Σε ελεύθερη πτώση και η αγορά
αυτοκινήτου στην Ξάνθη
Τι λένε τα επίσημα στοιχεία από το γραφείο συγκοινωνιών που αφορούν τον δικό μας Νομό, όπως επίσης και οι άνθρωποι που ασχολούνται με το επάγγελμα
Την κατιούσα έχει πάρει η αγορά του αυτοκινήτου για την τελευταία χρονική περίοδο, ως αποτέλεσμα της γενικότερης οικονομικής κρίσης και δημοσιονομικής αστάθειας που χαρακτηρίζουν την χώρα.
Η συντήρηση ενός αυτοκινήτου έχει γίνει πλέον πολυτέλεια. Ενώ, η αύξηση στην τιμή των καυσίμων λειτούργησε ως ένας, ακόμη, ανασταλτικός παράγοντας στην απόκτηση αυτοκινήτου.
Η κάθετη αυτή πτώση στις πωλήσεις οχημάτων έχει δημιουργήσει πονοκέφαλο στους επιχειρηματίες του κλάδου, που βλέπουν τον τζίρο τους να ακολουθεί διαρκώς καθοδική πορεία.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έχουμε από το τμήμα Συγκοινωνιών και Μεταφορών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ξάνθης, για τον μήνα Ιούλιο 2010 οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν δραματικά. Ειδικά δε, αν κάνουμε μια σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες, θα διαπιστώσουμε, πως οι πωλήσεις έχουν μειωθεί σε σημαντικό βαθμό. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι για τον μήνα Ιούνιο 2010 οι μεταβιβάσεις ανέρχονται τις 660. Ενώ για τον μήνα Ιούλιο 2010 τις 629.
Για το ίδιο θέμα φιλοξενούμε στην εφημερίδα μας δηλώσεις της κυρίας Δέσποινας Γκουμανίδου, Υπεύθυνης Πωλήσεων της εταιρείας Nissan στην Ξάνθη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με αυτά που αναφέρει η τελευταία «ο μήνας Ιούλιος του 2010, υπήρξε ο χειρότερος μήνας του χρόνου, με ποσοστό πτώσης 64,3%, όσον αφορά τις πωλήσεις της δικής μας εταιρείας».
Σε διευκρινιστική ερώτηση της εφημερίδας μας, που οφείλεται η έλλειψη ενδιαφέροντος για την απόκτηση αυτοκινήτου, έτσι όπως καταγράφεται για το τελευταίο χρονικό διάστημα, η κυρία Δ. Γκουμανίδου σημειώνει χαρακτηριστικά πως «οι επανειλημμένες αυξήσεις στην φορολογία, τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας, καθώς και οι φόροι πολυτελείας, οδήγησαν στο πάγωμα την αγορά του αυτοκινήτου».
Πρέπει να επισημανθεί δε, ότι ο συγκεκριμένος κλάδος αντιμετωπίζει γενικά προβλήματα για το έτος που διανύουμε, εξαιτίας των τελευταίων οικονομικών εξελίξεων, όσον αφορά την εθνική οικονομία. Παρόλο που το πρώτο τετράμηνο του 2010 σημειώθηκε μια μικρή αύξηση στις πωλήσεις του αυτοκινήτου, ακολούθησε αμέσως μια φθίνουσα πορεία, με αποκορύφωμα τον μήνα Ιούλιο, όπου τα πράγματα πήραν την πιο άσχημη τροπή τους.
Να υπογραμμίσουμε από την άλλη πως και ο μήνας Απρίλιος του 2010 χαρακτηρίστηκε ως ένας από τους χειρότερους, αφού οι πωλήσεις ήταν πολύ κάτω από το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών για την χρονική περίοδο 2004-2009.
Για το ίδιο θέμα τοποθετούνται στην εφημερίδα μας δύο άλλοι επίσημοι αντιπρόσωποι εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου, κύριοι Γιάννης Αθανασιάδης και Ιωάννης Στεργιάδης.
Όπως αναφέρει πολύ χαρακτηριστικά ο πρώτος «η κατάσταση όσον αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτου είναι πολύ χάλια. Βρισκόμαστε σε μαύρο χάλι. Έχουμε πτωτική τάση της τάξης του 70% σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες. Μιλάω πάντοτε για μήνες Ιούλιο και Αύγουστο» και συνεχίζει προσθέτοντας με έμφαση, πως «έχουμε ένα καλαμάκι και παίρνουμε αέρα από εκεί. Λειτουργούμε δια της φυσικής λειτουργίας της αναπνοής. Με λίγα λόγια υπολειτουργούμε. Ο κόσμος δεν έχει χρήματα για να αγοράσει αυτοκίνητο, παρότι οι τιμές είναι πολύ καλές».
Πολύ χαρακτηριστική είναι και η σχετική μαρτυρία του κυρίου Ι. Στεργιάδη αναφορικά με το ίδιο θέμα. Όπως σημειώνει ο τελευταίος «ο Αύγουστος είναι ο χειρότερος μήνας για μας. Οι πωλήσεις είναι 70% κάτω. Όσον αφορά τις πωλήσεις του Ιουλίου, αυτές κινήθηκαν ανάλογα με την μάρκα του αυτοκινήτου. Αυτοκίνητα μεγάλων κυβικών είχαν πτώση της τάξης του 60%. Ενώ, αυτοκίνητα μικρών κυβικών σημείωσαν πτώση της τάξης του 30%».
Όπως παραδέχονται όλοι οι αντιπρόσωποι, τα μεγάλα πακέτα προσφορών, μέσω χαμηλών τιμών και ευνοϊκών ρυθμίσεων για την απόκτηση αυτοκινήτου μένουν, εντελώς, ανεκμετάλλευτα.
«Έχουμε εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των πολιτών, αλλά τίποτα» καταλήγει ο κύριος Γ. Αθανασιάδης.