Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Αλλαγές λίγο πριν την πρεμιέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Νέα δεδοµένα που επηρεάζουν τους όρους εισαγωγής για περίπου 100.000 υποψηφίους

Νέα δεδοµένα θα βρουν φέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις οι περίπου 100.000 υποψήφιοι. Παράλληλα, κάποιες αλλαγές που έγιναν την περσινή χρονιά και κάποιες άλλες που έχουν εξαγγελθεί για την επόµενη χρονιά επηρεάζουν τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις και µαζί την κίνηση των βάσεων εισαγωγής.



Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ
Πρώτη φορά ο αριθµός των εισακτέων, τον οποίο όλες τις προηγούµενες χρονιές ανακοίνωνε το υπουργείο Παιδείας τον Μάρτιο, φέτος αναµένεται να ανακοινωθεί τον Μάιο, καθώς σύµφωνα µε σχέδιο νόµου που βρίσκεται στη Βουλή για ψήφιση «ο αριθµός των εισακτέων σε Πανεπιστήµια και ΤΕΙ θα ανακοινώνεται τουλάχιστον ένα µήνα πριν από την υποβολή των Μηχανογραφικών. Η απόφαση αυτή θα λαµβάνεται αφού ζητηθεί η γνώµη της Συγκλήτου κάθε Πανεπιστηµίου και του Συµβουλίου κάθε ΤΕΙ, καθώς και του Εθνικού Συµβουλίου Παιδείας. Η τροπολογία αυτή θα ισχύει από την εφετινή χρονιά». Πέρσι ο αριθµός των προσφερόµενων θέσεων εισακτέων ήταν 88.165 και οι θέσεις που τελικά καλύφθηκαν ήταν 84.368. Σύµφωνα µε δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας Γιάννη Πανάρετου, φέτος το υπουργείο Παιδείας δεν σκοπεύει να µειώσει δραστικά (σε σχέση µε πέρυσι) τον συνολικό αριθµό των προσφερόµενων θέσεων εισακτέων. «∆εν ξεκινάµε από τη βάση ότι θα µειωθεί ο αριθµός εισακτέων σε κάποιες σχολές. Ξεκινάµε από την εξής βάση: Υπάρχουν τµήµατα Πανεπιστηµίων ή ΤΕΙ, στα οποία έχουµε ενδείξεις ότι ο αριθµός των παιδιών που εγγράφονται τελικά, ανεξάρτητα από το πόσοι είναι οι εισακτέοι, είναι πολύ µικρότερος από αυτούς που εισάγονται. Αν δηλαδή έχεις ένα τµήµα µε 100 εισακτέους και µπουν 80 και εγγραφούν οι 20 και από αυτούς οι 10 παίρνουν µετεγγραφή, σηµαίνει ότι εκεί δεν έχει έννοια να έχεις αυτό τον υψηλό αριθµό εισακτέων».

Ωστόσο, θα υπάρχουν µειώσεις καθώς φέτος (εφόσον ψηφιστεί από τη Βουλή η τροποποίηση για τις µμετεγγραφές) θα εµφανίζονται δύο αριθµοί εισακτέων ανά τµήµα, ένας γενικός για όλους τους υποψηφίους και ένας που θα αφορά αποκλειστικά τις ειδικές κατηγορίες των υποψηφίων, θέσεις που µέχρι πέρσι καλύπτονταν µε τη νοµοθεσία των µετεγγραφών. Η ρύθµιση αυτή είναι πιθανό να µειώσει τον γενικό αριθµό θέσεων εισακτέων ανά τµήµα, ενώ συνολικά (γενικός αριθµός θέσεων εισακτέων και αριθµός θέσεων εισακτέων ειδικών κατηγοριών) δεν θα φαίνεται µειωµένος.


ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
Οι απόφοιτοι των λυκείων που δεν θέλουν να εισαχθούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ θα µπορούν να δώσουν µόνο ενδοσχολικές εξετάσεις και όχι Πανελλαδικές προκειµένου να αποκτήσουν το απολυτήριό τους. Οι µαθητές που θα επιλέξουν το ενδοσχολικό απολυτήριο έχουν τη δυνατότητα να συµµετέχουν κατά τα επόµενα έτη στα πανελλαδικώς εξεταζόµενα µαθήµατα, αν αποφασίσουν να διεκδικήσουν θέση στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση. Είναι φανερό ότι µε βάση τη ρύθµιση αυτή θα µειωθεί ο αριθµός των φετινών υποψηφίων για τις Ανώτατες Σχολές.


ΕΙ∆ΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
Σύµφωνα µε τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή, καταργούνται οι µετεγγραφές και θεσπίζεται ειδική κατηγορία εισαχθέντων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, ειδικές κατηγορίες κ.λπ.). Στην κατηγορία αυτή θα δίνονται εκτων προτέρων συγκεκριµένες θέσεις σε ΑΕΙκαι ΤΕΙ και οι δικαιούχοι δεν θα έχουν εκ των υστέρων δυνατότητα µετεγγραφής σε άλλο Ιδρυµα, από εκείνο στο οποίο εισήχθησαν. Για καθένα από τα τµήµατα ή τις σχολές του Μηχανογραφικού ∆ελτίου, θα υπάρχει προκαθορισµένος ειδικός αριθµός εισακτέων για κάθε κατηγορία υποψηφίων προερχοµένων από οικογένειες πολύτεκνες, τρίτεκνες κ.λπ. Οι υποψήφιοι αυτοί θα κρίνονται αρχικά µε το σύνολο των υποψηφίων για κάθε τµήµα ή σχολή για το σύνολο των θέσεων εισαγωγής, µε τη γενική σειρά κατάταξης, βάσει της συνολικής βαθµολογίας τους και της σειράς προτίµησής τους στο Μηχανογραφικό ∆ελτίο τους. Σε περίπτωση που δεν επιλεγούν από τη γενική σειρά σε κάποιο τµήµα, θα κρίνονται στη συνέχεια για το ίδιο τµήµα ή την ίδια σχολή µε τους συνυποψηφίους τους στην ειδική κατηγορία στην οποία ανήκουν, ή την οποία έχουν επιλέξει σε περίπτωση που ανήκουν σε περισσότερες από µία ειδικές κατηγορίες.

Για παράδειγµα, έστω ότι ένας υποψήφιος είναι µέλος πολύτεκνης οικογένειας που ζει στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, έχει συγκεντρώσει σύνολο µορίων 18.000 και θέλει να σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη µε πρώτη προτίµηση τη Νοµική Σχολή. Αν στο Τµήµα Νοµικής του Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης ο τελευταίος εισαχθείς µε τη γενική σειρά έχει συγκεντρώσει 17.950 µόρια, τότε ο συγκεκριµένος υποψήφιος εισάγεται στο τµήµα αυτό µε την γενική σειρά και δεν εξετάζεται περαιτέρω η υποψηφιότητά του στην ειδική κατηγορία των πολυτέκνων. Αν όµως ο τελευταίος εισαχθείς στο τµήµα αυτό µε τη γενική σειρά έχει συγκεντρώσει 18.300 µόρια, τότε ο υποψήφιος δεν εισάγεται µε τη γενική σειρά και η υποψηφιότητά του θα εξεταστεί για το τµήµα αυτό για τις πρόσθετες θέσεις της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων προερχοµένων από πολύτεκνες οικογένειες. Αν στην ειδική αυτή κατηγορία ο τελευταίος εισαχθείς έχει συγκεντρώσει 17.990 µόρια, τότε ο εν λόγω υποψήφιος εισάγεται στη Νοµική Θεσσαλονίκης.

Αν όµως ο τελευταίος εισαχθείς της ειδικής κατηγορίας των πολυτέκνων έχει συγκεντρώσει 18.100 µόρια, τότε ο εν λόγω υποψήφιος δεν θα εισαχθεί στη Νοµική Θεσσαλονίκης και η υποψηφιότητά του εξετάζεται για το επόµενο τµήµα προτίµησής του. Η προαναφερόµενη διαδικασία, γενική σειρά - ειδική κατηγορία κ.ο.κ., επαναλαµβάνεται για όλες τις σχολές ή τα τµήµατα που έχει δηλώσει στο Μηχανογραφικό ∆ελτίο του κατά σειρά προτίµησής τους µέχρι να εισαχθεί σε κάποιο από αυτά µέσω της γενικής σειράς ή της ειδικής κατηγορίας ή µέχρι εξαντλήσεως των δηλώσεών του.

Φυσικά, προκειµένου να εξασφαλίσει την επιτυχία στον τόπο όπου διαµένει πρέπει να επιλέξει ευρύ φάσµα προτιµήσεων τµηµάτων ή σχολών της περιοχής αυτής, και στη γενική σειρά και στην ειδική κατηγορία στην οποία ανήκει. Ο συνολικός αριθµός των πρόσθετων θέσεων δεν θα υπερβαίνει το 20% του αρχικού αριθµού εισακτέων, αλλά θα είναι κατά πολύ διαφοροποιηµένος για κάθε τµήµα και θα εξαρτάται από τις υποδοµές του και το προσωπικό. Σύµφωνα µε την τροπολογία που έχει κατατεθεί στη Βουλή για τις σχολές της Αθήνας και Θεσσαλονίκης,οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών θα µπορούν να εγγράφονται µέσω του επιπλέον ποσοστού θέσεων µόνο σε περίπτωση κατά την οποία το οικογενειακό εισόδηµα δεν υπερβαίνει ετησίως τις 50.000 ευρώ. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας έχει αφήσει να φανεί ότι αυτό το όριο µπορεί να φτάσει τις60.000.


ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΤΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ
Η ρύθµιση αυτή που καταργεί τις µετεγγραφές αλλάζει το τοπίο για τις ειδικές οµάδες υποψηφίων. Με τις πιο πρόχειρες εκτιµήσεις µόνο 40%-50% των υποψηφίων των ειδικών οµάδων που µετακινούνταν µέχρι πέρυσι σε σχολή του τόπου µόνιµης κατοικίας τους µέσω των µετεγγραφών θα µπορέσει φέτος να επιτύχει αυτό τον στόχο. Βεβαίως, όσους από τις κατηγορίες των υποψηφίων δεν τους ενδιαφέρει κάποια συγκεκριµένη σχολή αλλά µόνο ο τόπος, δεν θα συναντήσουν ιδιαίτερο πρόβληµα. Αυτό το θέµα επηρεάζει αυτούς οι οποίοι µε τις µετεγγραφές εισάγονταν σε µια συγκεκριµένη σχολή της περιφέρειας που είχε λιγότερα ή αρκετά λιγότερα µόρια από αντίστοιχη της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης και µέσω της µετεγγραφής µετακινούνταν εκεί όπου ήθελαν.

Μεταβολές στο Μηχανογραφικό το 2011-12 Από το ακαδηµαϊκό έτος 2011-12 η ένταξη των παρακάτω τµηµάτων σε επιστηµονικά πεδία µεταβάλλεται ως ακολούθως: α) Το Τµήµα Μηχανικών Επιστήµης υλικών του Πανεπιστηµίο υ Ιωαννίνων θαδιαγραφείαπό το2ο επιστηµονικό πεδίο και θα παραµείνει µόνο στο 4ο πεδίο.β) Τα παρακάτω τµήµατα ΤΕΙ θα παραµείνουν στο 2ο επιστηµονικό πεδίο, θα διαγραφούν από το 4ο και θα ενταχθούν και στο 3ο πεδίο:

-Τµήµα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ ∆υτικής Μακεδονίας (µε έδρα τη Φλώρινα)

-Τµήµα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

-Τµήµα Ζωικής Παραγωγής του ΤΕΙ Λάρισας
-Τµήµα Ζωικής Παραγωγής τουΤΕΙ Ηπείρου (µε έδρα την Άρτα)Τελευταία ευκαιρία για τους υποψηφίους του 10%.

ΑΠΟ ΠΕΡΣΙ για πρώτη φορά οι κάτοχοι βεβαίωσης πρόσβασης ηµερήσιου Γενικού Λυκείου που επιθυµούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων εισακτέων, διατηρούν αυτό το δικαίωµα για µόνο 2 χρόνια µετά την τελευταία εξέτασή τους. Ετσι για φέτος έχουν δικαίωµα να καταθέσουν µηχανογραφικό δελτίο για το 10% των θέσεων εισακτέων όσοι έχουν αποκτήσει βεβαίωση πρόσβασης το 2010 και το 2009.

Aυτή η αλλαγή πέρσι έδωσε την ευκαιρία σε χιλιάδες υποψήφιους να πετύχουν την είσοδό τους σε σχολές µε πολύ χαµηλότερη βαθµολογία από αυτή που απαιτούσαν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις – κατηγορία 90%. Το ίδιο είναι πολύ πιθανόν να συµβεί και στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2011, στοιχείο που οφείλουν να λάβουν υπόψη τους οι απόφοιτοι που σκέπτονται να επαναλάβουν την προσπάθεια για την είσοδό τους σε κάποια σχολή ή αυτοί που έχουν ήδη µπει σε κάποια σχολή αλλά επιθυµούν κάποια άλλη.

Ωστόσο από του χρόνου καταργείται η δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήµια και ΤΕΙ αποφοίτων λυκείων προηγούµενων ετών µε την κατηγορία του 10%. Πρόκειται για το ποσοστό των θέσεων (περίπου 8.000 θέσεις) που διεκδικούσαν10.000 έως 18.000 άτοµα ετησίως. Ετσι, όσοι από τους φετινούς υποψήφιους θέλουν να διεκδικήσουν θέσεις σε πανεπιστήµια και ΤΕΙ την επόµενη χρονιά θα ξαναδώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις στα µαθήµατα που απαιτούνται.


ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Κανένας υποψήφιος δεν µπορεί να δηλώσει το 5ο Επιστηµονικό Πεδίο αν δεν εξεταστεί ή δεν έχει δηλώσει ότι θα εξεταστεί σε εθνικό επίπεδο στα δύο µαθήµατα αυξηµένης βαρύτητας του πεδίου αυτού (αρχές οικονοµικής Θεωρίας και Μαθηµατικά και Στοιχεία Στατιστικής).

Το Μνηµόνιο ήρθε για να µείνει

«Πικρή» επέτειος


Το Μνηµόνιο ήρθε για να µείνει


- Έναν χρόνο µετά τον ερχοµό της τρόικας, η άκρη του τούνελ φαίνεται να είναι πολύ µακριά

Χαµηλότεροι µισθοί, χαµηλότερες συντάξεις, υψηλότερη ανεργία, βαθιά ύφεση και βαρύτερη φορολογία είναι ο συνοπτικός µαύρος απολογισµός ενός χρόνου Μνηµονίου. Θα µπορούσε ναήταν χειρότερα. Θα µπορούσε να µην υπήρχε Μνηµόνιο, να µην υπήρχε διεθνής βοήθεια και διεθνής έλεγχος και να κήρυσσε το Δηµόσιο στάση πληρωµών, περιλαµβανοµένων των µισθών και των συντάξεων. Θα µπορούσε να ήταν καικαλύτερα. Θα µπορούσαν να είχαν πετύχει οι στόχοι του Μνηµονίου στο 100% και να βλέπαµε ήδη ξεκάθαρα φως στην άκρη του τούνελ: δηλαδή µια ελπίδα ανάκαµψης προς το τέλος του χρόνου και επιστροφής στις αγορές στις αρχές του επόµενου. Αυτός ήταν ο αρχικός σχεδιασµός. Προέβλεπε µεν ότι θα περνούσαµε µια φάση «αποπληθωρισµού», δηλαδή µείωσης µισθών αλλά και τιµών, δεχόταν µια βραχυπρόθεσµη προοπτική ύφεσης και αύξησης της ανεργίας, αλλά τοποθετούσε τη χώρα από το 2012 ξανά σε σταθερά ανοδική τροχιά. Εναν χρόνο µετά την υιοθέτηση του Μνηµονίου, η προοπτική αυτή δείχνει αµφίβολη –αν και ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου επιµένει. Κι αυτό γιατί: Οι στόχοι του Μνηµονίου δεν επετεύχθησαν στο σύνολό τους.

Το έλλειµµα έπεσε, αλλά τελικά – για διάφορους λόγους – όχι τόσο χαµηλά όσο είχε σχεδιαστεί. Οι διαρθρωτικές αλλαγές ξεκίνησαν, αλλάπροχωρούν πολύ αργάκαι µε πολλές αντιδράσεις. Κι αυτά ενώ η χώρα χρειαζόταν µικρές επαναστάσεις σε κάθε τοµέα.

*Οι αγορές δεν πείστηκαν τελικά ότι η χώρα θα µπορέσει να εξυπηρετήσει µόνη της τα δάνειά της, είτε γιατί διαπιστώνουν ότι η ύφεση είναι βαθιά και η εφαρµογή του Μνηµονίου δεν είναι εφικτή είτε γιατί έχουν παιχθεί µεγάλα στοιχήµατα στην προοπτική τής χρεοκοπίας της είτε – τέλος – γιατί δεν εµπιστεύονται την Ευρώπη.

Ετσι, έναν χρόνο µετά το Μνηµόνιο η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από την αναδιάρθρωση ως προοπτική σωτηρίας ή καταστροφής. Στην πραγµατικότητα, ακόµη κι αν η αναδιάρθρωση γίνει οργανωµένα, όπως συζητείται (αν και τίποτα δεν µπορεί να εγγυηθεί την «τάξη» σε µια τέτοια απόφαση), η χώρα δεν θα µπορέσει να δει ξανά άσπρη µέρα αν δεν συνεχίσει να εφαρµόζει το Μνηµόνιο, αυτό ή κάποιο άλλο παρόµοιο.

Γιατί, σε τελευταία ανάλυση, το Μνηµόνιο δεν είναι τίποτε άλλο από τη συνταγή εξόδου από την κρίση που επέλεξε η ίδια η κυβέρνηση µαζί µε την τρόικα, θέτοντας δύο βασικούς στόχους: τη δηµοσιονοµική εξυγίανση και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της χώρας. Αν δεν πετύχει αυτούς τους δύο στόχους, η Ελλάδα θα είναι καταδικασµένη να ζει σε µεγάλη φτώχεια και άρα δεν έχει την πολυτέλεια ούτε καν να συζητά µέτρα κοινωνικής πολιτικής. Ενα νέο Μνηµόνιο εποµένως, θα συνοδεύει την όποια αναδιάρθρωση προκειµένου οι πιστωτές µας – δηλαδή η τρόικα που θα αυξήσει το µερίδιό της στο δηµόσιο χρέος µας – να εξασφαλίσουν ότι η χώρα θα ορθοποδήσει και οι ίδιοι θα πάρουν τα χρήµατά τους πίσω, έστω και µε καθυστέρηση.

Με άλλα λόγια, το Μνηµόνιο δεν ήταν ένας εφιάλτης που θα περάσει όπου να ‘ναι, αλλά ο οδηγός της οικονοµικής πολιτικής µας για πολλά χρόνια ακόµη. Ερχονται για την πέµπτη δόση Η αντιπροσωπεία της τρόικας, που ξεκινά από σήμερα την επίσκεψή της στην Αθήνα σε χαµηλό, υπηρεσιακό επίπεδο, προκειµένου να εισηγηθεί τη χορήγηση – ή µη – της 5ης δόσης του δανείου, θα κάνει βεβαίως το δικό της – διαφορετικό – απολογισµό. οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η τρόικα θα είναι ιδιαιτέρως αυστηρή, καθώς διαπιστώνει καθυστερήσεις και υπαναχωρήσεις στην εφαρµογή του Μνηµονίου. Ωστόσο, µέχρι στιγµής δεν φαίνεται να έχει διατυπωθεί άµεση απειλή για την εκταµίευση της δόσης Σαν πέρυσι τέτοια µέρα... Το Μνηµόνιο συµφωνήθηκε στις 2 Μαΐου του 2010 µεταξύ της κυβέρνησης και του κλιµακίου της τρόικας, που βρισκόταν στην Αθήνα από τις 21 Απριλίου γι’ αυτόν τον σκοπό. Ηταν µια συµφωνία που προέβλεπε µέτρα συνολικού ύψους 30 δισ. ευρώ στην περίοδο ώς και το 2014, ξεκινώντας από 5,8 δισ. ευρώ το 2010. την ίδια µέρα πήρε τη σχετική απόφαση και το Eurogroup ενόψει της χορήγησης του δανείου των 110 δισ. ευρώ.

Τι κερδίσαµε, τι χάσαµε Στον πρώτο χρόνο εφαρµογής του Μνηµονίου, οι σταθµοί ήταν οι εξής:


ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟY

Ο αρχικός στόχος ήταν να µειωθεί το έλλειµµα του 2010 στα 8,1% του ΑΕΠ από 13,6% του ΑΕΠ το 2009, δηλαδή κατά 5,5% του ΑΕΠ. Τελικά, το έλλειµµα του 2010 έκλεισε πολύ υψηλότερα, στο 10,5% του ΑΕΠ, αλλά εν τω µεταξύ αναθεωρήθηκε σηµαντικά και το έλλειµµα του 2009, στο 15,4% του ΑΕΠ. Ετσι ο κ. Παπακωνσταντίνου µπορεί να ισχυρίζεται ότι πέτυχε τον στόχο του ως προς το ότι µειώθηκε το έλλειµµα κατά 5% του ΑΕΠ περίπου. Ωστόσο, η βάση είναι τώρα πολύ υψηλότερη και έτσι είναι πολύ πιο δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος του 2011 για έλλειµµα 7,5% του ΑΕΠ. Η αστοχία, µάλιστα, οφείλεται σε µεγάλο βαθµό στα έσοδα που εξακολουθούν να αποτελούν το µεγαλύτερο ίσως πρόβληµα στην εφαρµογή του Μνηµονίου, καθώς η φοροδιαφυγή συνεχίζεται αµείωτη, ενώ έχουν προστεθεί και οι επιπτώσεις της ύφεσης.


ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡYΘΜΙΣΗ

Η σηµαντικότερη ίσως διαρθρωτική αλλαγή έγινε στην αρχή της εφαρµογής του Μνηµονίου, τον Ιούλιο του 2010, πριν ακόµη και από το προκαθορισµένο χρονοδιάγραµµα, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις στην τρόικα. Οι αλλαγές βεβαίως ήταν επώδυνες. Το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης ανέβηκε στα 60 χρόνια για τουλάχιστον 40 χρόνια εργασίας και στα 65 χρόνια για λιγότερα. Το ύψος των συντάξων βαίνει µειούµενο, καθώς καθιερώθηκε νέος τρόπος υπολογισµού του ποσοστού αναπλήρωσης από φέτος. Καταργούνται σταδιακά οι πρόωρες συντάξεις για µητέρες. Οι ήδη συνταξιούχοι είδαν τις συντάξεις τους να µειώνονται καθώς – εκτός του ότι έχασαν τα δώρα Πάσχα και Χριστουγέννων – επιβαρύνθηκαν και µε ΛΑΦΚΑ σε ποσοστό 3% έως 10% για συντάξεις άνω των 1.400 ευρώ.


ΜΙΣΘΟΙ

Το έλλειµµα, µε αποτέλεσµα οι πραγµατικές αποδοχές κατά µέσο όρο να έχουν µειωθεί κατά 13,5% σύµφωνα µε την έκθεση του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Οι σχετικά υψηλόµισθοι υπέστησαν τα µεγαλύτερα πλήγµατα µε µειώσεις µισθών, ιδίως στις ∆ΕΚΟ, ώς και 25%. Οι συνταξιούχοι, σύµφωνα πάλι µε την Τράπεζα της Ελλάδος, είδαν τις συντάξεις τους να µειώνονται κατά 11,3%, ενώ στον ιδιωτικό τοµέα υπολογίζεται ότι οι απώλειες ήταν 10%. Οι απώλειες οφείλονται κυρίως στην κατάργηση δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόµατος αδείας για µισθωτούς άνω των 3.000 ευρώ και συνταξιούχους άνω των 2.500 ευρώ και στον περιορισµό τους στα 1.000 και 800 ευρώ αντίστοιχα για όσους βρίσκονται κάτω από τα συγκεκριµένα όρια.

Οι δηµόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι των ∆ΕΚΟ είδαν τις µεγαλύτερες µειώσεις µισθών εξαιτίας του Μνηµονίου, αλλά υπήρξαν παράπλευρες απώλειες και στον ιδιωτικό τοµέα. Το µαχαίρι στους µισθούς των δηµοσίων υπαλλήλων ήταν από τις πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης για να µειώσει ΦΟΡΟΙ Η φορολογική επιβάρυνση που έφερε το Μνηµόνιο οφείλεται κυρίως στην αύξηση των φορολογικών συντελεστών ΦΠΑ που σκαρφάλωσαν στο 23% από 21% ο βασικός (είχε µεσολαβήσει άλλη µια αύξηση το 2010 από 19% σε 21%) και στο 13% από 11% ο χαµηλός (είχε µεσολαβήσει άλλη µια αύξηση από 9% σε 11%), καθώς και του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιµα, τα ποτά και τα τσιγάρα. Τα καύσιµα έγιναν έτσι τα ακριβότερα στην Ευρώπη, ενώ µέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν από τα φθηνότερα.

ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

Μ’ ένα νοµοσχέδιο σκούπα η κυβέρνηση επιχείρησε ρήξη µε το παρελθόν, προχωρώντας σε καθολικό άνοιγµα των κλειστών επαγγελµάτων. Τελικά, ύστερα από πιέσεις και αντιδράσεις δικηγόρων, συµβολαιογράφων, µηχανικών και φαρµακοποιών περιόρισε σηµαντικά την έκταση του εγχειρήµατος.


ΎΦΕΣΗ, ΑΝΕΡΓΙΑ

Το Μνηµόνιο προέβλεπε µείωση του ΣΕΠ κατά 4% το 2010 και κατά 2,6% φέτος και αύξηση της ανεργίας στο 11,8% το 2010 και στο 14,6% το 2011. Η πραγµατικότητα αποδείχθηκε χειρότερη. Ετσι, το 2010 το ΣΕΠ µειώθηκε κατά 4,5% και για φέτος προβλέπεται να µειωθεί κατά 3%, ενώ η ανεργία διαµορφώθηκε περίπου στο 12,5% το 2010 κατά µέσο όρο και προβλέπεται να ξεπεράσει το 15% και ίσως να φτάσει το 16,5% φέτος.

Πρωτοσέλιδο της ΦτΞ 30.4.2011



Αργία για πικνίκ ή Απεργία;

Με το βλέμμα στραμμένο στην Πρωτομαγιά


Αργία για πικνίκ ή Απεργία;


Άγγελος Μπεμπεκίδης, Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ξάνθης:
«Ελπίζω να έρθει πολύς κόσμος στην εκδήλωση που διοργανώνουμε την Κυριακή της Πρωτομαγιάς έξω από το Εργατικό Κέντρο Ξάνθης στις δέκα η ώρα το πρωί. Πρέπει να έρθουν όλοι, καθώς είναι ημέρα μνήμης για τους εργαζόμενους όλου του κόσμου»






Κάλεσμα προς όλους τους πολίτες του Νομού απευθύνει ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ξάνθης, κύριος Άγγελος Μπεμπεκίδης, μέσα από την εφημερίδα μας για την εκδήλωση εορτασμού της εργατικής πρωτομαγιάς την ερχόμενη Κυριακή.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το Εργατικό Κέντρο διοργανώνει εκδήλωση με ομιλίες και ενδεχομένως και μία πορεία, αυτό θα εξαρτηθεί αν οι παρευρισκόμενοι είναι αρκετοί, το πρωί της Πρωτομαγιάς έξω από το κτήριο του φορέα.
Φέτος, όπως συμπληρώνει ο κύριος Άγγελος Μπεμπεκίδης, η πρωτομαγιά είναι ξεχωριστή, «αφού έρχονται νομοσχέδια του κράτους που λειτουργούν εις βάρος των εργαζομένων και καταργούν κεκτημένα δικαιώματα».
Πέρσι, σύμφωνα με τον κύριο Άγγελο Μπεμπεκίδη, η συμμετοχή του κόσμου στην εργατική πρωτομαγιά ήταν εντυπωσιακή, κάτι που αναμένεται να συμβεί και φέτος. «Ελπίζω να έρθει πολύς κόσμος στην εκδήλωση που διοργανώνουμε την Κυριακή της Πρωτομαγιάς έξω από το Εργατικό Κέντρο Ξάνθης στις δέκα η ώρα το πρωί. Πρέπει να έρθουν όλοι, καθώς είναι ημέρα μνήμης για όλους τους εργαζόμενους όλου του κόσμου» καταλήγει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ξάνθης.

Της Πολιτικής Το ##

Της Πολιτικής Το ##
Γράφει ο Σταύρος Βλαχόπουλος

Η Τροχαία στην υπηρεσία του πολίτη; Ή στην υπηρεσία των οικονομικών συμφερόντων των πολυεθνικών εταιριών του εμπορικού πάρκου;



ένα ερώτημα σήμερα ξεκινώ την στήλη μου, το οποίο απευθύνω τόσο προς τον Διοικητή του τμήματος τροχαίας Ξάνθης όσο και προς τον αστυνομικό Διευθυντή Ξάνθης και περιμένω απάντηση. Η τροχαία Ξάνθης κύριοι βρίσκετε στην υπηρεσία των πολιτών ή στην υπηρεσία των οικονομικών συμφερόντων; Το ρωτάω αυτό, γιατί πολλές φορές μέχρι σήμερα, έχω παρατηρήσει περιπολικά της Τροχαίας Ξάνθης στημένα στον παράνομο κόμβο του Εμπορικού Πάρκου στον Ζυγό, προκειμένου να αποτρέπουν τους οδηγούς να σταματούν στο οδόστρωμα και να στρίβουν κατευθείαν μέσα στο πάρκινγκ του εμπορικού πάρκου. Την απάντηση βέβαια την ξέρω, αλλά δεν είναι δυνατόν οι άνθρωποι που πληρώνονται από το υστέρημα του Ελληνικού Λαού, να υπηρετούν τα συμφέροντα των πολυεθνικών και μόνο, και απορώ με τον πρόεδρο του συλλόγου των Αστυνομικών της Ξάνθης που δεν έχει αντιδράσει μέχρι σήμερα, σε αυτό το απαράδεκτο γεγονός. Αν ήθελε το εμπορικό πάρκο κύριοι να λειτουργεί και να βγάζει χρήματα, ας φρόντιζε να συνδεθεί νόμιμα με τον δρόμο και όχι να αναγκάζονται οι τροχονόμοι να αναλάβουν καθήκοντα παρκαδόρων. Θεωρώ πως το έμψυχο δυναμικό της τροχαίας Ξάνθης, συμβάλλει όλα αυτά τα χρόνια στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων της περιοχής και η θέση την οποία κάποιοι τους τοποθετούν, σίγουρα δεν είναι η πρέπουσα.

Υπεύθυνη μόνο η Δημοτική Αστυνομία για το Παραεμπόριο ή και εμείς οι ίδιοι;


Όντως είναι εύλογο το ερώτημα που γεννάται και σίγουρα δεν χρειάζεται πολύ για να βρει κάποιος την απάντηση, αφού μπορεί από την μια η Δημοτική Αστυνομία να έχει την πλήρη ευθύνη για το παραεμπόριο και θα πρέπει με κάθε τρόπο να το πατάξει, από την άλλη όμως και εμείς οι ίδιοι έχουμε ευθύνες, αφού ψωνίζουμε τα προϊόντα αυτά, στηρίζοντας οικονομικά όλους αυτούς τους έγχρωμους, οι οποίοι ξοδεύουν το ένα δέκατο των εισπράξεων τους από τα δικά μας χρήματα στην Ελλάδα, και όλα τα υπόλοιπα, αφού τα μετατρέψουν σε συνάλλαγμα, τα αποστέλλουν στην πατρίδα τους. Πρόκειται για καραμπινάτη υπόθεση φοροδιαφυγής, την οποία βέβαια ουδέποτε οι αρμόδιες υπηρεσίες αποφάσισαν να αγγίξουν και να την πατάξουν. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός που μου αφηγήθηκε εχθές ο Γιάννης Κοκαλίδης, φιλοξενούντες με στην πρωινή ραδιοφωνική εκπομπή του Super 88, όπου στην Ερμού της Αθήνας, στον πιο πολυσύχναστο και εμπορικότερο δρόμο της πρωτεύουσας, φίλος του καταστηματάρχης του έδειξε δυο υπαλλήλους του ΣΔΟΕ οι οποίοι περίμεναν εκεί προκειμένου να πραγματοποιήσουν ελέγχους ως είχαν υποχρέωση, αφού έκαναν την δουλειά τους και δέκα μέτρα πιο κάτω οι μελαχρινοί φίλοι μας είχαν απλωμένη την πραμάτεια τους και πουλούσαν ανενόχλητα τα αφορολόγητα προϊόντα τους. Αφού λοιπόν όλοι θέλουμε να στηρίξουμε την τοπική αγορά, θα ήταν φρόνιμο μαζί με τον πόλεμο κατά των πολυεθνικών, να ξεκινήσουμε και πόλεμο στο παραεμπόριο, στηρίζοντας έτσι την ανακύκλωση των χρημάτων, εντός των πυλών.

Μετά το ΚΤΕΛ Ξάνθης και τα EUROTAXI Ξάνθης αναστέλλουν την μεταφορά των μαθητών. Νέα ανακοίνωση κατά Περιφερειάρχη:



Μεγάλο πρόβλημα φαίνεται πως δημιουργείται τελικά στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών, αφού μετά το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ξάνθης, και οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί του συνεταιρισμού Eurotaxi Ξάνθης, με έγγραφο τους το οποίο κοινοποιούν στην πολιτική ηγεσία της περιοχής και αποστέλλουν στην Περιφέρεια, ενημερώνουν πως θα αναστείλουν την μεταφορά των μαθητών για λόγους τους οποίους εξηγούν στην ανακοίνωση τους και αφήνουν αιχμές για ολιγωρία του Περιφερειάρχη επάνω στο θέμα της υπογραφής συμβάσεως, ανάμεσα στην Περιφέρεια και στον συνεταιρισμό τους, η οποία θα διασφαλίζει τα οικονομικά τους συμφέροντα. Δεν γνωρίζω γιατί ο κύριος Γιαννακίδης κωλυσιεργεί στην περίπτωση της μεταφοράς των μαθητών, αλλά δεν είναι δυνατόν να γίνονται τα παιδιά μπαλάκι και μάλιστα σε αυτό το κρίσιμο χρονικά σημείο για την σχολική περίοδο.

Δεν μας έφθαναν τα χάλια της Ελλάδας και τα Πανελληνίας εμβέλειας τηλεοπτικά μέσα, αφού έλυσαν όλα μας τα προβλήματα, ασχολήθηκαν αποκλειστικά πλέον με την τελετή του Πριγκιπικού Γάμου:




Ο λόγος για τον οποίο ποτέ η Ελλάδα δεν πρόκειται να γίνει κράτος, είναι γιατί πάντα ασχολείται με το τι συμβαίνει αλλού και όχι με το τι συμβαίνει εδώ. Αφού λοιπόν τα πανελληνίας εμβέλειας τηλεοπτικά μέσα, έλυσαν όλα τα προβλήματα της χώρας και των Ελλήνων, αποφάσισαν να ασχοληθούν και με τον Πριγκιπικό Γάμο στην Αγγλία, μόνο και μόνο για να μην πάει κάτι στραβά. Μέσα σε μια στιγμή ξεχάστηκαν τα οικονομικά χάλια της Ελλάδας, ξεχάστηκαν στα Spread, ξεχάστηκε ακόμα και η προεκλογική περίοδος την οποία μπορεί μεν ο πρωθυπουργός να προσπάθησε να διαψεύσει, αλλά ποιος θα τον πίστευε μετά το «Λεφτά Υπάρχουν». Έτσι λοιπόν για ακόμα μια φορά, ξεδιπλώθηκε μπροστά μας το μεγαλείο αυτής της χώρας, η οποία όντως μοιάζει με ένα μεγάλο παραμύθι.