Τρίτη 27 Ιουλίου 2010

Ο Γιάννης Μαγκριώτης στην Ξάνθη


Οδεύουμε στην ολοκλήρωση της Εγνατίας


Οδού κάτι που η προηγούμενη κυβέρνηση


για δυο φορές εγκαινίασε λόγω εκλογών
«Καταργήσαμε τα δεκατρία διόδια, γιατί έχουμε επιλέξει να βάλουμε ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία, όπως και στους άλλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.  Τα ηλεκτρονικά διόδια είναι απολύτως δίκαια, θα πληρώνει ο καθένας μόνον τα χιλιόμετρα που διανύει. Δεύτερον, το τίμημα των διοδίων της Εγνατίας θα είναι σαφέστερα χαμηλότερο από ότι είναι το κόστος διοδίων στους άλλους αυτοκινητόδρομους»


  Θέματα ουσίας ανέλυσε μέσα από την συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στους δημοσιογράφους των τοπικών ΜΜΕ, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κύριος Γιάννης Μαγκριώτης, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης με τοπικούς φορείς της περιοχής, σχετικά με ζητήματα υποδομών του Νομού, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής σε ξενοδοχείο της πόλης.


  Αναφερόμενος στα stress tests, δηλαδή τα τεστ αντοχής που έπρεπε να περάσουν όλες οι Ευρωπαϊκές τράπεζες, προκειμένου να αποδείξουν κατά πόσο είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στις οικονομικές ανάγκες της εποχής, ο κύριος Γ. Μαγκριώτης, μίλησε διεξοδικά για την ΑΤΕ, την μοναδική ελληνική τράπεζα, η οποία δεν πέρασε τα περιβόητα τεστ, γεμίζοντας μας με επιφυλακτικότητα και προβληματισμό, αναφορικά με το κατά πόσο θα μπορέσει να συνεχίσει ως ανεξάρτητη δημόσια τράπεζα, με σημείο αναφοράς πάντοτε την πρόταση της Πειραιώς. Σχετικά με το θέμα ο κύριος Γ. Μαγκριώτης, επισήμανε τα κάτωθι:    


  «Η αξιολόγηση, παρόλα τα αυστηρά κριτήρια, που αυστηροποιήθηκαν ακόμα περισσότερο τα τελευταία εικοσιτετράωρα, ήταν θετική για το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και πρέπει να το κρατήσουμε. Βεβαίως χρειάζεται ενίσχυση, μα πάνω από όλα οι τράπεζες πρέπει να κοιτάξουν  την πραγματική ανάπτυξη. Την στήριξη δηλαδή της πραγματικής οικονομίας και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Αυτή είναι επιλογή και στρατηγική της κυβέρνησης.


  Όσον αφορά την ΑΤΕ , μια τράπεζα με κοινωνικό χαρακτήρα, κυρίως στήριξης αγροτών και της αγροτικής παραγωγής, γνωρίζαμε τα προβλήματα που έχει. Ωστόσο, τόσο η διοίκησή της, όσο  και η κυβέρνηση, είναι αποφασισμένοι να στηρίξουν την τράπεζα, την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, που θα γίνει πολύ γρήγορα, ώστε και η ΑΤΕ να μπορέσει να παίξει τον καθοριστικό, αναπτυξιακό και κοινωνικό της ρόλο, ιδιαίτερα για την ελληνική περιφέρεια»
  Ερωτηθείς, αναφορικά με τις αυξήσεις στην τιμή των διοδίων, αλλά και της επέκτασή τους σε όλο το μήκος της Εγνατίας, γεγονός που προκαλεί θύελλα αντιδράσεων από πλευρά των πολιτών, ο κύριος Γ. Μαγκριώτης τονίζει με έμφαση τα κάτωθι: 


  «Η Εγνατία οδός, ο οριζόντιος άξονας, ο οποίος θα ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες  γιατί ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί στην  Ήπειρο, καθώς η απελθούσα κυβέρνηση τον εγκαινίασε δύο φορές για τις προεκλογικές ανάγκες. Είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που έχει γίνει στην χώρα μας. Εξακόσια εβδομήντα χιλιόμετρα κλειστού αυτοκινητόδρομου και αυτό πρέπει να μας κάνει όλους περήφανους. Το στήριξαν όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά, όλα τα πολιτικά κόμματα.  Είναι η μεγάλη κατάκτηση για τον μεθοριακό του Βορειοελλαδικού χώρου. Όλες, πλέον, οι συζητήσεις για την ανάπτυξη Βορείου Ελλάδος, αλλά και της Θεσσαλίας γίνονται με βάση τον οριζόντια άξονα της Εγνατίας. Εμείς δεν μένουμε μόνον στον οριζόντιο άξονα. Ο οριζόντιος άξονας μπορεί να διευκολύνει την διαμπερή κίνηση από την Ανατολή στην Δύση και το αντίστροφο. Δεν βοηθάει όμως την ανάπτυξη του μεθοριακού χώρου, της ζώνης της Εγνατίας, γι’ αυτό στηρίζουμε τις καθέτους συνδέσεις με τις βαλκανικές χώρες, τους κόμβους και τις συνδέσεις με τοπικά και αναπτυξιακά κέντρα. Με τις πύλες εξωστρέφειας της χώρας, όπως είναι τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα σιδηροδρομικά δίκτυα. Θέλουμε να διαμορφώσουμε ένα δίκτυο αναπτυξιακών υποδομών γύρω από τον οριζόντιο άξονα της Εγνατίας, που θα καταστήσει τον μεθοριακό χώρο από ζώνη ασυνέχειας των προηγούμενων ετών σε ζώνη συνέχειας και συνεργασιών. Η Εγνατίας, ωστόσο, χρειάζεται ετησίως  εκατό εκατομμύρια ευρώ για την συντήρησή της. Αυτά τα χρήματα πρέπει να τα πληρώνουν οι χρήστες της. Είναι άδικο να τα πληρώνουν οι πολίτες που δεν χρησιμοποιούν την Εγνατία. Αυτό είναι απολύτως δίκαιο κοινωνικά. Είναι ένα έργο που κατασκευάστηκε με δημόσια δαπάνη, κατά 60% με κοινοτικούς πόρους και 40% από τον κρατικό προϋπολογισμό.   Επειδή ακριβώς αυτός ο άξονας μας ένωσε όλους, όλες τις κυβερνήσεις, ανεξάρτητα αν κάποια κυβέρνηση έκανε περισσότερα και κάποια λιγότερα. Αυτό είναι το τελευταίο. Τα τετρακόσια δύο χιλιόμετρα είχαν ολοκληρωθεί μέχρι το 2003 και τα λιγότερα στην συνέχεια. Και η απελθούσα κυβέρνηση στήριξε την Εγνατία, αν δούμε γενικότερα τα δημόσια έργα που έγιναν τα τελευταία χρόνια σε όλη την χώρα. Αυτό είναι σημαντικό , γι’ αυτό σε δεκαπέντε περίπου χρόνια ολοκληρώθηκε το πιο μεγάλο δημόσιο έργο στην χώρα μας. Θα πως συγκριτικά, ότι το κομμάτι από την Πάτρα, ο παλιός κεντρικός άξονας της χώρας, Αθήνα- Θεσσαλονίκη είναι επτακόσια δύο χιλιόμετρα. Σαράντα χρόνια κατασκευάζεται . Το 2007 η Πολιτεία ανέθεσε τρις ιδιωτικές κοινοπραξίες για να τον ολοκληρώσουν τα επόμενα χρόνια. Αυτό, λοιπόν, το μεγάλο επίτευγμα θα πρέπει να το κρατήσουμε. Πρέπει να πω, επίσης, ότι η Εγνατίας τα τελευταία χρόνια κατασκευαζόταν με δάνεια. Χρωστάει 1,1 δις ευρώ σε εμπορικές τράπεζες η Εγνατίας Α.Ε.  Αυτό επέλεξε η προηγούμενη κυβέρνηση, γιατί δεν ήθελε να αναγράφεται στο έλλειμμα του προϋπολογισμού η κρατική συμμετοχή. Οι τράπεζες έχουν, ήδη, καταγγείλει    τις συμβάσεις και ζητούν τα χρήματά τους, γιατί οι υποθήκες που έβαλε το κράτος για τα δάνεια ήταν τα διόδια, τα οποία έπρεπε να λειτουργούν από το 2006, αλλά η ΝΔ φοβήθηκε το πολιτικό κόστος και δε τα έθεσε σε λειτουργία και τώρα το έλλειμμα και το χρέος της είναι πάρα πολύ μεγάλο. Συνεπώς, πρέπει να τοποθετηθούν διόδια. Εμείς καταργήσαμε τα δεκατρία διόδια, γιατί έχουμε επιλέξει να βάλουμε ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία, όπως και στους άλλους αυτοκινητόδρομους της χώρας.  Τα ηλεκτρονικά διόδια είναι απολύτως δίκαια, θα πληρώνει ο καθένας μόνον τα χιλιόμετρα που διανύει. Δεύτερον, το τίμημα των διοδίων της Εγνατίας θα είναι σαφέστερα χαμηλότερο από ότι είναι το κόστος διοδίων στους άλλους αυτοκινητόδρομους».