Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Γιορτές µε προσφορές στην αγορά

Γιορτές µε προσφορές στην αγορά




Παζάρι κτηνοτρόφων - εµπόρων για να παραµείνουν οι τιµές του οβελία στα περυσινά επίπεδα



Με το εορταστικό ωράριο των εµπορικών καταστηµάτων να αρχίζει σήμερα Πέµπτη, η αγορά µπαίνει στην τελική ευθεία πριν από τη Μεγάλη Εβδοµάδα και τον εορτασµό του Πάσχα. Η µάχη για να κρατηθεί χαµηλά η τιµή του οβελία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ενώ τα καταστήµατα έχουν ήδη αρχίσει εορταστικές προσφορές, οι οποίες αναµένεται να κορυφωθούν την ερχόµενη εβδοµάδα. Η οικονοµική κρίση και η µείωση της κατανάλωσης έχουν δηµιουργήσει ένα αρνητικό κλίµα, το οποίο οι έµποροι ελπίζουν να καταφέρουν να ανατρέψουν διατηρώντας, όπως λένε, τις τιµές των προϊόντων στα περσινά επίπεδα. Στην αγορά των τροφίµων ήδη κτηνοτρόφοι και έµποροι παζαρεύουν για τις τιµές των αµνοεριφίων. Στη διαπραγµάτευση που έγινε στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, οι κτηνοτρόφοι της Βόρειας Ελλάδας ξεκαθάρισαν ότι δεν πρόκειται να πουλήσουν τα αµνοερίφια σε τιµές κάτω από 6,5 ευρώ το κιλό, επισηµαίνοντας ότι σε σχέση µε πέρσι το κόστος παραγωγής ήταν διπλάσιο. Σήμερα Πέµπτη γίνεται στη ∆ράµα το µεγάλο παζάρι, όπου θα κλειστούν οι τελικές συµφωνίες. Αν και οι δύο πλευρές δεν έχουν συµφωνήσει, η κατάσταση που επικρατεί δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Οι εκτιµήσεις παραγόντων της αγοράς είναι ότι και οι δύο πλευρές θα καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι λιανικές τιµές να κυµανθούν στα περσινά επίπεδα, δηλαδή 10-11 ευρώ το κιλό για τα αµνοερίφια γάλακτος. Πάντως ήδη στην Κρήτη τα Κρητικά Μιτάτα (οµάδα 87 παραγωγών) προχώρησαν σε συµφωνία µε την Carrefourγια την πώληση 3.500 αρνιών στην τιµή των 6 ευρώ το κιλό. ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΓΟΡΑ του Ρέντη οι χονδρικές τιµές για τα αρνιά γάλακτος κυµαίνονταν από7 έως και 7,5 ευρώ το κιλό, για τα ελληνικά αρνιά 12 έως 14κιλών από 6 έως και 6,5 ευρώ, τα κατσίκια από 7 έως και 7,8 ευρώ. Όσον αφορά τα εισαγωγής, τα ρουµανικά αρνιά πωλούνταν από 6,5 έως και 7 ευρώ το κιλό και τα προέλευσης FYROM από 5,5 έως και 5,8 ευρώ.


Στην υπόλοιπη αγορά οι επιχειρήσεις άρχισαν προσφορές σε µια προσπάθεια να προσελκύσουν τους καταναλωτές που το τελευταίο διάστηµα έχουν σχεδόν µηδενίσει τις αγορές τους. Με χάπενινγκ, δώρα και µειωµένες τιµές επιχειρούν αύξηση των πωλήσεών τους ενώ στη µάχη των προσφορών έχουν µπει και οι αλυσίδες σούπερ µάρκετπου ήδη έχουν παρουσιάσει τους εορταστικούς τιµοκαταλόγους τους. ΣΤΑ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ η έµφαση φέτος δίνεται στις τιµές των προϊόντων. Ετσι, όλες οι µεγάλες αλυσίδες και οι βιοµηχανίες έχουν προχωρήσει σε µειώσεις τιµών κυρίως σε είδη που προτιμώνται για το εορταστικό τραπέζι όπως π.χ. κρασιά και αναψυκτικά που φτάνουν έως και 15% ενώ την τιµητική τους έχουν και οι προσφορές σε προϊόντα 2+1 και 1+1. Οσο για τα εµπορικά καταστήµατα, οι επιχειρηµατίες προχώρησαν σε εκπτώσεις που φτάνουν σε ορισµένες περιπτώσεις ακόµα και το 40%, όπως είναι τα έπιπλα εξωτερικού χώρου και τα είδη εξοχής ενώ και σε άλλα είδη όπως τα ένδυσης, υπόδησης και τα παιχνίδια µπορεί κάποιος να βρει φθηνότερες τιµές έως και 20%.