Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010

Ο «Καλλικράτης» τώρα και στην εκπαίδευση…

Ο «Καλλικράτης» τώρα
και στην εκπαίδευση…

-Καταργήσεις και συγχωνεύσεις υπηρεσιών με σκοπό την δημιουργία αυτόνομων εκπαιδευτικών μονάδων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες της εκάστοτε περιοχής
-Μέχρι τις αρχές του νέου έτους θα είναι έτοιμος προς ψήφιση ο σχετικός Νόμος


Σάββας Μελισσόπουλος, Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης:
«Θα ανεξαρτητοποιηθούν μονάδες, θα υπάρχει καλύτερη συνεργασία μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα πετύχουμε την αυτοτέλεια και την αυτοδυναμία της σχολικής μονάδας, έτσι ώστε να μπορεί να χειρίζεται και να αποφασίζει για τον εαυτό της πράγματα και να προκρίνει επιλογές. Αυτό θα γίνει με μια διευθέτηση όλης της δομής του οργανογράμματος της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανά Νομό»


Σημαντικές αλλαγές έρχονται στον χώρο της εκπαίδευσης με πρωτοβουλία του αρμόδιου Υπουργείου Παιδείας, στα πλαίσια αναδιάρθρωσης, εξορθολογισμού και καλύτερης οργάνωσης της διοίκησης στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Η αποκέντρωση του «πολυδαίδαλου» συστήματος λειτουργίας της δημόσιας εκπαίδευσης αποτελεί ζητούμενου του Υπουργείου. Ο συγκεντρωτικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης, δεν επιτρέπει στην κάθε σχολική μονάδα να αναπτύσσει αυτόνομο έργο και να το αξιολογεί. Οι πολλές υπηρεσίες που επικαλύπτουν η μια την άλλη, χωρίς πολλές φορές να παράγουν έργο, κρατάνε δέσμιες της περιφερειακές εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας, χωρίς οι τελευταίες να μπορούν να λύσουν τα προβλήματά τους, εάν πρώτα δεν μεσολαβήσει κεντρική επέμβαση.
Οι αλλαγές που θα εφαρμόσει η κυβέρνηση, μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, θα καταργούν και θα συγχωνεύσουν πολλές υπηρεσίες στον χώρο της εκπαίδευσης, όπως διάφορες διευθύνσεις εκπαίδευσης, καθιστώντας την εκπαίδευση απελευθερωμένη από ανούσιες γραφειοκρατικές διαδικασίες, αλλά και ικανή να διαχειρίζεται τα προβλήματά της, ανάλογα με τις γεωγραφικές και τοπικές της ιδιαιτερότητες.
Σχετικά με το θέμα μιλάει στην ΦτΞ ο Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, κύριος Σάββας Μελισσόπουλος, επισημαίνοντας τα ακόλουθα:
«Νομίζω, ότι είναι αναγκαίες οι αλλαγές που επιχειρούνται στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σε αυτό συμφωνούν όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ελπίζουμε, ότι οι επικείμενες αλλαγές θα γίνουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να απλοποιηθεί η δομή του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Θα ανεξαρτητοποιηθούν μονάδες, θα υπάρχει καλύτερη συνεργασία μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Θα πετύχουμε την αυτοτέλεια και την αυτοδυναμία της σχολικής μονάδας, έτσι ώστε να μπορεί να χειρίζεται και να αποφασίζει για τον εαυτό της πράγματα και να προκρίνει επιλογές. Αυτό θα γίνει με μια διευθέτηση όλης της δομής του οργανογράμματος της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανά Νομό» και συνεχίζει λέγοντας ότι «θεωρώ, πως, αφού συμμετάσχουν όλοι οι παράγοντες της εκπαιδευτικής κοινότητας στην δημόσια διαβούλευσης που ακολουθεί αναφορικά με το εγχείρημα που επιχειρείται στην χώρο της εκπαίδευσης, το αποτέλεσμα που θα προκριθεί και θα υιοθετηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, θα είναι προς το συμφέρον όλου του εκπαιδευτικού σχήματος».
Σε ερώτηση, πως θα αξιοποιηθεί το δυναμικό που θα προκύψει μετά την κατάργηση πολλών υπηρεσιών, ο κύριος Σ. Μελισσόπουλος αναφέρει ότι «το δυναμικό αυτό θα αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αφού δούμε τι ανάγκες υπάρχουν, όσοι εκπαιδευτικοί δεν χρειάζονται θα γυρίσουν στα σχολεία και οι υπόλοιποι θα αναλάβουν, ο κάθε ένας τον τομέα που πρέπει, ώστε να γίνει ένας καλύτερος συντονισμός της λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος».
Αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα της δημόσια διαβούλευσης για τις επικείμενες αλλαγές που ακολουθούν στον χώρο της εκπαίδευσης, ο κύριος Σ. Μελισσόπουλος αναφέρει ότι «από πληροφορίες που έχουμε, μέχρι τα τέλη του χρόνου, το περισσότερο μέχρι αρχές του νέου έτους, θα έρθει σε ψήφιση ο σχετικός Νόμος στη βουλή».