Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

Πρωτοσέλιδο Της ΦτΞ 25.3.2011


Όχι κατά πλειοψηφία στην πρόταση μείωσης αποδοχών

Δημοτικό συμβούλιο με πολλά θέματα…

Όχι κατά πλειοψηφία στην πρόταση μείωσης αποδοχών


- Τα έχουν ανάγκη τα χρήματα και γι’ αυτό ασχολήθηκαν κάποιοι με τα κοινά


Το βράδυ της περασμένης Τετάρτης πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ξάνθης με αρκετά θέματα προς συζήτηση


Εκτός ημερησίας διάταξης θέματα

Στα προ ημερησίας διάταξης θέματα δύο ερωτήματα υπέβαλλε η δημοτική παράταξη «Πολίτες για την Αλλαγή» και ένα ερώτημα η δημοτική κίνηση «Πολίτες για την Ξάνθη». Τα ο ερώτημα των «Πολιτών για την Ξάνθη» αφορούσε τις πρόσφατες απολύσεις εργαζομένων στο δημοτικό ωδείο. Όπως, όμως, διευκρίνισε ο Πρόεδρος της Στέγης Γραμμάτων και Καλών Τεχνών του Δήμου Ξάνθης, κύριος Τάσος Θεοδωρίδης, οι απολύσεις που έγιναν βαραίνουν αποκλειστικά και μόνον την περιφέρεια, η οποία δεν υπέγραψε στην ώρα της τις προσλήψεις τους. Διευκρίνισε δε ότι έχουν ξεκινήσει όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επαναπρόσληψή τους. Για την επιτροπή, ο κύριος Τ. Θεοδωρίδης ανέφερε ότι αυτή αποτελείτο από τρεις μόνιμους υπαλλήλους. Από την άλλη, έκανε σαφές πως τα μαθήματα συνεχίζουν από το μόνιμο προσωπικό, ενώ υπάρχει περιθώριο να συμπληρωθούν τα κενά στα μαθήματα που χάθηκαν. Το πρώτο ερώτημα των «Πολιτών για την Αλλαγή» αφορούσε την λειτουργία του κολυμβητηρίου, που συνεχίζει να παραμένει κλειστό. Όπως σημείωσε ο Αντιδήμαρχος, κύριος Δημ. Μπένης, τίθεται σοβαρό οικονομικό πρόβλημα, όσον αφορά την επαναλειτουργία του κολυμβητηρίου. Τόνισε δε, πως από εβδομάδα το κολυμβητήριο θα προμηθευτεί πετρέλαιο. Έκανε σαφές δε, πως μέσα στο καλοκαίρι θα πρέπει να βρεθεί μια συνολική λύση για την λειτουργία του κολυμβητηρίου. Το δεύτερο ερώτημα των «Πολιτών για την Αλλαγή» αφορούσε τα νομικά πρόσωπα του Δήμου, την λειτουργία και την νέα τους μορφή στα πλαίσια του Καλλικράτη. Σύμφωνα με αυτά που επισήμανε ο Δήμαρχος, κύριος Μιχάλης Στυλιανίδης, τα ΔΣ των νομικών προσώπων συνεχίζουν να λειτουργούν με τον τρόπο που λειτουργούσαν, μέχρι να γίνει οποιαδήποτε τροποποίηση.

Για άλλη μια φορά, απορρίφθηκε η πρόταση του Ν. Ανταμπούφη

Ο επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Πολίτες για την Ξάνθη», κύριος Ν. Ανταμπούφης, έφερε, αυτή τη φορά, στα πλαίσια των εντός ημερήσιας διάταξης, την πρόταση για μείωση των αντιμισθιών των δημοτικών συμβούλων και των Αντιδημάρχων, με σκοπό την δημιουργία ειδικού ταμείου για τους πιο ευπαθείς συμπολίτες μας. Η νομική σύμβουλος του Δήμου έκανε σαφές ότι η νομοθεσία δεν επιτρέπει την διάθεση της αντιμισθίας, αφού η σχετική απόφαση μπορεί να προσβληθεί από κάποιον που θίγονται τα συμφέροντα του. Ο Δήμαρχος από την πλευρά του πρότεινε να δίνει χίλια ευρώ ετησίως όποιος από τους δημοτικούς συμβούλους έχει οικογενειακό εισόδημα άνω των 30.000 ευρώ, καθώς, όπως υπογράμμισε, «είναι πιο σωστό να συνεισφέρουν οι έχοντες και κατέχοντες». Τελικά, μετά και την τοποθέτηση του κυρίου Θ. Ξυνίδη, ο οποίος θύμισε στο σώμα, πως πρώτοι οι «Πολίτες για την Αλλαγή», είχαν προτείνει στα πλαίσια του προεκλογικού τους προγράμματος την διάθεση του 1/3 της αντιμισθίας των δημοτικών συμβούλων σε ειδικό ταμείο, η πρόταση του κυρίου Ανταμπούφη τροποποιήθηκε, και προτάθηκε η μείωση των αντιμισθιών από πενήντα τοις εκατό να πάει στο τριάντα τοις εκατό. Ακολούθησε η ψηφοφορία του σώματος, όπου τελικά η πρόταση απορρίφθηκε με δέκα μόνο ψήφους υπέρ.

Τεχνικό και Οικονομικό Επιμελητήριο στην Επιτροπή Διαβούλευσης του Δήμου

Όσον αφορά τώρα της Επιτροπής Διαβούλευσης του Δήμου, στην οποία θα συμμετέχουν 37 φορείς, αποφασίστηκε τελικά να συμμετέχουν το Τεχνικό και το Οικονομικό Επιμελητήριο.

Στην Εισαγγελία Στρατοδικείου Ξάνθης για σκάνδαλο ύψους 1,4 εκατ. ευρώ στο Δ' Σώμα Στρατού



για σκάνδαλο ύψους 1,4 εκατ. ευρώ

στο Δ' Σώμα Στρατού


- Ενήμερος για το θέμα και ο υπ. Άμυνας Ευ. Βενιζέλος

- ΠΟΙΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΘΕΜΑ & ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΣΤΡΑΤΗΓΟΙ;

- ΔΕΙΤΕ ΕΓΓΡΑΦΑ - ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ


Την ώρα που οι κρίσεις των Αντιστρατήγων και των Υποστρατήγων των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων έχουν ήδη ολοκληρωθεί, η zougla.gr, φέρνει στο φώς της δημοσιότητας μια καταγγελία που αφορά τον χειρισμό αμυντικών κονδυλίων από ανώτατους αξιωματικούς. Συγκεκριμένα, ο Αντισυνταγματάρχης (ΜΧ) Ξενοφώντας Τζουράς, στις 1-12-2010, καταθέτει μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Στρατοδικείου Ξάνθης, σύμφωνα με την οποία δαπάνη του ΓΕΣ, ύψους 1,4 εκατ. ευρώ για την κατασκευή απόρρητων έργων οχύρωσης δεν διαχειρίστηκε με το νόμιμο τρόπο, αφού όπως αναφέρεται διασπάστηκε σε μικρότερα ποσά προκειμένου να μην γίνει Δημόσιος Διαγωνισμός.


Τι καταγγέλλεται στη μηνυτήρια αναφορά του Αν/χη

Όπως φαίνεται από τη μηνυτήρια αναφορά, η οποία βρίσκεται εδώ και τρεις μήνες στα χέρια του εισαγγελέα, στο πλαίσιο της διάθεσης πιστώσεων των ενόπλων δυνάμεων και συγκεκριμένα του Στρατού Ξηράς, διατέθηκε το Σεπτέμβριο του 2010, ποσό 1.400.000 ευρώ στο Δ΄ Σώμα Στρατού στην Ξάνθη, για την κατασκευή ομοειδών έργων οχύρωσης που χαρακτηρίστηκαν απόρρητα. Η διαδικασία που μεθοδευμένα ακολουθήθηκε, τόσο από το Γενικό Επιτελείο και συγκεκριμένα από τον υπογράφοντα αρμόδιο Β΄ Υπαρχηγό ΓΕΣ, όσο και από τον Διοικητή του Δ΄ Σώματος Στρατού, δεν ήταν η καθοριζόμενη από την ισχύουσα νομοθεσία. Συγκεκριμένα, δεν προκηρύχθηκε Δημόσιος Διαγωνισμός αλλά το διατιθέμενο ποσό, κατακερματίστηκε και εκτελέστηκε το έργο με επιμέρους εργολαβίες που η κάθε μία δεν υπερέβαινε τα 45.000 ευρώ, ώστε διενεργήθηκαν μόνο πρόχειροι μειοδοτικοί διαγωνισμοί. Αξίζει να αναφερθεί ότι για να στηριχθεί η όλη μεθόδευση ανασύρθηκε από τα παλιά, και έγινε χρήση ενός Νομοθετικού Διατάγματος (ΝΔ 901/1971) που έχει καταργηθεί με νόμο από το 1984 (Ν 1418/1984).

Ενήμερος και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας

Στις 21 Ιανουαρίου του 2011, αλλά και στις 8 Φεβρουαρίου του ίδιου έτους, ο Αν/χης Τζουράς, αποφασίζει να ενημερώσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελο Βενιζέλο. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται από το έγγραφο, με την ένδειξη «ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ», ο υπουργός ενημερώνεται για την μηνυτήρια αναφορά αλλά και την καταγγελία, ενώ στο email έχουν επισυναφθεί και τα ανάλογα έγγραφα.


Αναβαθμίστηκαν οι «εμπλεκόμενοι» ανώτατοι αξιωματικοί

Μετά από τις τελευταίες κρίσεις των Αντιστρατήγων που έγιναν στις 9 Μαρτίου, τόσο ο Β' Υπαρχηγός ΓΕΣ και Γενικός Επιθεωρητής Στρατού, Αντιστράτηγος Λυμπέρης Δημήτριος, όσο και ο Διοικητής του Δ Σώματος Στρατού, αντιστράτηγος Αγγελούδης Δημήτριος έμειναν «αλώβητοι» παρά τη συμμετοχή τους στις μεθοδευμένες διαδικασίες, που όπως φαίνεται από τη μηνυτήρια αναφορά ακολουθήθηκαν. Ο Αντιστράτηγος Αγγελούδης, τοποθετήθηκε Αρχηγός της 1ης Στρατιάς στη Λάρισα,ενώ ο Αντιστράτηγος Λυμπέρης παρέμεινε στη θέση του με προοπτική να είναι αυτός ο επόμενος για την ανάληψη της αρχηγίας του ΓΕΣ,εφόσον γίνουν έκτακτες κρίσεις το καλοκαίρι για αρχηγούς των επιτελείων.

Σύμφωνα λοιπόν με τη συγκεκριμένη μηνυτήρια αναφορά διατυπώνονται τα ερωτήματα:

• Υπήρξε όφελος ή ζημία από αυτές τις μεθοδεύσεις που αναφέρονται στην αναφορά για το δημόσιο συμφέρον;

• Υπήρξε όφελος για τους διατάζοντες;

• Υπήρξαν συνέπειες για τον αξιωματικό που δεν «συμμορφώθηκε» ώστε να συναινέσει στη διαδικασία και την κατήγγειλε;

• Με ποια κριτήρια και με ποια εχέγγυα αποφάσισε το Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο(συμμετέχουν οι δύο εμπλεκόμενοι Αντιστράτηγοι), για την προαγωγή η αποστρατεία των αξιωματικών;

• Ποιες οι ενέργειες του Ευάγγελου Βενιζέλου από τη στιγμή που ενημερώθηκε για το θέμα;

Τι προβλέπει το νοµοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τις συγχωνεύσεις συνεταιρισμών

Τι προβλέπει το νοµοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τις συγχωνεύσεις συνεταιρισμών

Πάνω από 2.000 αγροτικές ενώσεις δεν αποτελούν παρά απλές «σφραγίδες»


Ενας στους δύο συνεταιρισµούς που βρίσκονται σήµερα – έστω και στα χαρτιά – σε λειτουργία, αναµένεται ότι θα έχει βάλει λουκέτο µέχρι το τέλος του έτους,αφού µε βάση το νοµοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης δεν θα µπορέσει να χαρακτηριστεί ενεργός και υποχρεωτικά θα κατεβάσει ρολά. Βασική ιδέα του νοµοσχεδίου που εγκρίθηκε χθες από το Υπουργικό Συµβούλιο, είναι το ξεκαθάρισµα της ήρας από το στάρι στους 5.648 συνεταιρισµούς που εµφανίζονται πανελλαδικά να λειτουργούν, καθώς υποχρεώνει τουςµη ενεργούς να συγχωνευτούν µέχρι το τέλος του 2011 µε άλλους υγιείς, διαφορετικά τους οδηγεί σε αναγκαστική εκκαθάριση. Εναν δρόµο που εκτιµάται ότι θα υποχρεωθούν να ακολουθήσουν πάνω από 2.000 αγροτικές ενώσεις, που δεν αποτελούν παρά απλές «σφραγίδες», δηλαδή έχουν ένα υποτυπώδη ή µηδενικό τζίρο και ελάχιστα µέλη. Ταυτόχρονα, για να αποφευχθούν οι πληγές του παρελθόντος (υπερχρεωµένοι συνεταιρισµοί που σώθηκαν χάρη σε αλλεπάλληλες ρυθµίσεις από την Αγροτική Τράπεζα) προβλέπεται ότι για τη δηµιουργία ενός συνεταιρισµού θα απαιτείται πλέον ελάχιστο µετοχικό κεφάλαιο 60.000 ευρώ. Τίθενται δηλαδή πολύ υψηλά στάνταρ, αφού από τους 1.000 (εκ των 5.648) που θεωρείται ότι κάνουν έστω κάποιον τζίρο, τέτοιου ύψους κεφάλαιο δεν έχουν παρά περίπου οι... 300. Ακόµη, θεσπίζεται η συµβολαιακή γεωργία, που ενδεχοµένως να λύσει αρκετά προβλήµατα στο µέλλον όσον αφορά την απορρόφηση της αγροτικής παραγωγής, ενώ δίνεται η δυνατότητα δηµιουργίας δύο δηµοπρατηρίων αγροτικών προϊόντων ανά περιφέρεια. Τα σημεία «κλειδιά» του νέου νόµου είναι τα εξής: - Καταχώριση σε ειδικό µητρώο: δηµιουργείται µια ηλεκτρονική βάση δεδοµένων, όπου θα καταχωριστούν υποχρεωτικά όλες οι αγροτικές οργανώσεις, οι συνεταιρισµοί, οι οµάδες παραγωγών (που παράγουν οµοειδή προϊόντα σε επίπεδο περιφέρειας) και οι διεπαγγελµατικές οργανώσεις. - ∆ιάκριση των συνεταιρισµών σε ενεργούς και µη ενεργούς: αφού καταχωριστούν στο µητρώο, οι συνεταιρισµοί θα αξιολογούνται µε µια σειρά από οικονοµικά κριτήρια (ισολογισµοί, ληξιπρόθεσµα χρέη κ.λπ.) σε ενεργούς και µη ενεργούς. Η αξιολόγησή τους θα γίνεται ετησίως, σύµφωνα µε τις τακτικές δηλώσεις που θα υποβάλλουν. ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ Η πρώτη εγγραφή στο µητρώο θα γίνει µε αίτηση που µπορεί να υποβάλει ο συνεταιρισµός εντός 3 µηνών από τη δηµοσίευση σε ΦΕΚ του νόµου. Οσοι δεν υποβάλουν αίτηση εγγραφής στο µητρώο ή κατά την εγγραφή τους αξιολογηθούν ως «ανενεργοί», θα τίθενται σε καθεστώς αναγκαστικής εκκαθάρισης, εκτός αν το αργότερο έως την 31η ∆εκεµβρίου 2011 συγχωνευτούν µε άλλον, ενεργό όµως, συνεταιρισµό.

Ανοίγει για περισσότερους το Κοινωνικό Τιµολόγιο της ΔΕΗ

Ανοίγει για περισσότερους

το Κοινωνικό Τιµολόγιο της ΔΕΗ


- Στόχος είναι να ενταχθούν σε αυτό 600.000 καταναλωτές, από 300.000 σήµερα


∆ιευρύνονται τα όρια κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύµατος αλλά και τα εισοδηµατικά κριτήρια που πρέπει να πληροί κανείς για να ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο, ώστε να συµπεριληφθούν σε αυτό ακόµη περισσότερα νοικοκυριά που ανήκουν σε ευπαθείς οµάδες. Στόχος είναι, µε τη διεύρυνση των κριτηρίων, οι 300.000 σήµερα που έχουν ενταχθεί στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο, απολαµβάνοντας έκπτωση 10%-20% σε σχέση µε τα τιµολόγια της ∆ΕΗ, να φτάσουν τουλάχιστον τις 600.000. Ετσι, µε γνωµοδότηση που εξέδωσε χθες η Ρυθµιστική Αρχή Ενέργειας έπειτα από συνεδρίαση της ολοµέλειάς της, εισηγείται προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής να αυξηθούν σηµαντικά τα ανώτατα όρια κατανάλωσης για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων, βάσει των οποίων εντάσσονται στο ειδικό αυτό τιµολόγιο. Συγκεκριµένα προτείνει: - Για τους έχοντες χαµηλά εισοδήµατα και τους άνεργους, το όριο να φτάσει στις 1.400 kwh/4µηνο (αντί για 1.000 kwh/4µηνο σήµερα). - Και για τους γονείς τριών παιδιών, όπως και για τα άτοµα µε αναπηρία, να αυξηθεί στις 1.600 kwh/4µηνο (από τις 1.200 kwh/4µηνο σήµερα). Στόχος είναι µε την αύξηση των ορίων να συµπεριληφθεί στο εν λόγω τιµολόγιο µια µεγάλη µερίδα καταναλωτών µε χαµηλά µεν εισοδήµατα, αλλά που κινείται κοντά στον µέσο όρο κατανάλωσης ρεύµατος στην Ελλάδα, που ανέρχεται σε περίπου 1.300-1.400 kwh τον χρόνο. Ειδικά για τα άτοµα µε αναπηρία, η ΡΑΕ εισηγείται να ισχύσει το ίδιο εισοδηµατικό κριτήριο για την ένταξή τους στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο που ισχύει και για τους τρίτεκνους, δηλαδή το αφορολόγητο όριο των 23.500 ευρώ. Σήµερα, τα άτοµα µε αναπηρία έχουν το ίδιο αφορολόγητο όριο που έχουν οι µισθωτοί και συνταξιούχοι, δηλαδή τα 12.000 ευρώ, συν ένα ποσό έκπτωσης 2.400 ευρώ, το οποίο αφαιρείται από το εισόδηµά τους. Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιµάται ότι θα κάνει δεκτή την εισήγηση της ΡΑΕ, αφού ήταν εκείνο για το οποίο της ζήτησε να γνωµοδοτήσει ώστε να διαπιστώσει µέχρι ποιο σηµείο µπορούν να αυξηθούν τα όρια. Κι αυτό, καθώς τρεις µήνες µετά την έναρξη ισχύος του µέτρου, σε αυτό έχουν ενταχθεί µόλις 300.000 καταναλωτές, έναντι των αρχικών εκτιµήσεων της ∆ΕΗ για περίπου 1,2 εκατ. δικαιούχους. ΤΑ ∆ΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ για την υποβολή αίτησης στο τιµολόγιο αυτό (περισσότερα στην ιστοσελίδα της ∆ΕΗ www.dei.gr) είναι τα εξής: - Λογαριασµός ρεύµατος κύριας κατοικίας, που απαιραίτητα πρέπει να είναι στο όνοµα της συζύγου ή της συζύγου. - ΑΦΜ του αιτούντος και της συζύγου του. - Αριθµός αστυνοµικής ταυτότητας ή διαβατηρίου. Προθεσµία ένταξης στο Κοινωνικό Οικιακό Τιµολόγιο δεν υπάρχει. Απλώς, όσοι εντάχθηκαν µέχρι τις 31 ∆εκεµβρίου ωφελήθηκαν των εκπτώσεων από τον πρώτο λογαριασµό του 2011.

Μαθηματικό μοντέλο αποδεικνύει την μελλοντική εξαφάνιση της θρησκείας

Μαθηματικό μοντέλο αποδεικνύει


την μελλοντική εξαφάνιση της θρησκείας



Η πλειοψηφία των άθεων σε μια χώρα ελκύει τα νέα μέλη. Έρευνα που εξέτασε δημογραφικά δεδομένα από εννέα χώρες -από τις οποίες οι έξι βρίσκονται στην Ευρώπη- καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η θρησκεία είναι είδος υπό εξαφάνιση. Η πρόβλεψη για το θάνατο της θρησκείας βασίστηκε σε μαθηματικό μοντέλο μη γραμμικής δυναμικής, το οποίο περιγράφει τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε δύο κοινωνικές ομάδες, τους πιστούς και τους μη πιστούς.Οι ερευνητές τροφοδότησαν το μοντέλο με δεδομένα από τις απογραφές στην Αυστραλία, την Αυστρία, τον Καναδά, την Τσεχία, τη Φινλανδία, την Ιρλανδία, την Ολλανδία, τη Νέα Ζηλανδία και την Ελβετία. Στις χώρες αυτές, οι κάτοικοι ερωτώνται κατά την απογραφή και για τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.Τα στοιχεία των απογραφών, οι οποίες καλύπτουν διάστημα ενός αιώνα σε ορισμένες περιπτώσεις, δείχνουν ότι τα ποσοστά των πιστών συρρικνώνεται και στις εννέα χώρες.«Η ιδέα του μοντέλου είναι αρκετά απλή» ανέφερε ο Δρ Ρίτσαρντ Ουίνερ του Πανεπιστημίου της Αριζόνας, παρουσιάζοντας τη μελέτη στο συνέδριο της Αμερικανικής Φυσικής Εταιρείας.Το μοντέλο «διατυπώνει την αρχή ότι οι κοινωνικές ομάδες που έχουν περισσότερα μέλη είναι πιο ελκυστικές για ένταξη. Διατυπώνει επίσης την αρχή ότι οι κοινωνικές ομάδες έχουν μια κοινωνική θέση ή χρησιμότητα».Με άλλα λόγια, όσο περισσότεροι είναι οι άθεοι σε μια χώρα, τόσο πιο ελκυστική φαίνεται αυτή η κοινωνική ομάδα στα νέα υποψήφια μέλη. Το αντίθετο συμβαίνει στην κοινωνική ομάδα των πιστών.Ο Δρ Ουίνερ παραδέχεται ότι το μοντέλο είναι υπεραπλουστευτικό, εκτιμά ωστόσο ότι η πρόβλεψη είναι αρκετά αξιόπιστη: «Προφανώς, δεν πιστεύουμε ότι αυτή είναι όντως η δικτυακή δομή της σύγχρονης κοινωνίας, με κάθε άνθρωπο να επηρεάζεται εξίσου από όλα τα άλλα μέλη της κοινωνίας» είπε ο ερευνητής στο BBC.«Προφανώς τα πράγματα που συμβαίνουν σε κάθε μεμονωμένο άτομο είναι πιο περίπλοκα, ωστόσο πολλά από αυτά ακυρώνονται στον μέσο όρο» εξήγησε.Η έρευνα, με τίτλο Ένα μαθηματικό μοντέλο του ανταγωνισμού κοινωνικών ομάδων με εφαρμογή στην αύξηση της θρησκευτικής μη-ένταξης, είναι διαθέσιμη online στη μορφή προέκδοσης.


Άρθρο της Φ. Βλαχοπούλου

Ενώ η ελληνική κοινωνία μαστίζεται από την ανεργία, την ένδεια και προπάντων την οικονομική… ταλαιπωρία, το θέμα των μεταναστών παραμένει σε αδράνεια, με μελλοντική εξέλιξη την επιπλέον επιβάρυνση της χώρας από συνεχείς εισροές αλλοδαπών που ψάχνουν νέα πατρίδα. Δεν νομίζω πως σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα μια απεργία πείνας 250 ατόμων, που ανήκουν στην κατηγορία των λαθρομεταναστών, να λύγισε μια κυβέρνηση όπως την δική μας, που ενώ στις απεργιακές κινητοποιήσεις των γηγενών-κατοίκων τηρεί άτεγκτη και ανυποχώρητη γραμμή, «χαλάρωσε» την πολιτική της, την προσάρμοσε στα μέτρα των απεργών, οι οποίοι την εξέλαβαν ως τελεσφόρηση των προσπαθειών τους. Εξ ου και η πλήρης ικανοποίησή τους και το σήμα της νίκης που προκλητικά ανύψωναν δια των δυο τους δαχτύλων. Πώς λοιπόν να μην εκλαμβάνει ο Έλληνας πολίτης τα «σήματα» που εκπέμπονται από τέτοιου είδους πολιτικές συμπεριφορές, που «λουστράρουν» την βιτρίνα της κυβέρνησης και αποτελούν στοιχείο για την έξωθεν καλή μαρτυρία, αλλά συγχρόνως βάλλουν κατά των δικαιωμάτων και των συμφερόντων των πολιτών; Τι είναι προτιμότερο; Η πρόνοια προς τους αυτόχθονες οι οποίοι επί χρόνια γεννιούνται, ζουν, κινούνται, φορολογούνται, εργάζονται, ταλαιπωρούνται, ευνοούνται, καλοπερνούν (;) και εξαθλιώνονται ή η φροντίδα προς τους αλλοδαπούς που η παραμονή τους κοστίζει ουκ ολίγα και επιβαρύνει τον κρατικό κορβανά; Ο Ιησούς κήρυττε δια του λόγου του, πως «ο έχων δύο χιτώνες να δίνει τον ένα»! Απολύτως ανθρωπιστικό και σωστό. Έτσι όμως που εξελίσσεται το μέγεθος του οικονομικού προβλήματος στην χώρα, οι περισσότεροι πολίτες όχι μόνον δεν διαθέτουν δύο χιτώνες, αλλά ψάχνουν και για τον ένα για να καλύψουν την δική τους οικονομική γύμνια. Οι όροι τους οποίους έθεσε η κυβέρνηση θα παραμείνουν, θα εδραιωθούν και θα αποτελέσουν το νέο καθεστώς μπροστά στα νέα κύματα λαθρομεταναστών, που θα προτιμήσουν την χώρα μας, βασιζόμενοι στην «χαλαρή» πολιτική της κυβέρνησης. Το νέο καθεστώς που θα κληροδοτηθεί στις επόμενες γενιές και στις μελλοντικές κυβερνήσεις θα επιφέρει την υπερφόρτωση της χώρας και θα αλλάξει την εθνική της «ταυτότητα», που είναι το πλέον σοβαρό και επιβαρυντικό. Αντί να φρενάρουν λοιπόν την ήδη υπάρχουσα κατάσταση προσπαθούν παντοιοτρόπως να την ενισχύσουν, φροντίζοντας να δημιουργήσουν και χώρους υποδοχής και παραμονής μεταναστών. Μεγάλη εφεύρεση αυτό και εν όψει των εξελίξεων στις χώρες της Β. Αφρικής, εικάζεται πως οι… βάρκες θα «ξεβράσουν» στις ακτές των Μεσογειακών χωρών δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες λαθραίους ή μη. Ευνόητο είναι, πως η οικειοθελής απομάκρυνση τους από τις χώρες τους, προέρχεται από τον φόβο των εμφυλίων πολέμων, τα οικονομικά τους αδιέξοδα και την αναζήτηση καλύτερης τύχης σε άλλες χώρες. Άλλες ευρωπαϊκές χώρες πιθανόν να έχουν τρόπους αντιμετώπισης, σε αντίθεση με την Ελλάδα που δεν τολμά υιοθέτηση ριζικών λύσεων, ώστε να σταματήσει το κακό πριν συνεχίσει την αυξητική του πορεία. Βέβαια, οι πολίτες επόμενο είναι να καταλαμβάνονται από ξενοφοβία και αντιμεταναστευτικά συναισθήματα, αλλά και θυμό απέναντι στην κυβερνητική πολιτική. Διότι, η μεγαλοψυχία έχει τα όρια της και οι αντοχές επίσης. Εν αναμονή λοιπόν των χειρότερων που θα ‘ρθουν, ακόμη και στο θέμα της εισδοχής μεταναστών, με την ίδρυση νέων χώρων υποδοχής τους. Μήπως να κρατήσουμε και βάγια, για να τους υποδεχθούμε;