Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011
Όχι κατά πλειοψηφία στην πρόταση μείωσης αποδοχών
Στην Εισαγγελία Στρατοδικείου Ξάνθης για σκάνδαλο ύψους 1,4 εκατ. ευρώ στο Δ' Σώμα Στρατού

Τι προβλέπει το νοµοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τις συγχωνεύσεις συνεταιρισμών
Ανοίγει για περισσότερους το Κοινωνικό Τιµολόγιο της ΔΕΗ
∆ιευρύνονται τα όρια κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύµατος αλλά και τα εισοδηµατικά κριτήρια που πρέπει να πληροί κανείς για να ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο, ώστε να συµπεριληφθούν σε αυτό ακόµη περισσότερα νοικοκυριά που ανήκουν σε ευπαθείς οµάδες. Στόχος είναι, µε τη διεύρυνση των κριτηρίων, οι 300.000 σήµερα που έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο, απολαµβάνοντας έκπτωση 10%-20% σε σχέση µε τα τιµολόγια της ∆ΕΗ, να φτάσουν τουλάχιστον τις 600.000. Ετσι, µε γνωµοδότηση που εξέδωσε χθες η Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας έπειτα από συνεδρίαση της ολοµέλειάς της, εισηγείται προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής να αυξηθούν σηµαντικά τα ανώτατα όρια κατανάλωσης για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων, βάσει των οποίων εντάσσονται στο ειδικό αυτό τιµολόγιο. Συγκεκριµένα προτείνει: - Για τους έχοντες χαµηλά εισοδήµατα και τους άνεργους, το όριο να φτάσει στις 1.400 kwh/4µηνο (αντί για 1.000 kwh/4µηνο σήµερα). - Και για τους γονείς τριών παιδιών, όπως και για τα άτοµα µε αναπηρία, να αυξηθεί στις 1.600 kwh/4µηνο (από τις 1.200 kwh/4µηνο σήµερα). Στόχος είναι µε την αύξηση των ορίων να συµπεριληφθεί στο εν λόγω τιµολόγιο µια µεγάλη µερίδα καταναλωτών µε χαµηλά µεν εισοδήµατα, αλλά που κινείται κοντά στον µέσο όρο κατανάλωσης ρεύµατος στην Ελλάδα, που ανέρχεται σε περίπου 1.300-1.400 kwh τον χρόνο. Ειδικά για τα άτοµα µε αναπηρία, η ΡΑΕ εισηγείται να ισχύσει το ίδιο εισοδηµατικό κριτήριο για την ένταξή τους στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο που ισχύει και για τους τρίτεκνους, δηλαδή το αφορολόγητο όριο των 23.500 ευρώ. Σήµερα, τα άτοµα µε αναπηρία έχουν το ίδιο αφορολόγητο όριο που έχουν οι µισθωτοί και συνταξιούχοι, δηλαδή τα 12.000 ευρώ, συν ένα ποσό έκπτωσης 2.400 ευρώ, το οποίο αφαιρείται από το εισόδηµά τους. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιµάται ότι θα κάνει δεκτή την εισήγηση της ΡΑΕ, αφού ήταν εκείνο για το οποίο της ζήτησε να γνωµοδοτήσει ώστε να διαπιστώσει µέχρι ποιο σηµείο µπορούν να αυξηθούν τα όρια. Κι αυτό, καθώς τρεις µήνες µετά την έναρξη ισχύος του µέτρου, σε αυτό έχουν ενταχθεί µόλις 300.000 καταναλωτές, έναντι των αρχικών εκτιµήσεων της ∆ΕΗ για περίπου 1,2 εκατ. δικαιούχους. ΤΑ ∆ΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ για την υποβολή αίτησης στο τιµολόγιο αυτό (περισσότερα στην ιστοσελίδα της ∆ΕΗ www.dei.gr) είναι τα εξής: - Λογαριασµός ρεύµατος κύριας κατοικίας, που απαιραίτητα πρέπει να είναι στο όνοµα της συζύγου ή της συζύγου. - ΑΦΜ του αιτούντος και της συζύγου του. - Αριθµός αστυνοµικής ταυτότητας ή διαβατηρίου. Προθεσµία ένταξης στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο δεν υπάρχει. Απλώς, όσοι εντάχθηκαν µέχρι τις 31 ∆εκεµβρίου ωφελήθηκαν των εκπτώσεων από τον πρώτο λογαριασµό του 2011. Μαθηματικό μοντέλο αποδεικνύει την μελλοντική εξαφάνιση της θρησκείας
Μαθηματικό μοντέλο αποδεικνύει
την μελλοντική εξαφάνιση της θρησκείας

Η πλειοψηφία των άθεων σε μια χώρα ελκύει τα νέα μέλη. Έρευνα που εξέτασε δημογραφικά δεδομένα από εννέα χώρες -από τις οποίες οι έξι βρίσκονται στην Ευρώπη- καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η θρησκεία είναι είδος υπό εξαφάνιση. Η πρόβλεψη για το θάνατο της θρησκείας βασίστηκε σε μαθηματικό μοντέλο μη γραμμικής δυναμικής, το οποίο περιγράφει τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε δύο κοινωνικές ομάδες, τους πιστούς και τους μη πιστούς.Οι ερευνητές τροφοδότησαν το μοντέλο με δεδομένα από τις απογραφές στην Αυστραλία, την Αυστρία, τον Καναδά, την Τσεχία, τη Φινλανδία, την Ιρλανδία, την Ολλανδία, τη Νέα Ζηλανδία και την Ελβετία. Στις χώρες αυτές, οι κάτοικοι ερωτώνται κατά την απογραφή και για τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.Τα στοιχεία των απογραφών, οι οποίες καλύπτουν διάστημα ενός αιώνα σε ορισμένες περιπτώσεις, δείχνουν ότι τα ποσοστά των πιστών συρρικνώνεται και στις εννέα χώρες.«Η ιδέα του μοντέλου είναι αρκετά απλή» ανέφερε ο Δρ Ρίτσαρντ Ουίνερ του Πανεπιστημίου της Αριζόνας, παρουσιάζοντας τη μελέτη στο συνέδριο της Αμερικανικής Φυσικής Εταιρείας.Το μοντέλο «διατυπώνει την αρχή ότι οι κοινωνικές ομάδες που έχουν περισσότερα μέλη είναι πιο ελκυστικές για ένταξη. Διατυπώνει επίσης την αρχή ότι οι κοινωνικές ομάδες έχουν μια κοινωνική θέση ή χρησιμότητα».Με άλλα λόγια, όσο περισσότεροι είναι οι άθεοι σε μια χώρα, τόσο πιο ελκυστική φαίνεται αυτή η κοινωνική ομάδα στα νέα υποψήφια μέλη. Το αντίθετο συμβαίνει στην κοινωνική ομάδα των πιστών.Ο Δρ Ουίνερ παραδέχεται ότι το μοντέλο είναι υπεραπλουστευτικό, εκτιμά ωστόσο ότι η πρόβλεψη είναι αρκετά αξιόπιστη: «Προφανώς, δεν πιστεύουμε ότι αυτή είναι όντως η δικτυακή δομή της σύγχρονης κοινωνίας, με κάθε άνθρωπο να επηρεάζεται εξίσου από όλα τα άλλα μέλη της κοινωνίας» είπε ο ερευνητής στο BBC.«Προφανώς τα πράγματα που συμβαίνουν σε κάθε μεμονωμένο άτομο είναι πιο περίπλοκα, ωστόσο πολλά από αυτά ακυρώνονται στον μέσο όρο» εξήγησε.Η έρευνα, με τίτλο Ένα μαθηματικό μοντέλο του ανταγωνισμού κοινωνικών ομάδων με εφαρμογή στην αύξηση της θρησκευτικής μη-ένταξης, είναι διαθέσιμη online στη μορφή προέκδοσης.
Άρθρο της Φ. Βλαχοπούλου
Ενώ η ελληνική κοινωνία μαστίζεται από την ανεργία, την ένδεια και προπάντων την οικονομική… ταλαιπωρία, το θέμα των μεταναστών παραμένει σε αδράνεια, με μελλοντική εξέλιξη την επιπλέον επιβάρυνση της χώρας από συνεχείς εισροές αλλοδαπών που ψάχνουν νέα πατρίδα. Δεν νομίζω πως σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα μια απεργία πείνας 250 ατόμων, που ανήκουν στην κατηγορία των λαθρομεταναστών, να λύγισε μια κυβέρνηση όπως την δική μας, που ενώ στις απεργιακές κινητοποιήσεις των γηγενών-κατοίκων τηρεί άτεγκτη και ανυποχώρητη γραμμή, «χαλάρωσε» την πολιτική της, την προσάρμοσε στα μέτρα των απεργών, οι οποίοι την εξέλαβαν ως τελεσφόρηση των προσπαθειών τους. Εξ ου και η πλήρης ικανοποίησή τους και το σήμα της νίκης που προκλητικά ανύψωναν δια των δυο τους δαχτύλων. Πώς λοιπόν να μην εκλαμβάνει ο Έλληνας πολίτης τα «σήματα» που εκπέμπονται από τέτοιου είδους πολιτικές συμπεριφορές, που «λουστράρουν» την βιτρίνα της κυβέρνησης και αποτελούν στοιχείο για την έξωθεν καλή μαρτυρία, αλλά συγχρόνως βάλλουν κατά των δικαιωμάτων και των συμφερόντων των πολιτών; Τι είναι προτιμότερο; Η πρόνοια προς τους αυτόχθονες οι οποίοι επί χρόνια γεννιούνται, ζουν, κινούνται, φορολογούνται, εργάζονται, ταλαιπωρούνται, ευνοούνται, καλοπερνούν (;) και εξαθλιώνονται ή η φροντίδα προς τους αλλοδαπούς που η παραμονή τους κοστίζει ουκ ολίγα και επιβαρύνει τον κρατικό κορβανά; Ο Ιησούς κήρυττε δια του λόγου του, πως «ο έχων δύο χιτώνες να δίνει τον ένα»! Απολύτως ανθρωπιστικό και σωστό. Έτσι όμως που εξελίσσεται το μέγεθος του οικονομικού προβλήματος στην χώρα, οι περισσότεροι πολίτες όχι μόνον δεν διαθέτουν δύο χιτώνες, αλλά ψάχνουν και για τον ένα για να καλύψουν την δική τους οικονομική γύμνια. Οι όροι τους οποίους έθεσε η κυβέρνηση θα παραμείνουν, θα εδραιωθούν και θα αποτελέσουν το νέο καθεστώς μπροστά στα νέα κύματα λαθρομεταναστών, που θα προτιμήσουν την χώρα μας, βασιζόμενοι στην «χαλαρή» πολιτική της κυβέρνησης. Το νέο καθεστώς που θα κληροδοτηθεί στις επόμενες γενιές και στις μελλοντικές κυβερνήσεις θα επιφέρει την υπερφόρτωση της χώρας και θα αλλάξει την εθνική της «ταυτότητα», που είναι το πλέον σοβαρό και επιβαρυντικό. Αντί να φρενάρουν λοιπόν την ήδη υπάρχουσα κατάσταση προσπαθούν παντοιοτρόπως να την ενισχύσουν, φροντίζοντας να δημιουργήσουν και χώρους υποδοχής και παραμονής μεταναστών. Μεγάλη εφεύρεση αυτό και εν όψει των εξελίξεων στις χώρες της Β. Αφρικής, εικάζεται πως οι… βάρκες θα «ξεβράσουν» στις ακτές των Μεσογειακών χωρών δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες λαθραίους ή μη. Ευνόητο είναι, πως η οικειοθελής απομάκρυνση τους από τις χώρες τους, προέρχεται από τον φόβο των εμφυλίων πολέμων, τα οικονομικά τους αδιέξοδα και την αναζήτηση καλύτερης τύχης σε άλλες χώρες. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες πιθανόν να έχουν τρόπους αντιμετώπισης, σε αντίθεση με την Ελλάδα που δεν τολμά υιοθέτηση ριζικών λύσεων, ώστε να σταματήσει το κακό πριν συνεχίσει την αυξητική του πορεία. Βέβαια, οι πολίτες επόμενο είναι να καταλαμβάνονται από ξενοφοβία και αντιμεταναστευτικά συναισθήματα, αλλά και θυμό απέναντι στην κυβερνητική πολιτική. Διότι, η μεγαλοψυχία έχει τα όρια της και οι αντοχές επίσης. Εν αναμονή λοιπόν των χειρότερων που θα ‘ρθουν, ακόμη και στο θέμα της εισδοχής μεταναστών, με την ίδρυση νέων χώρων υποδοχής τους. Μήπως να κρατήσουμε και βάγια, για να τους υποδεχθούμε;