Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

Πρωτοσέλιδο της ΦτΞ 31.3.2011


Αντιπαιδαγωγικές οι αλλαγές στην παιδεία

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για το νέο σχολείο πραγματοποίησαν εχθές οι εκπαιδευτικοί της Ξάνθης, στην πλατεία Ελευθερίας

Αντιπαιδαγωγικές

οι αλλαγές στην παιδεία


Δημ. Ντούμος, Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης: «Οι όποιες αλλαγές συντελούνται στην δημόσια εκπαίδευση είναι προϊόν κυβερνητικών-πολιτικών αλλαγών και δεν είναι παιδαγωγικές πολιτικές. Όλα αυτά επιβάλλονται από τους διεθνείς δανειστές μας, στα πλαίσια της πολιτικής των περικοπών που επιβάλει το ΔΝΤ και η τρόικα»


Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Ελευθερίας πραγματοποίησαν εχθές το πρωί δάσκαλοι και καθηγητές του Νομού, ως ένδειξη διαμαρτυρίας στο νέο σχολείο, που προωθεί δυναμικά το Υπουργείο Παιδείας. Να σημειωθεί, πως εχθές πραγματοποιήθηκε, παράλληλα, στην πόλη της Αθήνας συλλαλητήριο από εκπαιδευτικούς της χώρας, για τους ίδιους λόγους. Σύμφωνα με αυτά που επισημαίνει στην ΦτΞ ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης, κύριος Δημήτριος Ντούμος, «οι όποιες αλλαγές συντελούνται στην δημόσια εκπαίδευση είναι προϊόν κυβερνητικών-πολιτικών αλλαγών και δεν είναι παιδαγωγικές πολιτικές. Όλα αυτά επιβάλλονται από τους διεθνείς δανειστές μας, στα πλαίσια της πολιτικής των περικοπών που επιβάλει το ΔΝΤ και η τρόικα.

Σκοπός είναι η εξοικονόμηση πόρων και η μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, για να μειωθούν τα ελλείμματα» και συνεχίζει λέγοντας «καλούμαστε, για άλλη μια φορά, οι μισθωτοί και συνταξιούχοι, να πληρώσουμε την κρίση και όχι οι έχοντες και κατέχοντες, όπως ήταν η προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης. Υπάρχει μια αδιέξοδη κυβερνητική πολιτική που στο πέρασμά της σαρώνει κάθε εργασιακό, οικονομικό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό και μορφωτικό μας δικαίωμα και που στο τέλος, υποθηκεύει το μέλλον ολόκληρης της Πολιτείας.

Προωθείται η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, της δημόσιας υγείας και γενικότερα όλων των κοινωνικών αγαθών». Αναφορικά με τα αιτήματα των εκπαιδευτικών ο κύριος Δημ. Ντούμος υπογραμμίζει με έμφαση, ότι «λέμε όχι στο νέο σχολείο της συγχώνευσης, τις καταργήσεις σχολείων, την κατάργηση των διδασκαλιών και την κατάργηση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Ζητάμε άμεση χρηματοδότηση από τον ΟΠΑΔ, ώστε να γίνονται δεκτά τα βιβλιάριά μας από τους φαρμακοποιούς και τους ιατρούς.

Άμεση πληρωμή των αναπληρωτών του ΕΣΠΑ και έκτακτη χρηματοδότηση των σχολείων, για την κάλυψη των αναγκών».

Της Πολιτικής Το ##




Της Πολιτικής Το ##

Γράφει ο Σταύρος Βλαχόπουλος


Προς Σούλα Ιακωβίδου πρόεδρο ΝΟΔΕ Ξάνθης ενταύθα… Καλύτερα να μασάς, παρά να μιλάς, γιατί προκαλείς την νοημοσύνη μας:

Μην μας προκαλείς άλλο αγαπητή Σούλα, γιατί δεν θα τα πάμε καλά. Είπαμε να γίνει μια νέα αρχή στην Νέα Δημοκρατία, αλλά εσύ συνεχίζεις στον αστερισμό του «μας φτύνουν, αλλά εμείς λέμε πως ψιχαλίζει». Δεν είναι δυνατόν να βγαίνεις στα ραδιόφωνα και να λες πως ο Πρόεδρος της ΝΔ ενδιαφέρεται για την Ξάνθη ή για την περιοχή μας γενικότερα, την στιγμή που δεν έχει πατήσει ποτέ το πόδι του εδώ. Ηρεμήστε λίγο και μην προκαλείτε τον ήδη αγανακτισμένο κόσμο, γιατί το έχετε παραξηλώσει. Αν ενδιαφερόταν ο Αντώνης Σαμαράς για την περιοχή μας, θα είχε παρέμβει τόσο στο θέμα της ΣΕΚΑΠ όσο και σε πολλά άλλα θέματα που απασχολούν την περιοχή μας, κάτι το οποίο βέβαια δεν έγινε, άσχετα αν είναι ενημερωμένος.


Να απαιτήσει ο Δήμος Ξάνθης την είσπραξη των οφειλόμενων τελών διαφήμισης από τα Αστικά… Μ. Στυλιανίδη βάλε τέλος στην λανθασμένη λειτουργία του Δήμου:

Μπορεί οι Ταξιτζήδες της Ξάνθης να φάνηκαν αρκετά μάγκες, απαιτώντας από τον Δήμο τις θέσεις πιάτσες που ήθελαν, καταφέρνοντας το καλύτερο επιθυμητό για τους ίδιους αποτέλεσμα, αλλά σε ένα άλλο θέμα, μάλλον πιάστηκαν αδιάβαστοι και ως μοναδικοί στην πόλη αυτή, πλήρωναν και πληρώνουν τόσα χρόνια στον Δήμο Ξάνθης, τέλη διαφήμισης για τις διαφημίσεις που έχουν επάνω στα ταξί τους, ενώ τα αστικά λεωφορεία Ξάνθης, ελέω του μεγαλομετόχου τους και Δημοτικού Συμβούλου, στενού συνεργάτη του Δημάρχου Ξάνθης και προέδρου της ΔΕΥΑΞ Μ. Τσέπελη, με τον τσαμπουκά δεν έχουν δώσει ούτε μια δραχμή εδώ και τόσα χρόνια. Εκτέθηκε ανεπανόρθωτα ο Δήμαρχος Ξάνθης με αυτήν την υπόθεση και τρέχει να προφτάσει. Όπως πληροφορήθηκα, έδωσε εντολή να αποσταλεί χαρτί από τον Δήμο, με το οποίο να ζητά και αναδρομικά την καταβολή αυτών των οφειλών, αλλά μάλλον και αυτή η προσπάθεια θα πάει στον κάλαθο των αχρήστων. Όπου Τσέπελης λοιπόν και μάλαμα…


Μαύρισε η Ξάνθη με τις επιλογές των πολιτικών που κουμαντάρουν την περιοχή μας:


Πλαστά ένσημα και συντάξεις μαϊμού, που προσπαθεί το Εργατικό Κέντρο να τις συγκαλύψει, άσχετα αν ο Υπουργός Σωκράτης Ξυνίδης ζήτησε να δοθούν όλα στην δημοσιότητα. Κλειστά εργοστάσια και ξεπουλημένα τα πάλαι ποτέ πολιτικά παραμάγαζα του Νομού μας. Εκατοντάδες κλειστές επιχειρήσεις και ανοίκιαστα καταστήματα σε κεντρικούς δρόμους. Πλατεία τερατούργημα και νεκροταφείο, δυο από τους πιο πολυσύχναστους, μέχρι πριν λίγα χρόνια, δρόμους, με τις λανθασμένες πολιτικές αποφάσεις. Προξενεύουν την ΣΕΚΑΠ πίσω από την πλάτη όλων και θέλουν να μας αναλώσουν με φωτοβολίδες δελτία τύπου, συγκάλυψης των παιχνιδιών που ήδη έχουν συμφωνηθεί. Εμπορικά κέντρα και πολυεθνικές που προσλαμβάνουν κόσμο με τετράωρη απασχόληση αορίστου χρόνου, πληρώνοντας λιγότερο από 300 ευρώ τον μήνα, σε όλους αυτούς που έχουν την ανάγκη της επιβίωσης. Μετακινήσεις υπηρεσιών και υπαλλήλων από Ξάνθη στην Κομοτηνή (έδρα της Περιφέρειας), μετατρέποντας την Ξάνθη σε νεκρή ζώνη. Όλα αυτά μετέτρεψαν την Ξάνθη σε μαύρη περιοχή, η οποία ζει διασωληνωμένη στην εντατική και περιμένει την αποσύνδεσή της από την μηχανική υποστήριξη.


Για κουκούλωμα πάνε στην υπόθεση των πλαστών ενσήμων, αφού είναι μπλεγμένοι μέσα στο κόλπο και μεγαλοσυνδικαλιστές της περιοχής:

Έσκασε η βόμβα και κάποιοι προσπαθούν να την οδηγήσουν σε μορφή φούσκας, η οποία πρέπει πάσει θυσία να ξεφουσκώσει. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στο κόλπο είναι μπλεγμένοι και μεγαλοσυνδικαλιστές της περιοχής μας, οι οποίοι συνεχώς ψάχνουν τρόπο για να περάσει στα ψιλά το θέμα και όλοι οι εμπλεκόμενοι να πέσουν στα μαλακά, θαρρείς και όλοι οι υπόλοιποι Ξανθιώτες και Έλληνες, είμαστε οι μεγάλοι Μ…ες της χώρας. Όχι κύριοι του Εργατικού Κέντρου, όσοι παρανόμησαν να τιμωρηθούν όπως πρέπει και μάλιστα παραδειγματικά, γιατί είμαι σίγουρος πως όχι μόνο γνώριζαν για το πώς θα προμηθευτούν τα ένσημα, αλλά το διέδιδαν και σε άλλους ενδιαφερόμενους. Εκτός βέβαια και αν οι συγκεκριμένοι συνταξιούχοι πλέον, παραμείνουν συνταξιούχοι και πάνε στην φυλακή αυτοί που διοργάνωσαν το κόλπο ή οι εμπνευστές του σχεδίου αν προτιμάτε.


Το πράσινο φως της ΣΕΚΕ ως μεγαλομετόχου στην πώληση της ΣΕΚΑΠ, ξυπνά σενάρια που είχαν διαψευστεί πριν λίγο καιρό:


Δεν ξέρω αν η ανακοίνωση της ΣΕΚΕ Α.Ε. είχε απλό χαρακτήρα ή έκρυβε από πίσω κάποιες άλλες έννοιες που είναι δύσκολο να πιάσουν οι απλοί πολίτες, αλλά το σίγουρο είναι στην προκειμένη περίπτωση, πως η επιλογή της έκδοσης ανακοίνωσης αυτήν την χρονική στιγμή, ξυπνά σκέψεις τις οποίες είχαν διαψεύσει πριν λίγο καιρό οι Διοικούντες της ΣΕΚΕ. Για παράδειγμα θα σας αναφέρω, πως πριν αρκετό καιρό είχα δημοσιεύσει στην εφημερίδα μου πως, φήμες θέλουν την ΣΕΚΕ να ενδιαφέρεται για την αγορά μεγάλου μέρους μετοχών της ΣΕΚΑΠ, θέτοντας τον εαυτό της σε θέση ισχύος, αφού στόχος ήταν να αποκτηθεί το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών της ΣΕΚΑΠ. Τότε ο Πρόεδρος της ΣΕΚΕ, Π. Ταρενίδης, είχε διαψεύσει αυτό το σενάριο, αλλά η χθεσινή ανακοίνωση μάλλον κάποια άλλα μηνύματα ήθελε να περάσει. Αν η ΣΕΚΕ μπορέσει και βρει χρήματα ώστε να συμμετέχει στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΣΕΚΑΠ, τότε θα προσθέσει περισσότερες μετοχές στις ήδη υπάρχουσες που κατέχει, και αν το ποσό που διατεθεί θα είναι αρκετά μεγάλο, δεν αποκλείεται η ΣΕΚΕ να αποτελέσει και τον μεγαλομέτοχο της ΣΕΚΑΠ, διαθέτοντας αρκετά μεγαλύτερο ποσοστό μετοχών από όλους τους υπόλοιπους μετόχους. Αν σε όλα αυτά σκεφθεί απλά κάποιος να προσθέσει και την σχέση που έχει η ΣΕΚΕ με την Philip Morris, καθώς η δεύτερη εταιρία είναι και αποκλειστικός πελάτης της πρώτης, τότε καταλήγει σε πολλά συμπεράσματα. Όλα αυτά βέβαια, μέχρι τώρα αποτελούν σενάρια τα οποία είναι ανεπιβεβαίωτα, αλλά η συσχέτιση αρκετών από τα στοιχεία που σας έδωσα σήμερα, αφήνει πολλά υπονοούμενα.

Όλα του γάμου ακριβά και η νύφη;;;

Αυξήθηκε το παράβολο του δήμου για την τέλεση ενός πολιτικού γάμου

Όλα του γάμου ακριβά και η νύφη;;;


- Από τα πενήντα ευρώ πήγε στα εκατό το τέλος για τον πολιτικό γάμο

- Δημ. Μπένης, Αντ’ αυτού Αντιδήμαρχος στον Δήμο Ξάνθης: «Τα πενήντα ευρώ που πλήρωναν παλιότερα για την κάλυψη ενός πολιτικού γάμου, δεν μπορούν να καλύψουν τίποτα»

- Πολυτέλεια έχει γίνει για μερικούς ακόμη και ο πολιτικός γάμος


Πιο πολλά θα πληρώνουν εφεξής οι ενδιαφερόμενοι να τελέσουν πολιτικό γάμο, καθώς έχει αυξηθεί το παράβολο για αυτούς, που αποφασίζουν να επισημοποιήσουν την σχέση τους μέσω πολιτικού γάμου. Τα πενήντα ευρώ που πλήρωναν τα ζευγάρια για έναν πολιτικό γάμο, έχουν αυξηθεί σε εκατό, κάνοντας πολυτέλεια για μερικούς, ακόμη, και αυτό το φαινομενικά οικονομικό τρόπο παντρειάς. Εν μέσω οικονομικής κρίσης και με δεδομένο το γεγονός, πως ένας θρησκευτικός γάμος κοστίζει αρκετά, οι περισσότεροι νέοι κατέφευγαν στον πολιτικό γάμο ως λύση ανάγκης. Σήμερα, ακόμη και αυτός, έχει ανεβάσει σημαντικά το κόστος του. Σύμφωνα με αυτά που επισημαίνει στην ΦτΞ ο Αντ’ αυτού Αντιδήμαρχος στον Δήμο Ξάνθης, κύριος Δημ. Μπένης, «υπάρχει εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας για αύξηση τέλους που πληρώνουν οι τελούντες πολιτικό γάμο και η οποία έχει, ήδη, περάσει από την οικονομική επιτροπή και αναμένει έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο». Παράλληλα, ο κύριος Δημ. Μπένης κάνει σαφές, ότι «από τα δέκα δημοτικά τέλη που πληρώνουν οι δημότες του Δήμου Ξάνθης, έχουν αυξηθεί, μόνον, τα δύο, το τέλος στάθμευσης και το τέλος για τον γάμο». «Τα πενήντα ευρώ που πλήρωναν παλιότερα για την κάλυψη ενός πολιτικού γάμου, δεν μπορούν να καλύψουν τίποτα» καταλήγει χαρακτηριστικά ο κύριος Δημ. Μπένης.

Στρατηγική συνεργασία Olympic Air και Κυπριακών Αερογραμμών

Στρατηγική συνεργασία Olympic Air και Κυπριακών Αερογραμμών Τη στρατηγική συνεργασία μεταξύ Olympic Air και Κυπριακών Αερογραμμών παρουσίασαν χθες οι Εκτελεστικοί Πρόεδροι των δύο ομίλων, κ. Γιάννης Καρακαδάς και κ. Γιώργος Μαυρόκωστας. Στόχος της συνεργασίας αυτής είναι η προσφορά ενός ενιαίου πακέτου ποιοτικών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό και ενός μοναδικού ανταγωνιστικού προϊόντος, που θα εκμεταλλεύεται το δίκτυο και τις υπηρεσίες των δύο πλευρών. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπονται: 1. ΔΙΚΤΥΟ • Πτήσεις κοινού κωδικού σε όλα τα τακτικά δρομολόγια της Olympic Air και των Κυπριακών Αερογραμμών μεταξύ των μεγάλων ελληνικών αεροδρομίων (Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου και Ρόδου) και της Κύπρου. Το κοινό πρόγραμμα πτήσεων αντιπροσωπεύει το 60% του συνόλου των πτήσεων που προσφέρουν όλες οι εταιρίες για την φετινή καλοκαιρινή περίοδο. • Επέκταση της συμφωνίας πτήσεων κοινού κωδικού σε 15 προορισμούς εσωτερικού του δικτύου της ΟΑ, με marketing αερομεταφορέα τις Κυπριακές Αερογραμμές (οι πτήσεις εκτελούνται με αεροσκάφη της Olympic Air ενώ οι Κυπριακές Αερογραμμές χρησιμοποιούν τον δικό τους κωδικό). Η συμφωνία αυτή προσφέρει στον καταναλωτή 364 πτήσεις την εβδομάδα στο εσωτερικό της ελληνικής αγοράς, με ένα σύνολο 38.500 προσφερομένων θέσεων. • Εφαρμογή συμφωνίας πτήσης κοινού κωδικού στη γραμμή Λάρνακα - Δαμασκός του δικτύου των Κυπριακών Αερογραμμών με marketing αερομεταφορέα την Olympic Air, επιτρέποντας την εξυπηρέτηση του ελληνικού κοινού για πτήσεις προς Μέση Ανατολή μέσω Λάρνακας (παράλληλα εξετάζεται η επέκταση της συμφωνίας και για πτήσεις προς και από Βυρηττό). • Σχεδιασμός πτήσεων κοινού κωδικού στα δρομολόγια της Olympic Air προς και από Βαλκάνια (Βουκουρέστι, Σόφια, Τίρανα, Βελιγράδι)* με marketing αερομεταφορέα τις Κυπριακές Αερογραμμές, προσφέροντας τουλάχιστον μια πτήση ημερησίως προς κάθε έναν από τους βαλκανικούς αυτούς προορισμούς από τη Λάρνακα. (* Εν αναμονή έγκρισης πτητικών δικαιωμάτων) • Σχεδιασμός ενός μοναδικού μοντέλου δικτύου, που θα συνδυάζει τα δρομολόγια και των δύο εταιριών μέσω Αθηνών και Λάρνακας με σκοπό: Α. Την αύξηση του μεριδίου χωρητικότητας στην γραμμή Αθήνα - Λάρνακα και συνεπώς την αύξηση των επιλογών του επιβατικού κοινού. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι οι Κυπριακές Αερογραμμές και η Olympic Air από κοινού προσφέρουν το 63% του συνολικού αριθμού πτήσεων μεταξύ Αθήνας- Λάρνακας. Β. Τη βελτιστοποίηση της ροής της επιβατικής κίνησης στους κόμβους Αθηνών και Λάρνακας, προσφέροντας χρόνο μετεπιβίβασης 1 ώρας. Η εφαρμογή του προγράμματος έχει ξεκινήσει από τις 27 Μαρτίου στα δρομολόγια Λάρνακα - Αθήνα - Λάρνακα του δικτύου και των δύο εταιριών. Και επίσης στα δρομολόγια των Κυπριακών Αερογραμμών: Λάρνακα - Θεσσαλονίκη - Λάρνακα , Λάρνακα - Ηράκλειο - Λάρνακα, Λάρνακα - Ρόδος - Λάρνακα και Πάφος - Θεσσαλονίκη - Πάφος. Σταδιακά και μέχρι τις 18 Απριλίου, το πρόγραμμα θα έχει επεκταθεί στα δρομολόγια της Olympic Air και των Κυπριακών Αερογραμμών, στο δρομολόγιο Ηράκλειο - Ρόδος - Ηράκλειο, σε όλα τα δρομολόγια εσωτερικού της Olympic Air, όπως και στα δρομολόγια από (και προς) Αθήνα για Βελιγράδι, Σόφια, Βουκουρέστι, Τίρανα. 2. ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΒΑΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ • Σύνδεση προγραμμάτων πιστότητας πελατών των δύο εταιριών (TRAVELAIR & SUNMILES), από τον Ιούνιο του 2011. Στο πλαίσιο αυτό θα προσφέρεται η δυνατότητα στους ταξιδιώτες να κερδίζουν μίλια ταξιδεύοντας με την αεροπορική εταιρία της επιλογής τους (Olympic Air είτε Κυπριακές Αερογραμμές) και να εξαργυρώνουν για δωρεάν εισιτήρια στο δίκτυο των δύο εταιριών. 3. ΕΠΙΓΕΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ • Διαχείριση και αξιοποίηση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης που προσφέρουν οι δύο πλευρές στα Κυπριακά και Ελληνικά Αεροδρόμια. • Απλοποίηση των διαδικασιών εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού (στα αεροδρόμια Ελλάδας και Κύπρου), με σκοπό την ενδυνάμωση των παρεχόμενων ποιοτικών υπηρεσιών προς τους πελάτες. 4. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ • Διερεύνηση δυνατοτήτων παροχής υπηρεσιών στους τομείς συντήρησης αεροσκαφών και εκπαίδευσης πληρωμάτων μεταξύ των δύο ομίλων. ΕΙΔΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ: Η στρατηγικής σημασίας συνεργασία της Olympic Air και των Κυπριακών Αερογραμμών αποτελεί την αφετηρία μιας σειράς συμφωνιών που θα επεξεργαστούν οι δύο πλευρές με στόχο: • Την ορθολογική εκμετάλλευση συχνών πτήσεων και εμπορικά σημαντικών ωραρίων μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των 505.000 επιβατών που εμπιστεύθηκαν το 2010 τις δύο εταιρίες (μερίδιο αγοράς 62%). • Την κάλυψη με απευθείας πτήσεις (εποχικές ή και σε ετήσια βάση) σημείων μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας και την αύξηση των προσφερομένων εναλλακτικών δρομολογίων μέσω Αθηνών στο εσωτερικό δίκτυο της Olympic Air. Την καλοκαιρινή περίοδο οι Κυπριακές Αερογραμμές θα εκμεταλλεύονται ημερησίως πάνω από 52 πτήσεις εσωτερικού της Olympic Air προς όφελος του κυπριακού ταξιδιωτικού κοινού. • Έμφαση δίνεται στην αγορά της Βορείου Ελλάδος όπου οι Κυπριακές Αερογραμμές και η Olympic Air καλύπτουν με 28 εβδομαδιαίες πτήσεις την Θεσσαλονίκη με την Λάρνακα, προσφέροντας το 56% των διαθέσιμων θέσεων στη γραμμή. Παράλληλα, η επαναφορά των 56 εβδομαδιαίων απευθείας συχνοτήτων της Olympic Air από Θεσσαλονίκη προς Μυτιλήνη, Ρόδο, Ηράκλειο και Χανιά ενισχύει τη δυναμική της συγκεκριμένης συνεργασίας. ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ της Olympic Air, κ. Γιάννη Καρακαδά: «Η συμφωνία με τις Κυπριακές Αερογραμμές, είναι η πρώτη κίνηση του νέου στρατηγικού σχεδιασμού της Olympic Air. Ενός πλάνου που σχεδιάστηκε για να δώσει τα χαρακτηριστικά και την εμβέλεια που αρμόζουν στην αγαπημένη αεροπορική εταιρία όλων των Ελλήνων. Ο στόχος να καταστήσουμε την εταιρία ηγέτη της ευρύτερης περιφέρειας, δεν σημαίνει συρρίκνωση, όπως κάποιοι βιάστηκαν να σχολιάσουν. Αντίθετα, ο σχεδιασμός μας έχει πολλά βήματα που θα ξεδιπλωθούν το επόμενο διάστημα και θα διαφοροποιήσουν την Olympic Air απέναντι στον ανταγωνισμό, προσφέροντας έξυπνες λύσεις και δυναμικές επιλογές στο επιβατικό κοινό. Η Ολυμπιακή βαδίζει με σίγουρα βήματα στην διαμόρφωση του προφίλ του περιφερειακού ηγέτη. Ενισχύει το δίκτυό της, στο εσωτερικό, τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή, και εστιάζει στην παροχή ολοκληρωμένων πακέτων υπηρεσιών στους επιβάτες. Και βέβαια ετοιμάζει τα επόμενα βήματά της, τα οποία θα πρέπει να αναμένετε με ενδιαφέρον». ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ των Κυπριακών Αερογραμμών, κ. Γιώργου Μαυρόκωστα: «Η συμφωνία που έχουμε συνυπογράψει ανοίγει ένα νέο ορίζοντα που προσφέρει πεδίο συνεργασίας με υποσχόμενο μέλλον και για τις δύο εταιρίες. Θέτει η πράξη αυτή τις βάσεις για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης του δικτύου μας στο ζωτικό χώρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πάνω απ΄ όλα, όμως, προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα και μεγαλώνει τη γκάμα επιλογών για τον ίδιο τον επιβάτη, είτε χρησιμοποιεί το δίκτυο πτήσεων των Κυπριακών Αερογραμμών, είτε της Olympic Air. Είμαστε βέβαιοι, ότι η συνεργασία μας είναι αμοιβαία επωφελής εξυπηρετεί αμφίδρομα το επιβατικό κοινό των δύο εταιριών, γι’ αυτό και είμαι πεπεισμένος ότι θα δημιουργήσει θετικές προϋποθέσεις και πολύ καλές προοπτικές και για άλλες στρατηγικές κινήσεις στο σύντομο μέλλον».

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Στην Θράκη οι μεγαλύτερες ενδοπεριφερειακές ανισότητες στην ΕΕ


ΟΙ ΠΑΤΡΙΚΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΗΒΕΙΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ


ενδοπεριφερειακές ανισότητες στην ΕΕ

Οι κοινοτικές ενισχύσεις διεύρυναν τις ανισότητες


Πανευρωπαϊκό ρεκόρ ανισοτήτων λαμβάνει η ελληνική περιφέρεια σε νέα έκθεση της Κομισιόν. Εχει τον μόνο νομό της Ε.Ε., την Ευρυτανία, που φτώχυνε την προηγούμενη δεκαετία, αλλά και περιοχές που υπερδιπλασίασαν το εισόδημά τους, κυρίως μεγάλα τουριστικά νησιά. Οι αριθμοί της μελέτης, που στόχο έχει να καταγράψει το όφελος των κοινοτικών κονδυλίων στην ανάπτυξη, δείχνουν ότι η Ελλάδα δεν κατάφερε να χρησιμοποιήσει τα κονδύλια για να στηρίξει τόπους που τα είχαν ανάγκη. Απλά το (κοινοτικό) χρήμα έφερε χρήμα στις πιο εύρωστες περιοχές της χώρας, με όχημα τις γνωστές επιδοτήσεις. Σύμφωνα με την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το ΑΕΠ της Ελλάδας διπλασιάστηκε τα 10 χρόνια που προηγήθηκαν της κρίσης (δηλαδή έως το 2008) με τη συμβολή των κοινοτικών κονδυλίων. Η επίδοση είναι από τις καλύτερες μεταξύ των μελών της ευρωζώνης. Μόνο που τα κέρδη δεν μοιράστηκαν ισόποσα. Κάποιοι νομοί συγκέντρωσαν τον πλούτο, ενώ κάποιοι άλλοι καρπώθηκαν ελάχιστα ή και φτώχυναν. Τα στοιχεία δείχνουν ότι συνολικά το ΑΕΠ μέσα σε 10 χρόνια αυξήθηκε κατά 98%. Το ζήτημα είναι -αναφέρει η Επιτροπή- ότι μόνο στη χώρα μας παρουσιάζονται τόσο μεγάλες αποκλίσεις: κάποιοι νομοί και περιοχές ορεινές ή νησιωτικές αναπτύσσονται είτε πολύ γρήγορα είτε παράδοξα αργά, δεδομένων των κονδυλίων που υπήρχαν διαθέσιμα. Η μελέτη εξετάζει την αποδοτικότητα των κοινοτικών ενισχύσεων ειδικά σε ορεινές, νησιωτικές και περιοχές με υστέρηση. Ερευνά αν σε κάθε περιφέρεια όλοι οι νομοί αναπτύσσονται παράλληλα ή αν κάποιοι μένουν πίσω. Οπως αναφέρεται, «ενδιαφέρον είναι ότι η ελληνική περίπτωση είναι μοναδική στην Ε.Ε. καθώς περιφέρειές της υπάρχουν και στις ομάδες των "πρωταθλητών" αλλά και των... τελευταίων σε ενδοπεριφερειακή ανάπτυξη και ευημερία». Στην Ελλάδα οι αριθμοί δείχνουν ότι τα κατάφεραν σε συνοχή τα νησιά του Αιγαίου και η Στερεά Ελλάδα. Ασχημα είναι τα αποτελέσματα για την Κρήτη, τη Δυτική Ελλάδα, την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη όπου εντοπίζονται κάποιες από τις μεγαλύτερες ενδοπεριφερειακές ανισότητες όλης της Ε.Ε. Είναι χαρακτηριστικό της «ψαλίδας» ότι ενώ 8 ελληνικές περιφέρειες καταγράφουν κάποιους από τους υψηλότερους ρυθμούς σύγκλισης, ένας νομός, η Ευρυτανία, αποτελεί τη μόνη αρνητική εξέλιξη πανευρωπαϊκά: Εχει κατά κεφαλήν ΑΕΠ το 2007 χαμηλότερο από ό,τι το 1996. Παρά την πολύ χαμηλή εκκίνηση με κατά κεφαλήν εισόδημα στα 10.042 ευρώ το ΑΕΠ την προηγούμενη δεκαετία στην Ευρυτανία μειώθηκε κατά 1,77%. Χαμηλές ήταν οι πτήσεις στη Φθιώτιδα (28,70%), στη Φωκίδα (21,19%), αλλά και στη Λέσβο (43,30%). Στο νομό Καστοριάς το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 46,8% και στο νομό Αιτωλοακαρνανίας κατά 41,46%. Αντιθέτως, στη Χίο το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 120,83% και στις Κυκλάδες κατά 102,75%. Στο νομό Θεσπρωτίας η άνοδος ήταν κατά 114%, στα Ιωάννινα καταγράφηκε αύξηση κατά 109%, ενώ πολύ καλά τα πήγαν και κάποια από τα νησιά του Ιονίου με την αύξηση στο νομό Ζακύνθου στο 141%, Κεφαλονιάς στο 120% και Λευκάδας στο 102%. Η μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη προς το παρόν βασίζεται σε στοιχεία του 2007. Τώρα έστειλε η ΕΛΣΤΑΤ στοιχεία για το 2008 που μπορεί να αλλάξουν την εικόνα σε βάρος της χώρας μας: επαναϋπολογίζει το ΑΕΠ ανά νομό και ενδεχομένως κάποιους πιο φτωχούς νομούς να τους «πλουτίσουν» περιορίζοντας τον πλούτο άλλων (π.χ. Αττικής), κάτι που αν επικυρωθεί θα μας κοστίσει πολύτιμα κοινοτικά κονδύλια, χωρίς να είναι καν βέβαιο ότι τα στοιχεία αποτυπώνουν την πραγματικότητα.

Λεφτά στοπ σε 405 οργανισμούς

Λεφτά στοπ σε 405 οργανισμούς


Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών κόβονται οι επιχορηγήσεις σε Οργανισμούς Δημοσίου που δεν καταθέτουν ισολογισμούς στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Επίσημα στοιχεία δείχνουν 405 φορείς


«Μαχαίρι» θα κόβονται οι κρατικές επιχορηγήσεις σε ΟΤΑ, νοσοκομεία, ασφαλιστικά ταμεία, πανεπιστημιακά ιδρύματα και γενικότερα σε όλα τα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ τα οποία δεν αποστέλλουν κάθε μήνα στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναλυτικές καταστάσεις με τα οικονομικά τους στοιχεία. Παράλληλα θα ψαλιδίζονται οι αμοιβές των προέδρων ή γενικών διευθυντών των φορέων αυτών και θα δεσμεύεται το 50% των εσόδων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Τα παραπάνω προβλέπονται σε υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, με στόχο να μπει μια τάξη στο «χάος» των στατιστικών δεδομένων της γενικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του υπ. Οικονομικών, 405 φορείς κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς κρατική επιχορήγηση, καθώς στις 31 Δεκεμβρίου 2010 από τους 1.601 οργανισμούς οικονομικά στοιχεία είχαν αποστείλει μόνο οι 1.196. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στους ΟΤΑ. Κι αυτό γιατί 296 δεν ενημέρωσαν για την οικονομική τους κατάσταση έως το τέλος της περσινής χρονιάς. Η κατάσταση περιπλέκεται με το σκεπτικό πως με την εφαρμογή του «Καλλικράτη» και τις συνενώσεις των δήμων παρατηρείται δυστοκία στην καταγραφή οικονομικών δεδομένων.

Επίσης 21 ασφαλιστικά ταμεία και 88 λοιπά Νομικά Πρόσωπα δεν απέστειλαν στοιχεία στο Γενικό Λογιστήριο. Από την άλλη, και τα 134 νοσοκομεία ενημέρωσαν το ΓΛΚ. Σύμφωνα με στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, μέχρι στιγμής δεν έχει κοπεί η επιχορήγηση σε δημόσιο φορέα, αλλά από εδώ και στο εξής θα ακολουθηθεί αυστηρή γραμμή γιατί, όπως χαρακτηριστικά λέει, «είναι αδιανόητο να μην έχουμε ακόμη πλήρη εικόνα για τα οικονομικά των φορέων της γενικής κυβέρνησης».

Η ασυνέπεια που παρατηρείται έχει ως αποτέλεσμα να προκύπτουν... σκελετοί ελλειμμάτων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως τα ληξιπρόθεσμα χρέη των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης ανέρχονται σε 1,58 δισ. ευρώ και των νοσοκομείων ύστερα από σειρά ρυθμίσεων σε 2,2 δισ. ευρώ. Οι δήμοι τον Δεκέμβριο χρωστούσαν 551,9 εκατ. ευρώ από 448,5 εκατ. έναν μήνα πριν. Τα υπόλοιπα Νομικά Πρόσωπα έχουν οφειλές ύψους 159,4 εκατ. ευρώ.


ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

«Ψαλίδι» στον μισθό για κάθε ημέρα καθυστέρησης

Αυστηρές κυρώσεις προβλέπονται στην υπουργική απόφαση. Το υπουργείο ζητά να ενημερώνεται κάθε μήνα (υπάρχει άλλωστε και σχετική υποχρέωση στο μνημόνιο) για στατιστικά στοιχεία σε ταμειακή βάση που αφορούν τα έσοδα, τις δαπάνες, τη χρηματοδότηση, τις εκκρεμείς υποχρεώσεις και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές όλων των οργανισμών. Μάλιστα αποστέλλει και σχετικά υποδείγματα που πρέπει να συμπληρώνονται από τις οικονομικές υπηρεσίες. Στην υπουργική απόφαση υπογραμμίζεται ότι «η υποβολή των στοιχείων είναι υποχρεωτική». Όσον αφορά τις επιχορηγήσεις αναφέρονται τα ακόλουθα: «Φορείς που δεν θα έχουν υποβάλει τα προβλεπόμενα στοιχεία δεν θα επιχορηγούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Μετά την παραλαβή και τον έλεγχο των στοιχείων, το ΓΛΚ θα καταρτίζει κατάσταση με τους φορείς που έχουν υποβάλει στοιχεία και θα την αναρτά στο Διαδίκτυο. Η κατάσταση αυτή θα επέχει θέση βεβαίωσης και θα αποτελεί δικαιολογητικό για την καταβολή επιχορήγησης. Επίσης στην ίδια υπουργική απόφαση προσδιορίζονται και άλλες κυρώσεις για τους φορείς που δεν θα συμμορφωθούν. Ειδικότερα, μετά την παρέλευση δεκαπενθημέρου από τη λήξη της προθεσμίας, ο πρόεδρος ή ο γενικός διευθυντής του φορέα μπορεί εντός δεκαπέντε (15) ημερών να καταθέσει έγγραφες εξηγήσεις για τη μη υποβολή των στοιχείων. Μετά την παρέλευση και της προθεσμίας αυτής επιβάλλεται πρόστιμο στον πρόεδρο ή τον γενικό διευθυντή, κατά περίπτωση, ίσο με 1/25 (ή ένα ημερομίσθιο) του μηνιαίου μισθού ή της συνολικής αποζημίωσής τους για κάθε επιπλέον ημέρα καθυστέρησης.

ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

Στο μισό θα κόβονται τα έσοδα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τους φορείς που δεν συμμορφώνονται. Στην απόφαση αναφέρεται πως μετά παρέλευση ενός μηνός από τη λήξη της προθεσμίας που έχει δοθεί, το υπουργείο Οικονομικών δεσμεύει τυχόν έσοδα του φορέα από το ΠΔΕ ή τον Τακτικό Προϋπολογισμό σε ποσοστό 50% του ετήσιου προβλεπόμενου ποσού. Τα έσοδα αποδεσμεύονται όταν υποβληθούν τα απαιτούμενα στοιχεία.

Η παραπάνω ρύθμιση δεν αφορά έσοδα ή δαπάνες σχετικές με την υλοποίηση προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ και για τις οποίες έχουν εγκριθεί οι σχετικές προτάσεις από τα αρμόδια όργανα.