Τρίτη 26 Απριλίου 2011

Πρωτοσέλιδο της ΦτΞ 23.4.2011



ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ



Με έντονο το "χρώμα" της παράδοσης γιορτάζεται σε όλη την Ελλάδα το Πάσχα, η μεγαλύτερη γιορτή των ορθόδοξων χριστιανών. Πληθώρα εθίμων, βγαλμένα από τα βάθη του χρόνου, αναβιώνουν σε αρκετές περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας αλλά και μετά την Ανάσταση. Πολλές περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης, σφύζουν από ζωή, εξαιτίας του μοναδικού τρόπου που γιορτάζουν το Πάσχα. Σε κλίμα κατάνυξης, οι ορθόδοξοι χριστιανοί προετοιμάστηκαν για το εορτασμό της Λαμπρής. Η κορύφωση των Θείων Παθών συμβαδίζει με την αναλλοίωτη διατήρηση μακραίωνων παραδόσεων που πέρασαν από γενιά σε γενιά αλλά και νεότερων παραδόσεων, που φανερώνουν το βαθύτερο θρησκευτικό συναίσθημα των κατοίκων κάθε περιοχής.
Οι γενικές προετοιμασίες για τον εορτασμό της Ανάστασης, σε όλα τα ελληνικά σπίτια, ξεκινούν από τη Μεγάλη Πέμπτη. Την ημέρα αυτή, οι νοικοκυρές, κατά παράδοση, ετοιμάζουν τα τσουρέκια και βράζουν αβγά με ειδικές βαφές κόκκινου χρώματος. Το αβγό συμβολίζει από την αρχαιότητα την ανανέωση της ζωής και το κόκκινο χρώμα το αίμα του Χριστού. Παλαιότερα, συνήθιζαν να τοποθετούν το πρώτο κόκκινο αβγό στο εικονοστάσι του σπιτιού για να ξορκίσουν το κακό.
Την πιο ιερή μέρα της Μεγάλης Εβδομάδας αποτελεί η Μεγάλη Παρασκευή, μέρα κορύφωσης του θείου δράματος με την Αποκαθήλωση από το Σταυρό και την Ταφή του Χριστού. Γυναίκες με λουλούδια στα χέρια πηγαίνουν στις εκκλησίες για να στολίσουν τον Επιτάφιο.
Από το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου ξεκινούν οι ετοιμασίες για το γιορτινό τραπέζι της Ανάστασης και οι νοικοκυρές μαγειρεύουν τη μαγειρίτσα. Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, οι πιστοί συγκεντρώνονται στις εκκλησίες κρατώντας λαμπάδες, τις οποίες ανάβουν με το "Άγιο Φως", που μοιράζει ο ιερέας. Όταν ο τελευταίος ψάλλει το "Χριστός Ανέστη" ανταλλάσσονται ευχές και το λεγόμενο φιλί της Αγάπης. Με το "Άγιο Φως" οι πιστοί συνηθίζουν να σταυρώνουν την εξώπορτα των σπιτιών τρεις φορές για καλή τύχη.
Το πρωί της Κυριακής, στις περισσότερες περιοχές της χώρας σουβλίζεται ο οβελίας. Μέσα σε εορταστική ατμόσφαιρα, ακολουθεί πλούσιο γεύμα και γλέντι.
ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ,
Μέτρες της Θράκης, τα παιδιά φτιάχνουν το ομοίωμα του Ιούδα και το περιφέρουν στα σπίτια, ζητώντας κλαδιά για να τον κάψουν την επομένη στον Επιτάφιο. Τη Μεγάλη Παρασκευή η πομπή του Επιταφίου σταματά εξω από ενα παρεκκλήσι, όπου εκεί βρίσκεταιέτοιμη η φωτιά για να καεί ο Ιούδας. Τη στιγμή που ο ιερέας διαβάζει το σχετικό Ευαγγέλιο ανάβουν τη φωτιά και καίνε το ομοίωμα. Αργότερα θα πάρουν μια χούφτα από εκείνη τη στάχτη και θα τη ρίξουν στα μνήματα.

Άρθρο της Φ. Βλαχοπούλου

Αυτή η χώρα τόσους αμύθητους θησαυρούς διέθετε; Σε ρευστό βεβαίως, ικανό να συντηρεί κηφήνες, καλοπερασάκηδες, τυχοδιώκτες, ασύστολους και όλα τα είδη των κατηγοριών ρηχών ή ανύπαρκτων συνειδήσεων διαθέτει το ανθρώπινο γένος. Χορός εκατομμυρίων ευρώ, που στην ουσία προστιθέμενα επί συνόλω θα έχουν ως άθροισμα ικανό αριθμό δις Ευρώ.
Πώς έφευγαν από τα κρατικά ταμεία, με τίνος απόφαση και υπογραφή εκταμίευσης, πού πήγαιναν και με ποια αιτιολογία; Επί δεκαετίες λειτουργούσε ένα καλό σύστημα του «όποιος προλάβει δεν θα βγει χαμένος». Μόνο που χαμένος βγήκε ο ελληνικός λαός και γι’ αυτόν η χασούρα «έσβησε» το παρόν και το μέλλον όλων των επόμενων γενεών.
Νέο σκάνδαλο διασπάθισης δημοσίου χρήματος, προς τέρψιν συνδικαλιστών και όχι μόνο, καταδεικνύει πόσο ρηχά ήταν τα συρτάρια της δημόσιας διοίκησης, που διαχειρίζονταν επιτήδειοι και είχαν πρόσβαση στα ταμεία, ώστε δια μιας υπογραφής διοχέτευαν, διοχέτευαν, διοχέτευαν…!
Ήταν λέτε επίσημες δαπάνες μέσω προϋπολογισμού; Ερωτήματα πολλά, απλά, αλλά αναπάντητα. Δεν είναι μόνο η υλική ζημιά που υφιστάμεθα ως λαός, αλλά προπάντων η ηθική. Η υποβίβαση των πολιτών πως ως κορόιδα βοήθησαν εν αγνοία τους έστω, στην λαμογιά και στην αφαίμαξη του κρατικού κορβανά, για την καλοπέραση των κηφήνων του δημοσίου. Και αυτό είναι πολύ βαρύ για τον αξιοπρεπή και περήφανο Έλληνα. Ότι δεν κατόρθωσαν τα τετρακόσια χρόνια τουρκικού ζυγού να ισοπεδώσουν, το πέτυχαν τα «σαΐνια» της Ελλάδος.
Με τα πάρτι, τα ταξίδια, τα δωράκια, τις δημόσιες σχέσεις, τον πλουτισμό, την κοροϊδία και την αδιαφορία. Το χρήμα ξεχείλιζε, μόνο που δεν ήταν δικό τους. Ήταν όλων των Ελλήνων. Τιμωρία; Ανύπαρκτη, αν ακολουθήσουν τις διαδικασίες που ανήκουν στις χρονοβόρες, το μόνο σίγουρο είναι πως θα διαγραφούν. Αν μέχρι σήμερα δεν κατονομάσθηκαν όσοι συνετέλεσαν στην εθνική μας κατηφόρα και παραγράφηκαν τα μεγάλα σκάνδαλα, γιατί να μην υποθέσουμε πως η ευεργεσία του «χρονοβόρου» θα συνηγορήσει υπέρ της παραγραφής και σ’ αυτήν την περίπτωση;
Όσες ευθύνες κι αν καταλογισθούν, έστω κι αν τιμωρηθούν οι ένοχοι (!) δεν ωφελεί. Η καλύτερη τιμωρία; Να βάλουν στον τόπο τους τα χρήματα που ξόδεψαν, για την δική τους προβολή και ψυχαγωγία. «Ο Αλή Μπαμπά και οι 40 κλέφτες»! Παραμύθι παλαιότερα, πραγματικότητα στην σύγχρονη Ελλάδα. Οι θησαυροί του Αλή Μπαμπά δεν έχουν τέλος. Ονόματα επίσης!
Εύχομαι σε όλους Καλή Ανάσταση.

Οι Τούρκοι θέλουν και δικό τους Πανεπιστήμιο στην Θράκη!!!

- Εκμεταλλεύονται την κατάργηση της ΕΠΑΘ και ετοιμάζουν κινήσεις με επίκεντρο την... Καβάλα




Συνεχίζουν τα περίεργα παιχνίδια στη Θράκη οι Τούρκοι. Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο κλείσιμο της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ), από την οποία αποφοιτούν οι εκπαιδευτικοί των μειονοτικών σχολείων, όπως φαίνεται δημιουργεί τα κατάλληλα πεδία στους τουρκόφωνους της Θράκης να υποστηρίζουν την ανάγκη δημιουργίας δικού τους πανεπιστημίου στην περιοχή.Ήδη άνθρωποι της Άγκυρας αναζητούν χώρο στην Θράκη για την ίδρυση τουρκικού πανεπιστημίου. «Είναι θέμα χρόνου να τεθεί και επίσημα το ζήτημα στην κυβέρνηση, με αίτηση των τουρκοφρόνων της Θράκης» λένε τοπικοί παράγοντες της περιοχής.
Σύμφωνα με ομιλία του κυβερνητικού βουλευτή Ροδόπης Αχμέτ Χατζηοσμάν στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, αναφέρθηκε ότι "μία διάταξη με μέγιστη σπουδαιότητα για εμάς, τα μέλη της μειονότητας στη Θράκη. Εμείς στη Θράκη είμαστε πεπεισμένοι ότι η ΕΠΑΘ ευθυνόταν για πολλά αρνητικά στον χώρο της μειονοτικής εκπαίδευσης, όπως το ιδιαίτερα χαμηλό μορφωτικό επίπεδο του μειονοτικού πληθυσμού".Ἄν αληθεύει το δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Aksam, ότι στην Καβάλα θα ιδρυθεί από το τοπικό Ινστιτούτο Μεχµέτ Αλή Πασά και το τουρκικό Πανεπιστήμιο Bahcesehir «Κέντρο Ερευνών Οθωμανικής Ιστορίας», τοτε πράγματι η διαµονή του Νταβούτογλου στην µακεδονική πόλη εξηγείται.


Η πληροφορία αναφερόταν στο Κέντρο πού σχεδιάστηκε από το Princeton και τον ἀµερικανό καθηγητή Ἱστορίας του Πανεπιστηµίου Bahcesehir, Heath W. Lowry και το οποίο θα πραγματοποιήσει εργασίες για τον τουρκικό, τον ελληνικό και τον αραβικό κόσµο στα πεδία της ιστορίας, της φιλοσοφίας, των Τεχνών.Ὁ Heath W. Lowry του Πανεπιστηµίου του Bahce-sehir, αν και κάτοικος Κωνσταντινούπολης περνά µεγάλο µέρος από τον χρόνο του στην πόλη της Καβάλας. Κατέχει την έδρα «Κεµάλ Ατατούρκ» στο πανεπιστήµιο του Princeton από το 1993, ενώ την περίοδο 1973-1980 ήταν από τα ιδρυτικά µέλη του Τµήµατος Ιστορίας του Πανεπιστημίου του Βοσπόρου.


Το 1983 µαζί µέ άλλους ακαδημαϊκούς και µέ τουρκικά χρήµατα ίδρυσε το Ινστιτούτο Τουρκικών Σπουδών στο Georgetown University και µετά πήρε την έδρα στο τουρκικό πανεπιστήµιο Bahcesehir.Ο 68χρονος τουρκολόγος παίζει κοµβικό ρόλο στην προσπάθεια των Τούρκων να αμφισβητήσουν την γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσµών στη Μικρασία (Αρµένιοι, Έλληνες) και πρωτοστάτησε στην κίνηση να µην αναγνωριστεί στις ΗΠΑ η Γενοκτονία των Αρµενίων. Είναι χαρακτηριστική η κριτική του στον Αμερικανό πρέσβη της Κωνσταντινούπολη Ε. Μοργκεντάου πού τεκµηριώνει τα τουρκικά εγκλήματα. Θα λειτουργήσει άραγε τώρα ως συνδετικός κρίκος µεταξύ του Ινστιτούτου Μωχάµεντ Αλή στην Καβάλα και των δύο πανεπιστηµίων Princeton και Bahcesehir, και για τίνος τα συμφέροντα;Το Ινστιτούτο πού ιδρύθηκε ως πολιτιστικό ίδρυµα το 2006 πού θα προωθούσε τη συνεργασία µε την Αίγυπτο έχει όντως αλλάξει το καταστατικό του προ διµήνου κι αναφέρει πλέον τώρα «συνεργασία µέ Μεσογειακές χώρες» ώστε να συµπεριλάβει την Τουρκία; Ήταν άσχετα τα ταξιδάκια του Τούρκου Προξένου Κοµοτηνής στην Καβάλα και οι αναγορεύσεις σε επίτιµους πολίτες δύο Τούρκων πολιτών (30/10/10) µέ καταγωγή από την µακεδονική πόλη;

Και τί είναι αυτό µε το καλοκαιρινό σεµινάριο για τούς µαθητές των διπλωµατικών ακαδημιών Ελλάδος και Τουρκίας πού γράφει το ενημερωτικό φυλλάδιο του νέου ιδρύματος;Το θέµα εντάσσεται στην τουρκική πολιτική της διείσδυσης στη χώρα µας, τώρα εδικά που όλες οι αντιστάσεις πέφτουν. Δεν κατηγορείται κανένας για µειοδοσία, όµως πρέπει να αποφευχθούν και πράξεις πολιτικά αφελείς.
Η Καβάλα δεν είναι εξοικειωμένη µε την τούρκικη παρουσία και ίσως πολλοί να τη βλέπουν απλώς ως … εξωτικό χρήµα.Κάπως έτσι κινείται το πράγµα και στην Αλεξανδρούπολη. Πέρα από τους …παραδοσιακούς τουρκόφιλους µιας καθεστωτικής Αριστεράς που δεν διακρίνεται για την πολιτική ευφυΐα της, εσχάτως δείχνουν ευεπίφοροι σε εξ Ανατολών µηνύµατα κι άλλοι χώροι. Το Εθνολογικό Μουσείο Θράκης παρουσιάζει την τουρκική µουσική ή την ποίηση του (Οθωμανού Πέρση) Τζελαλαντίν Ρουµί, ενώ η Μητρόπολη Αλεξανδρούπολης διοργανώνει ηµερίδα για την «προσέγγιση του Άλλου στη σύγχρονη Τουρκία»!

Ετοιµάζουν βελούδινη αναδιάρθρωση

- Οι µυστικές διαβουλεύσεις της κυβέρνησης και οι διαπραγµατευτές
- Η φόρµουλα που προκρίνεται και γιατί την προτιµά η Αθήνα
- Τα εµπόδια και η στάση που τηρούν Ευρωπαίοι και Αµερικανοί


Η κουβέντα είναι «άτυπη», ωστόσο οι παρασκηνιακές συνεννοήσεις για την αντιµετώπιση του προβλήµατος του ελληνικού χρέους φαίνεται να έχουν αρχίσει εδώ και µερικούς µήνες. Η ελληνική κυβέρνηση έχει δουλέψει εγκαίρως τα νούµερα και βλέπει ότι το δεύτερο τρίµηνο του 2012 θα µας λείψουν 25 - 30 δισ. για κάλυψη δανειακών υποχρεώσεων. Καθώς η εικόνα στην Ευρώπη δεν βελτιώνεται, µε αποτέλεσµα τα σπρεντ να µην πέφτουν για να δανειστούµε από την αγορά, και ο Ευρωπαϊκός Βορράς δεν θέλει να βάλει ξανά το χέρι στην τσέπη, δεν υπάρχει άλλη επιλογή από µια λύση του προβλήµατος του ελληνικού χρέους µε τρόπο «φιλικό προς την αγορά».

∆ηλαδή µε εθελοντική συµµετοχή όσων έχουν ελληνικά οµόλογα σε ένα πακέτο αλλαγής των όρων αποπληρωµής τους. Τις επαφές φαίνεται ότι κάνουν, σε πολιτικό επίπεδο, ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου και, σε τεχνικό επίπεδο, µια ολόκληρη οµάδα, ενώ εικόνα έχει και ο Λουκάς Παπαδήµος. Ολα αυτά είναι, βεβαίως, σε γνώση του Πρωθυπουργού, καθώς αποτελεί συνείδηση στην Αθήνα ότι το να κοπεί ο γόρδιος δεσµός του χρέους συνιστά εθνική επιταγή. Τι λένε οι ξένοι; Οι Γερµανοί θα ήθελαν λύση για το ελληνικό χρέος «χθες».

Οι Αµερικανοί είναι επιφυλακτικοί, φοβούµενοι τις επιπτώσεις στη διεθνή οικονοµία, αλλά όχι αρνητικοί αν η προσέγγιση στο πρόβληµα γίνει σωστά. Το ∆ΝΤ παρακολουθεί την κουβέντα, αλλά είναι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα που φέρνει τη µεγαλύτερη αντίσταση, καθώς διαβλέπει ένα πιθανό ντόµινο στις χώρες του Νότου. Πώς θα αντιµετωπισθεί το ελληνικό χρέος; Κανείς δεν θεωρεί ως λύση ένα «κούρεµα» των οµολόγων κατά 30%, αφού, σύµφωνα µε την ανάλυση των αριθµών, δεν βοηθάει πραγµατικά την Ελλάδα, ενώ τραυµατίζει την εµπιστοσύνη των αγορών.

Προκρίνεται, αντιθέτως, ως πρακτική και βιώσιµη λύση η επιµήκυνση των οµολόγων – δηλαδή η αποπληρωµή τους σε απώτερο χρόνο. Πότε µπορούν να γίνουν όλα αυτά; Ούτε πριν από τον Ιούνιο όταν θα οριστικοποιηθεί το πακέτο βοήθειας προς την Πορτογαλία, ούτε πριν από τον Σεπτέµβριο όταν λήγει η θητεία του Ζαν-Κλοντ Τρισέ στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σίγουρα όµως πριν από το 2012, το οποίο φαίνεται ότι θα είναι το έτος που θα πειραχτεί το κοντέρ του ελληνικού χρέους. Ολα αυτά, ενώ η Ελλάδα προσέρχεται στον στίβο της αναδιάρθρωσης µε ένα σηµαντικό νοµικό πλεονέκτηµα.

Σε ποσοστό 90% τα ελληνικά οµόλογα είναι σε ευρώ και διέπονται από το Ελληνικό ∆ίκαιο. Αρα η αναδιάρθρωση θα µπορούσε να γίνει διά νόµου. Απλώς δεν µπορεί να γίνει µε το στανιό.