
Παρασκευή 20 Μαΐου 2011
Συνεχίζει να αποτελεί εφιάλτη το παραεμπόριο
εφιάλτη το παραεμπόριο
- Πως σχολιάζουν την ανωτέρω πρωτοβουλία της κυβέρνησης φορείς της τοπικής μας αγοράς
Με νέα νομοθετική ρύθμιση, που αναμένεται να πάρει τον δρόμο της βουλής το επόμενο χρονικό διάστημα, έρχεται το Υπουργείο Ανάπτυξης, στα πλαίσια καταπολέμησης της μάστιγας του παραεμπορίου.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τις νέες διατάξεις, προβλέπεται άμεση καταστροφή των εμπορευμάτων που πωλούνται παράνομα από τα αρμόδια για το θέμα κλιμάκια. Η καταστροφή θα γίνεται με δύο τρόπους, είτε με ρίψη των εμπορευμάτων στους κάδους απορριμμάτων, είτε με τον ψεκασμό τους με ειδικό ανεξίτηλο σπρέι.
Θετικά βλέπουν την ανωτέρω πρωτοβουλία της κυβέρνησης οι περισσότεροι φορείς της τοπικής μας αγοράς, αφού, πλέον, το παραεμπόριο έχει εξελιχθεί σε έναν από τους χειρότερους εφιάλτες τους.
Ο Πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης, κύριος Ευθύμης Μίλκογλου, τονίζει ότι το κράτος πράττει σωστά αποφασίζοντας να καταστρέφει τα παράνομα εμπορεύματα, επισημαίνοντας, ότι πρόκειται για ένα ακόμη βήμα στον αγώνα για την καταπολέμησης του παραεμπορίου.
Ο τελευταίος αναφέρει, δε, ότι σκοπός είναι να μην σταματήσει η προσπάθεια, αλλά να συνεχιστεί μέχρι το τέλος.
Την ίδια άποψη επί του θέματος εκφράζει και ο Αντιπρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης, κύριος Νίκος Τσάβας, ο οποίος αναφέρει, ότι είναι φοβερά εκνευριστικό να βλέπεις τους παράνομους πωλητές να σου παίρνουν τους πελάτες, χωρίς να κόβουν αποδείξεις και να επωμίζονται τα οικονομικά βάρη που σηκώνει ένας νόμιμος καταστηματάρχης.
Ο πρώην Πρόεδρος και μέλος του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης, κύριος Γιάννης Αλεξιάδης, τονίζει, ότι το βασικότερο, για να πετύχει η πρωτοβουλία για την εξάλειψη του παραεμπορίου, είναι να ενεργοποιηθούν τα κλιμάκια που είναι υπεύθυνα για τον έλεγχο του παραεμπορίου, καθώς η γραφειοκρατία αποτελούσε από ανέκαθεν αγκάθι στην εξάλειψη του φαινομένου.
Ο Γραμματέας του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης, κύριος Γιάννης Αλεξόπουλος, από την άλλη, εκφράζει διαφορετική άποψη όσον αφορά την καταστροφή των παράνομων εμπορευμάτων, τονίζοντας, ότι αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με άλλον τρόπο. Για παράδειγμα να μοιραστούν σε συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη. Ενώ, έκανε σαφές, ότι εάν η Πολιτεία δεν αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με το πρόβλημα, αυτό θα συνεχίσει να υποβόσκει.
Της Πολιτικής Το ##
Είπαμε δε φταίει ο Τσέπελης για το δικαίωμα που του δίνει ο νόμος, ώστε να κάνει αυξήσεις στον μισθό του ως πρόεδρος της ΔΕΥΑΞ, αλλά μην μας προκαλεί:

Προς Χ. Πούλιο ενταύθα: Είναι δυνατόν να εκκρεμούν τόσο σοβαρές υποθέσεις στην ΔΕΥΑΞ και εσείς να ασχολείστε με τα δικαιώματα που δίνει ο νόμος στον Πρόεδρό της;

Με Τούρκικες Νταλίκες αδειάζουν την ΣΕΒΑΘ, κάτω από την μύτη όλων μας:

Φανταστικά τα μοντέλα της NISSAN στην υπαίθρια έκθεση της Πλατείας Ελευθερίας:


Παραλίγο φονικό το μεσημέρι της Τετάρτης στην οδό Μπρωκούμη, φωτιά σε καφενείο του Δροσερού όπου κάποιοι εμπόδιζαν την πυροσβεστική να παρέμβει:

Ακόμα ένα περιστατικό, το οποίο μας ανέφεραν αναγνώστες μας, έχει να κάνει με φωτιά η οποία ξέσπασε σε καφενείο του Δροσερού από άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους. Το θέμα δεν είναι τόσο σημαντικό, αλλά κρύβει όντως μια πτυχή, η οποία μας προβληματίζει έντονα, αφού σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, υπήρξαν κάποιοι κάτοικοι, οι οποίοι εμπόδιζαν την πυροσβεστική να παρέμβει και να σβήσει την φωτιά, με την ομάδα ΔΙΑΣ τελικά να δίνει λύση στο πρόβλημα με άμεση παρέμβασή της.
Φάουλ του συνδικαλιστή και προέδρου του ενός Σωματείου εργαζομένων της ΣΕΚΑΠ Κ. Γαβριηλίδη ο ισχυρισμός περί απουσίας των Γαλάζιων Ενώσεων:

Σε ένα δίμηνο τέσσερις νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία

«Για να λειτουργήσουν όμως τα διόδια, θα πρέπει να υπογραφεί η κοινή υπουργική απόφαση από τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών. Είμαστε σε αναμονή αυτής της απόφασης», είπε ο κ. Μουρατίδης.Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη είναι η προσπάθεια του υπουργείου να μειωθεί το κόστος των διοδίων στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, που κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης. Τη Μεγάλη Εβδομάδα το υπουργείο έστειλε εγγράφως τις προτάσεις του στους παραχωρησιούχους και την προηγούμενη εβδομάδα έλαβε τις απαντήσεις. Η διαδικασία, όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, και οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του τρέχοντος μήνα και ακολούθως είναι ανοιχτό το ζήτημα της μείωσης των τιμών σε σημαντικά μάλιστα ποσοστά.ΜειώσειςΣύμφωνα με τον υφυπουργό, εκεί όπου κατασκευάζεται αυτοκινητόδρομος (π.χ. Τέμπη), τα διόδια αναμένεται να μειωθούν στη μισή τιμή. Σε ήδη κατασκευασμένους αυτοκινητόδρομους η μείωση υπολογίζεται μεταξύ 25% και 30%, ενώ εξετάζεται να ισχύσει και μια σειρά από εκπτώσεις ειδικά για τους συχνούς χρήστες (για παράδειγμα πάνω από δέκα διελεύσεις το μήνα από ένα σταθμό) και διευκολύνσεις στις τοπικές μετακινήσεις.
SOS από τις βορειοελλαδικές επιχειρήσεις
οφειλές που βάζουν φωτιά
Στο “κόκκινο” βρίσκονται οι βορειοελλαδικές μεταποιητικές επιχειρήσεις, που βλέπουν τα περιθώρια αντοχής αλλά και ανοχής τους να στερεύουν, την ώρα που το κράτος τους στερεί ρευστότητα ύψους 500 εκατ. ευρώ από διαπιστωμένες οφειλές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα χρόνο νωρίτερα οι οφειλές του δημοσίου άγγιζαν τα 300 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία αυτά αποκάλυψε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) Νικόλαος Πέντζος, επικαλούμενος τα ευρήματα έρευνας του φορέα που διενεργήθηκε τον Απρίλιο.“Η προσπάθεια του κράτους για ανάπτυξη, ρευστότητα και εξωστρέφεια αυτοαναιρείται, αφού αποτελεί το ίδιο τον κύριο παράγοντα έλλειψης ρευστότητας στην αγορά, αδυνατώντας να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του έναντι των επιχειρήσεων”, σημείωσε ο κ. Πέντζος.Το κράτος οφείλει συγκεκριμένα πάνω από 150 εκατ. ευρώ στις επιχειρήσεις της Θράκης από την (μη καταβληθείσα) επιχορήγηση 12% του κόστους εργασίας, 110 εκατ. ευρώ στις βορειοελλαδικές επιχειρήσεις από μη αποπληρωμή επενδύσεων, κυρίως του αναπτυξιακού νόμου, καθώς και 90 εκατ. ευρώ από επιστροφή ΦΠΑ προς τους εξαγωγείς. Τα 120 εκατ. ευρώ, τέλος, ξεπερνούν οι οφειλές προς βορειοελλαδικές επιχειρήσεις από τις προμήθειες που το δημόσιο έκανε αλλά δεν πλήρωσε και από έργα που αυτές εκτέλεσαν για λογαριασμό του χωρίς να πάρουν τα χρήματά τους.
Ο κ. Πέντζος υπογράμμισε ακόμη πως μεγάλο πρόβλημα αποτελεί η αύξηση των επιτοκίων δανεισμού για τις μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις (τον περασμένο Νοέμβριο ανερχόταν στο 37% για χορηγήσεις έως 1 εκατ. με 12μηνη περίοδο αποπληρωμής και στο 60% για δάνεια άνω του 1 εκατ. με 12μηνη αποπληρωμή).Μείωση τζίρου 10% σε σχέση με το 2009Βάσει της πρώτης επεξεργασίας στοιχείων ισολογισμών μεταποιητικών επιχειρήσεων - μελών του, που πραγματοποίησε για το 2010 ο ΣΒΒΕ, προκύπτει η εξής εικόνα για την πορεία των μεγεθών τους:
Ο τζίρος του 2010 είναι μειωμένος κατά 10% σε σχέση με το 2009, ενώ έχει συρρικνωθεί κατά συνολικά 16,5% την περίοδο 2005-2011.
Το περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων διαμορφώθηκε πέρυσι στο -2,4%, όταν το 2005 ήταν στο 5,9%.
Ο δείκτης άμεσης ρευστότητας των επιχειρήσεων εμφανίζει μείωση 35% σε σχέση με το 2007, τελευταίο προ κρίσης έτος.
Άλλος ένας παράγοντας που κατά τον κ. Πέντζο επηρεάζει αρνητικά την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων του βορειοελλαδικού τόξου είναι η σημαντική αύξηση του κόστους παραγωγής, το οποίο εκτινάχθηκε με βάση της τιμές ενέργειας κατά 17% από τον Δεκέμβριο του 2009 έως τον Δεκέμβριο του 2010. Επίσης, αυξάνονται οι τιμές εισαγωγών για τη βιομηχανία κατά 7,6% σε σχέση με πέρυσι, ενώ η διαρκής ενίσχυση της ισοτιμίας ευρώ - δολαρίου καθιστά δυσκολότερες τις εξαγωγές.Ο κ. Πέντζος πρόβλεψε στασιμότητα στις επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα εξαιτίας ανεπάρκειας κεφαλαίων και επιχειρηματικού ρίσκου, το οποίο είναι σήμερα, όπως είπε, “κατακόρυφα αυξημένο” λόγω της οικονομικής κρίσης και της εφαρμογής του μνημονίου.Πρόσθεσε ότι, αν και ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έχει καταβάλει από τον Σεπτέμβριο σημαντικές προσπάθειες για την ενίσχυση της ανάπτυξης, ωστόσο πρέπει να δρομολογήσει "συμπληρωματικό ισχυρό πλέγμα πολιτικών άμεσων ενεργειών για την καθημερινότητα του επιχειρείν".
Ερωτηθείς αν τα επιπλέον μέτρα που ζητούνται μπορεί να αφορούν και περαιτέρω μειώσεις στους μισθούς των εργαζομένων, ο κ. Πέντζος υποστήριξε ότι καμία επιχείρηση δεν επιθυμεί να τους μειώσει και πως όσες το πράττουν “το κάνουν αναγκαστικά”, λόγω προβλήματος επιβίωσης.