Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Τα έκαναν μπάχαλο με τα αυτοκίνητα

Τα έκαναν μπάχαλο
με τα αυτοκίνητα


-Στην εντατική η αγορά αυτοκινήτου
-Τα νέα μέτρα για την αγορά αυτοκινήτου, δεν προσελκύουν τους ενδιαφερόμενους
-Απρόθυμοι και διστακτικοί οι περισσότεροι εν δυνάμει αγοραστές για την απόκτηση νέου αυτοκινήτου
-Βοήθεια και στήριξη από την κυβέρνηση μέσω ευνοϊκών μέτρων ζητάνε οι παράγοντες του κλάδου

Έχει παγώσει κυριολεκτικά η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, στα πλαίσια της χρηματοοικονομικής κρίσης που έχει απλώσει τα πλοκάμια της σε όλους τους κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητας στην χώρα.
Διστακτικοί και απρόθυμοι εμφανίζονται οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτου, αφού είναι άγνωστο και αβέβαιο το οικονομικό μέλλον της χώρας. Ο καθένας περιμένει την κατάλληλη στιγμή για να αποκτήσει καινούργιο αυτοκίνητο. Εξάλλου, η πάγια τακτική της σημερινής κυβέρνησης, να εξαγγέλλει διαρκώς νέα οικονομικά μέτρα, κρατά σε επιφυλακή όλους τους εν δυνάμει αγοραστές.
Η κατάσταση, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου, αναμένεται να επιδεινωθεί, καθώς δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο από την πλευρά της κυβέρνησης, προκειμένου να τονωθεί ο κλάδος και να δοθούν κίνητρα στους πολίτες για την απόκτηση νέου αυτοκινήτου.
Η κατιούσα που έχει πάρει η αγορά του αυτοκινήτου αποτελεί ένα πανελλαδικό φαινόμενο, που προβληματίζει αρνητικά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο. Κάποιοι σκέφτονται από τώρα να βάλουν λουκέτο στην λειτουργία τους, αφού δεν βγαίνουν οικονομικά.
Πρέπει να σημειωθεί δε, πως ο Δεκέμβριος αποτελεί τον χειρότερο μήνα του έτους όσον αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτου, παρόλο που η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει το μέτρο της απόσυρσης και της μείωσης των τελών ταξινόμησης.
Η ίδια απογοητευτική κατάσταση επικρατεί και στην Ξάνθη, με τους επαγγελματίες του κλάδου να κάνουν λόγο για δύσκολους καιρούς στα εργασιακά τους.
Σύμφωνα με αυτά που επισημαίνει στην εφημερίδα μας η κυρία Δέσποινα Γκουμανίδου, Αντιπρόσωπος του κλάδου, «ήταν πραγματικά μια πολύ δύσκολη χρονιά για όλους τους συναδέλφους. Ελπίζω, μόνον, να κλείσουμε την χρονιά με το καλύτερο δυνατό ποσοστό για όλους μας».
Η κυρία Δ. Γκουμανίδου αποδίδει την πτώση στην γενικότερη οικονομική κρίση που δεσπόζει στην χώρα. Ενώ, επισημαίνει με έμφαση, πως η κυβέρνηση οφείλει να βοηθήσει τον κλάδο, μέσα από σχετικά μέτρα, ώστε να δοθεί ανάσα ζωής στην αγορά αυτοκινήτου, που πλήττεται οικτρά από τις οικονομικές συγκυρίες.
«Η κυβέρνηση οφείλει να πάρει κατάλληλα μέτρα, ικανά να δώσουν ανάσα στην αγορά του αυτοκινήτου. Αυτό πρέπει να γίνει άμεσα, καθώς είναι πολλοί οι συνάδελφοι που αδυνατούν να σηκώσουν το βάρος των συνεπειών της κρίσης» καταλήγει χαρακτηριστικά η κα Δ. Γκουμανίδου.
Αναφερόμενη δε στην απόσυρση και την μείωση των τελών ταξινόμησης, η τελευταία παρατηρεί πως «όσον αφορά τα τέλη ταξινόμησης, αυτά αποτελούν ένα ευνοϊκό εγχείρημα για την ταξινόμηση οχημάτων με μεγάλα κυβικά».
Για το ίδιο θέμα μιλά στην εφημερίδα μας και ο κύριος Ι. Στεργιάδης, αντιπρόσωπος αγοράς αυτοκινήτου στην Ξάνθη, επισημαίνοντας και αυτός από την πλευρά του, πως «οι πωλήσεις αυτοκινήτων για τον μήνα Δεκέμβριο έχουν φτάσει στο μηδέν».
Σύμφωνα με αυτά που τονίζει ο κύριος Ι. Στεργιάδης, η πτώση οφείλεται στην άσχημη ψυχολογία του εν δυνάμει αγοραστή ο οποίος αναμένει διαρκώς νέα και επώδυνα οικονομικά μέτρα. Υπογραμμίζει δε, πως κακώς περιμένουν οι αγοραστές καλύτερες προσφορές για να αποκτήσουν νέο αυτοκίνητο, καθώς «δε θα υπάρξει καλύτερη προσφορά. Οι εταιρείες έχουν δώσει το μέγιστο των εκπτώσεων».
Παράλληλα, σχολιάζοντας το μέτρο της απόσυρσης και την μείωση όσον αφορά τα τέλη ταξινόμησης, ο κύριος Ι. Στεργιάδης τονίζει ότι «μόνον εκατόν τριάντα χιλιάδες αυτοκίνητα σε όλη την Ελλάδα αναμένεται να πουληθούν με την απόσυρση. Ένας πολύ μικρός αριθμός για να κρατηθεί η αγορά του αυτοκινήτου».
Κλείνοντας, ο κύριος Ι. Στεργιάδης, απευθυνόμενος προς τον υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου δίνει κάποιες πολύ ουσιαστικές συμβουλές για την αγορά νέου αυτοκινήτου.
Σύμφωνα λοιπόν με τον κύριο Ι. Στεργιάδη, αυτό που πρέπει να προσέξει ο υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου είναι τα λίγα κυβικά. Όπως πολύ χαρακτηριστικά τονίζει «το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σύγχρονο και καθαρό σε ρύπους, για να πληρώνει λίγα τέλη κυκλοφορίας. Τα λίγα κυβικά είναι ένας σημαντικός παράγοντας, για τους ίδιους λόγους».
Και καταλήγει «ευτυχώς, στην Επαρχία μπορούμε να ταξινομήσουμε τα πετρελαιοκίνητα, κάτι που είναι πολύ σημαντικό, καθώς η διαφορά κόστους αγοράς αυτοκινήτου σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο είναι δύο με δυόμιση χιλιάδες ευρώ, τα οποία μπορεί κάποιος να κάνει απόσβεση μέσα στα τρία πρώτα χρόνια».