρόμου, με αναλογικό και δίκαιο τρόπο.Οι μειώσεις αναμένονται επίσης μέσα στο καλοκαίρι και συναρτώνται και με την απεμπλοκή των χρηματοδοτήσεων και τη συνέχιση της υλοποίησης των έργων με συμβάσεις παραχώρησης.Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι «ήδη έχουμε επιτύχει σημαντική συγκράτηση των τιμών των διοδίων. Υπενθυμίζω ότι από την 1η Ιανουαρίου 2011 σε όλο τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου τα διόδια βάσει σύμβασης έπρεπε να αυξηθούν κατά 33%. Δηλαδή στο τμήμα από τις Ράχες Μαλιακού μέχρι το Κλειδί Ημαθίας. Καταφέραμε να μην προχωρήσει η αύξηση. Στο τμήμα από Σκάρφια Φθιώτιδας μέχρι την Αθήνα τα διόδια έπρεπε να αυξηθούν κατά 20% τον προηγούμενο Μάρτιο και επιπλέον κατά 30% τον ερχόμενο Ιούνιο. Κι αυτό το σταματήσαμε. Η κυβέρνηση απορρόφησε τις αυξήσεις αυτές. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική κοινωνική παροχή προς πολύ μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού».Ο υφυπουργός επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι τα διόδια στην Εγνατία οδό θα είναι φτηνότερα συγκριτικά με τους άλλους αυτοκινητόδρομους.Ιδιωτικοποίηση της «Εγνατία Οδός ΑΕ»Αναφορικά με την πρόθεση για ιδιωτικοποίηση της «Εγνατία Οδός ΑΕ», ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι οι ισχυρισμοί της ΝΔ είναι ανεδαφικοί.

«Υποστηρίζουν ότι θα φέρει έσοδα 1 δισ. ευρώ και θα μειωθεί το έλλειμμα. Ομως έχουν φορτώσει την εταιρία με 1,1 δισ. ευρώ δάνεια, αφού από το 2006 και μετά δε χρηματοδοτούσαν την κατασκευή της από τον κρατικό προϋπολογισμό, για να μην εμφανίζεται στο έλλειμμα και το χρέος. Επέβαλαν να πάρει δάνεια από ιδιωτικές τράπεζες, βάζοντας ως υποθήκη τα διόδια και την επιστροφή του ΦΠΑ. Ούτε τα διόδια έβαλαν (από το 2006), για να μην έχουν πολιτικό κόστος, ούτε τα 700 εκατ. ευρώ που όφειλε το Δημόσιο στην εταιρία από το ΦΠΑ επέστρεψαν. Ας υποθέσουμε ότι θα βρεθεί ιδιώτης, ο οποίος μέσα σε δυο χρόνια θα πληρώσει 1 δισ. ευρώ στο Δημόσιο και θα αναλάβει 1 δισ. ευρώ χρέη, θα πληρώνει 60 - 100 εκατ. ευρώ το χρόνο για συντήρηση και λειτουργία της και φυσικά θα έχει και το εύλογο κέρδος. Φανταστείτε πόσο ακριβά και πυκνά διόδια θα επιβάλει...», είπε χαρακτηριστικά.Ανάλογη εικόνα, σύμφωνα με τον υφυπουργό, υπάρχει και στις πέντε συμβάσεις παραχώρησης για ισάριθμους αυτοκινητόδρομους (το 2007), με αποτέλεσμα να γίνουν τα διόδια πανάκριβα και να σταματήσουν οι τράπεζες τη χρηματοδότηση... «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε την κυβέρνηση προτείναμε μείωση των διοδίων και λύση όλων των νομικών και τεχνικών προβλημάτων που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των λαθών των συμβάσεων, αλλά και της κακής διαχείρισης των έργων τόσο από την κυβέρνηση της ΝΔ όσο και από την ιδιωτική πλευρά. Μέχρι τον προηγούμενο Δεκέμβριο δε δέχονταν καμιά συζήτηση, γι' αυτό και δεν έχουμε μέχρι τώρα μείωση των διοδίων, αφού για κάθε αλλαγή των συμβάσεων, όπως ορίζεται και από τις ίδιες τις συμβάσεις, χρειάζεται η συμφωνία και των δύο πλευρών.

Είναι θετικό ότι μετά το Δεκέμβρη δέχτηκαν τη συνεργασία στα θέματα αυτά. Πιστεύω πως μέχρι το τέλος Μαΐου μπορεί να υπάρξει οριστική συμφωνία και μέσα στον Ιούνιο να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα εκεί που έχουν σταματήσει, γεγονός πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη, την απασχόληση και τη στήριξη των περιφερειακών αγορών», σημείωσε.

SOS από τις βορειοελλαδικές επιχειρήσεις

Μισό δισ. ευρώ οι κρατικές

οφειλές που βάζουν φωτιά



Στο “κόκκινο” βρίσκονται οι βορειοελλαδικές μεταποιητικές επιχειρήσεις, που βλέπουν τα περιθώρια αντοχής αλλά και ανοχής τους να στερεύουν, την ώρα που το κράτος τους στερεί ρευστότητα ύψους 500 εκατ. ευρώ από διαπιστωμένες οφειλές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα χρόνο νωρίτερα οι οφειλές του δημοσίου άγγιζαν τα 300 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία αυτά αποκάλυψε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) Νικόλαος Πέντζος, επικαλούμενος τα ευρήματα έρευνας του φορέα που διενεργήθηκε τον Απρίλιο.“Η προσπάθεια του κράτους για ανάπτυξη, ρευστότητα και εξωστρέφεια αυτοαναιρείται, αφού αποτελεί το ίδιο τον κύριο παράγοντα έλλειψης ρευστότητας στην αγορά, αδυνατώντας να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του έναντι των επιχειρήσεων”, σημείωσε ο κ. Πέντζος.Το κράτος οφείλει συγκεκριμένα πάνω από 150 εκατ. ευρώ στις επιχειρήσεις της Θράκης από την (μη καταβληθείσα) επιχορήγηση 12% του κόστους εργασίας, 110 εκατ. ευρώ στις βορειοελλαδικές επιχειρήσεις από μη αποπληρωμή επενδύσεων, κυρίως του αναπτυξιακού νόμου, καθώς και 90 εκατ. ευρώ από επιστροφή ΦΠΑ προς τους εξαγωγείς. Τα 120 εκατ. ευρώ, τέλος, ξεπερνούν οι οφειλές προς βορειοελλαδικές επιχειρήσεις από τις προμήθειες που το δημόσιο έκανε αλλά δεν πλήρωσε και από έργα που αυτές εκτέλεσαν για λογαριασμό του χωρίς να πάρουν τα χρήματά τους.


Ο κ. Πέντζος υπογράμμισε ακόμη πως μεγάλο πρόβλημα αποτελεί η αύξηση των επιτοκίων δανεισμού για τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις (τον περασμένο Νοέμβριο ανερχόταν στο 37% για χορηγήσεις έως 1 εκατ. με 12μηνη περίοδο αποπληρωμής και στο 60% για δάνεια άνω του 1 εκατ. με 12μηνη αποπληρωμή).Μείωση τζίρου 10% σε σχέση με το 2009Βάσει της πρώτης επεξεργασίας στοιχείων ισολογισμών μεταποιητικών επιχειρήσεων - μελών του, που πραγματοποίησε για το 2010 ο ΣΒΒΕ, προκύπτει η εξής εικόνα για την πορεία των μεγεθών τους:
Ο τζίρος του 2010 είναι μειωμένος κατά 10% σε σχέση με το 2009, ενώ έχει συρρικνωθεί κατά συνολικά 16,5% την περίοδο 2005-2011.
Το περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων διαμορφώθηκε πέρυσι στο -2,4%, όταν το 2005 ήταν στο 5,9%.
Ο δείκτης άμεσης ρευστότητας των επιχειρήσεων εμφανίζει μείωση 35% σε σχέση με το 2007, τελευταίο προ κρίσης έτος.
Άλλος ένας παράγοντας που κατά τον κ. Πέντζο επηρεάζει αρνητικά την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων του βορειοελλαδικού τόξου είναι η σημαντική αύξηση του κόστους παραγωγής, το οποίο εκτινάχθηκε με βάση της τιμές ενέργειας κατά 17% από τον Δεκέμβριο του 2009 έως τον Δεκέμβριο του 2010. Επίσης, αυξάνονται οι τιμές εισαγωγών για τη βιομηχανία κατά 7,6% σε σχέση με πέρυσι, ενώ η διαρκής ενίσχυση της ισοτιμίας ευρώ - δολαρίου καθιστά δυσκολότερες τις εξαγωγές.Ο κ. Πέντζος πρόβλεψε στασιμότητα στις επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα εξαιτίας ανεπάρκειας κεφαλαίων και επιχειρηματικού ρίσκου, το οποίο είναι σήμερα, όπως είπε, “κατακόρυφα αυξημένο” λόγω της οικονομικής κρίσης και της εφαρμογής του μνημονίου.Πρόσθεσε ότι, αν και ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχει καταβάλει από τον Σεπτέμβριο σημαντικές προσπάθειες για την ενίσχυση της ανάπτυξης, ωστόσο πρέπει να δρομολογήσει "συμπληρωματικό ισχυρό πλέγμα πολιτικών άμεσων ενεργειών για την καθημερινότητα του επιχειρείν".


Ερωτηθείς αν τα επιπλέον μέτρα που ζητούνται μπορεί να αφορούν και περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων, ο κ. Πέντζος υποστήριξε ότι καμία επιχείρηση δεν επιθυμεί να τους μειώσει και πως όσες το πράττουν “το κάνουν αναγκαστικά”, λόγω προβλήματος επιβίωσης.