Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Αντιδράσεις από τους Πρατηριούχους

Θα επαναλειτουργήσουν τα Πρατήρια αφορολόγητων πετρελαιοειδών στους Μεθοριακούς σταθμούς Κήπων, Έβρου, Κακκαβιάς και Ευζώνων, με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών

Αντιδράσεις από
τους Πρατηριούχους


Γιάννης Σιούτας, Πρόεδρος του σωματείου Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων
Ξάνθης:

-«Το πρόβλημα που υπάρχει με το αφορολόγητο πετρέλαιο στα σύνορα, είναι ότι κάποιοι το εκμεταλλεύονται. Γεμίζουν, δηλαδή, το ρεζερβουάρ τους, συνήθως Τούρκοι και Βούλγαροι, και έρχονται εντός της Ελλάδος, για να το εμπορευτούν εν αγνοία του Υπουργείου Οικονομικών.
Δεν είμαι αρνητικός, μόνον, στο να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά και στο γεγονός, ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά, όσον αφορά τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα και στην Βουλγαρία. Θα πρέπει να κατεβάσει η Ελλάδα τις τιμές των καυσίμων ή η Βουλγαρία να τις ανεβάσει. Αν και είμαι της γνώμης, πως εμείς είμαστε αυτοί, που θα πρέπει να κατεβάσουμε τις τιμές στα καύσιμα»

Με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών θα επαναλειτουργήσουν τα πρατήρια αφορολόγητων πετρελαιοειδών στους μεθοριακούς σταθμούς Κήπων, Έβρου Κακκαβιάς και Ευζώνων, γεγονός που προκαλεί πονοκέφαλο στους Πρατηριούχους της περιοχής, οι οποίοι προβλέπουν την κάθετη πτώση του τζίρου τους με τα νέα αυτά δεδομένα σε εξέλιξη. Να σημειωθεί δε, ότι το 2006 είχε απαγορευθεί στα ΚΑΠ (Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών) να πωλούν αφορολόγητα καύσιμα στους παραπάνω μεθοριακούς σταθμούς, μια απόφαση που σήμερα αναιρείται από το Υπουργείο Οικονομικών.
Αναφορικά με το θέμα τοποθετείται στην εφημερίδα μας ο Πρόεδρος του σωματείου Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Ξάνθης, κύριος Γιάννης Σιούτας, εκφράζοντας τις αντιρρήσεις του, όχι μόνον για την πώληση αφορολόγητων καυσίμων, αλλά και για την μεγάλη απόκλιση που υπάρχει όσον αφορά την τιμή των καυσίμων σε Ελλάδα και Βουλγαρία.
Όπως δηλώνει πολύ χαρακτηριστικά ο κύριος Γ. Σιούτας, «το πρόβλημα που υπάρχει με το αφορολόγητο πετρέλαιο στα σύνορα, είναι ότι κάποιοι το εκμεταλλεύονται. Γεμίζουν, δηλαδή, το ρεζερβουάρ τους, συνήθως Τούρκοι και Βούλγαροι, και έρχονται εντός της Ελλάδος, για να το εμπορευτούν εν αγνοία του Υπουργείου Οικονομικών» και συνεχίζει λέγοντας πως «δεν είμαι αρνητικός, μόνον, στο να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά και στο γεγονός, ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά, όσον αφορά τις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα και στην Βουλγαρία. Θα πρέπει να κατεβάσει η Ελλάδα τις τιμές των καυσίμων ή η Βουλγαρία να τις ανεβάσει. Αν και είμαι της γνώμης, πως εμείς είμαστε αυτοί, που θα πρέπει να κατεβάσουμε τις τιμές στα καύσιμα».
Σύμφωνα με αυτά που επισημαίνει ο κύριος Γιάννης Σιούτας στην συνέχεια, η επαναλειτουργία πρατηρίων που θα εμπορεύονται αφορολόγητα πετρελαιοειδή προϊόντα στους μεθοριακούς σταθμούς, θα πρέπει να γίνει με κάποιους όρους και προϋποθέσεις, δηλαδή να μην πουλιέται το πετρέλαιο σε όλους τους οδηγούς ανεξαιρέτως, ώστε να μην έχουμε φαινόμενα παράνομης εμπορίας του.
«Αν η πώληση του αφορολόγητου πετρελαίου απευθύνεται σε όλους, αυτό θα λειτουργήσει καταστρεπτικά για όλη την Βόρειο Ελλάδα και πολύ περισσότερο για εκείνη την περιοχή, Έβρο και Ορεστιάδα. Πρέπει να γίνει σωστή διαχείριση. Για παράδειγμα, το πετρέλαιο στην Τουρκία είναι πανάκριβο, γι’ αυτό και το προμηθεύονται στην Ελλάδα, γι’ αυτό θα πρέπει να έχουμε σωστή χρήση αυτών των Πρατηρίων».