Δεν μπορεί να μένει χωρίς την δική της σύνδεση και χωρίς το περιφερειακό δακτύλιο
Στην πόλη μας βρέθηκε την περασμένη Παρασκευή ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κύριος Γιάννης Μαγκριώτης, προκειμένου να εξετάσει συνολικά την κατάσταση, όσον αφορά τα έργα υποδομών και οδοποιίας στον Νομό.
Με αφετηρία την πολύ χαρακτηριστική διατύπωση του κυρίου Γ. Μαγκριώτης, « Η Ξάνθη έχει μεγάλη έλλειψη υποδομών σε σχέση με γειτονικούς Νομούς π.χ. Ροδόπης» ξεκίνησε ένας διάλογος σε βάθος πάνω σε αυτό το ζήτημα.
Ακολούθησαν τοποθετήσεις και επισημάνσεις από τους εκπροσώπους φορέων της ευρύτερης περιοχής, οι οποίοι πλαισίωσαν την συγκέντρωση.
Δύο βασικά έργα οδοποιίας του Νομού αποτέλεσαν σημείο αναφοράς, αλλά και κοινή ομολογία, ότι θα πρέπει να ολοκληρωθούν, για να βάλουν με αυτό τον τρόπο σε αναπτυξιακή τροχιά όλο τον Νομό. Ο λόγος για τον κάθετο άξονα και την ανατολική παράκαμψη της πόλης.
«Η απόλυτη προτεραιότητα της Περιφέρειας είναι η Ξάνθη» τόνισε με νόημα ο Υφυπουργός και πρόσθεσε παράλληλα, πως « Δεσμευόμαστε να ολοκληρώσουμε τα δύο μεγάλα οδικά έργα του Νομού. Υπάρχει επιθυμία να στηριχθούν αυτές οι επιλογές. Δεν μπορεί να μένει η Ξάνθη, χωρίς την δική της σύνδεση και χωρίς το περιφερειακό δακτύλιο».
Στην συζήτηση συμμετείχαν ενεργά όλοι οι φορείς. Ο καθένας βέβαια προσπαθούσε να θέσει το ζήτημα στην δική του διάσταση. Ο Δήμαρχος Ξάνθης, κύριος Μιχάλης Στυλιανίδης, για παράδειγμα, απέδωσε την ελλιπή δραστηριότητα, όσον αφορά έργα υποδομών και οδοποιίας στον Νομό στο γεγονός, ότι έδρα των Περιφερειακών Υπηρεσιών Μακεδονίας και Θράκης είναι η πόλη της Κομοτηνής και της Καβάλας.
Αναλυτική συζήτησε έγινε και γύρω από την ανατολική και δυτική παράκαμψη της πόλης, με επικρατέστερη την πρώτη, αφού όπως επισήμανε και ο κύριος Γ. Μαγκριώτης αυτήν υποδεικνύουν οι μελέτες που έχουν γίνει, καθώς και οι αποφάσεις που υπάρχουν.
Ο Νομάρχης Ξάνθης, κύριος Γιώργος Παυλίδης, αναφέρθηκε εκτενώς στα βαθύτερα νοήματα του καθέτου άξονα, της τουριστικής διόδου που συνδέει Ελλάδα και Βουλγαρίας, τονίζοντας πως στόχος δεν είναι μόνον η Βουλγαρία, αλλά και η Ρουμανία. Μίλησε δε, για τα επιμέρους που αφορούν την κατασκευή του δρόμου, καθώς τις δυσκολίες που υπήρξαν και υπάρχουν.
Όσον αφορά την παράκαμψη της πόλης, ο κύριος Γ. Παυλίδης, επισήμανε για ακόμη μια φορά πως είναι ένα πολύ σημαντικό έργο, που βοηθάει στο να μην επιβαρύνεται το κέντρο της πόλης.
Αξίζει να σημειωθεί η αναφορά του Δημάρχου Σταυρούπολης, κυρίου Γιώργου Καρασακαλίδη, στο κλείσιμο του σταθμού του Δήμου όπου προΐσταται, κάνοντας λόγο για υποβάθμιση της εποχής, σε μια εποχή, όπου οι αποστάσεις έχουν μειωθεί σημαντικά και λόγω των πολλαπλών συνδέσεων που υπάρχουν, οδικών και σιδηροδρομικών. Παράλληλα, ο κύριος Γ. Καρασακαλίδης δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην κατασκευή Εργατικών Κατοικιών που έχουν δρομολογηθεί στην περιοχή.
Η σύσκεψη έκλεισε με την τοποθέτηση του κυρίου Γ. Μαγκριώτη, αναφορικά με τα συμπεράσματα που έχουν προκύψει. Όπως, λοιπόν, επισήμανε ο τελε7υταίος, σε προτεραιότητα μπαίνουν τα δύο μεγάλα οδικά έργα του Νομού. Ο κάθετος άξονας, για τον οποίον σημείωσε ότι μέχρι το 2014 θα έχει ολοκληρωθεί, όχι βέβαια με τα χαρακτηριστικά που είναι επιθυμητά, ωστόσο θα γίνει ασφαλέστερος και πιο λειτουργικός. Τόνισε δε, ότι θα δοθεί μεγάλη προτεραιότητα στην παράκαμψη της πόλης, η απόλυτη προτεραιότητα όπως ανέφερε χαρακτηριστικά για το συγκεκριμένο έργο, που θα στηριχθεί και από την Περιφέρεια. Υπογράμμισε από την άλλη, πως θα γίνει παρέμβαση στον οδικό άξονα Ξάνθης- Εχίνου, ώστε να ελαττωθεί στο ελάχιστο η επικινδυνότητα του εν λόγω δρόμου, μέσα και από το πρόγραμμα οδικής ασφάλειας της περιφέρειας σε συνεργασία με το Πρόγραμμα «Ελλάδα» του Υπουργείου Εσωτερικών.
Κλείνοντας, ο κύριος Γ. Μαγκριώτης, επισήμανε, πως πρέπει να αξιοποιηθεί το λιμάνι του Πόρτο Λάγους και να εξυγιανθεί η σιδηροδρομική γραμμή.
Στην σύσκεψη παραβρέθηκε και ο Γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, κύριος Σωκράτης Ξυνίδης, καθώς και η Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κυρία Θ. Κόκλα και οι δύο κάλεσαν τον Υφυπουργό να συμβάλει τα μέγιστα, ώστε οι δεσμεύσεις να γίνουν πράξη και η περιοχή να διεκδικήσει τον αναπτυξιακό της ρόλο.