Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Το ψωμί, ψωμάκι;

Το ψωμί, ψωμάκι;


Παναγιώτης Αμπεριάδης, Πρόεδρος του σωματείου Αρτοποιών Ξάνθης:
«-Πλέον, ο καταναλωτής δεν πετάει το μπαγιάτικο ψωμί, όπως έκανε κάποτε. Το κρατάει, για να το καταναλώσει και την επόμενη ημέρα.
-Δεν στοχεύουμε να κάνουμε περιουσία ως επιχειρηματίες του κλάδου, αλλά να συνεχίσουμε να συντηρούμε τους εαυτούς και τις οικογένειές μας»

Ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης στην τιμή του ψωμιού άφησε ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, κύριος Μ. Μούσιος, με δεδομένο το γεγονός, πως οι αυξήσεις σε ΔΕΗ, πετρέλαιο και ΦΠΑ έχουν πάρει την ανιούσα.
Το θέμα προκαλεί μεγάλη ανησυχία στο καταναλωτικό κοινό της χώρας, αφού, ήδη, οι περισσότεροι έχουν βάλει “μαχαίρι” στα αναγκαία έξοδα του νοικοκυριού τους.
Όσον αφορά την Ξάνθη, σύμφωνα με αυτά που αναφέρει ο Πρόεδρος του σωματείου Αρτοποιών Ξάνθης, κύριος Παναγιώτης Αμπεριάδης, δεν αναμένεται να γίνουν αυξήσεις, αν και το θέμα βρίσκεται στην διακριτική ευχέρεια του κάθε Αρτοποιού.
Όπως υπογραμμίζει με έμφαση ο κύριος Π. Αμπεριάδης, η τιμή του ψωμιού στην Ξάνθη κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Υπάρχει, βέβαια, μεγάλη ποικιλία τιμών, ανάλογα με αυτό που ζητάει ο κάθε καταναλωτής.
Παράλληλα, σύμφωνα με σχετική έρευνα που έχει διεξαχθεί, αποδείχθηκε ότι αυξήθηκαν σημαντικά οι αγορές ψωμιού από super markets, αν και οι περισσότεροι καταναλωτές συνεχίζουν να εμπιστεύονται, μόνον, τον φούρνο της γειτονιάς τους.
«Το ψωμί του φούρνου είναι πιο υγιεινό και πιο οικονομικό, σε σχέση με αυτό που προσφέρει το super market. Το ψωμί μας είναι χειροποίητο και όχι βιομηχανικό» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κύριος Π. Αμπεριάδης.
Σύμφωνα με αυτά που προσθέτει, επίσης, ο τελευταίος, ο τζίρος των Αρτοποιών έχει πέσει δραματικά, αν και οι τιμές που προσφέρουν είναι ιδιαίτερα καλές. Ειδικά δε, αν γίνει σύγκριση με τις αντίστοιχες τιμές που επικρατούν σε χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης, θα γίνει κατανοητό, ότι στην Ελλάδα οι καταναλωτές προμηθεύονται ψωμί, 30% περίπου φθηνότερα από τους καταναλωτές των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως παραδέχεται δε, ο κύριος Π. Αμπεριάδης μεγαλύτερη πτώση, 40 με 50% περίπου, σημειώνει η πώληση αρτοσκευασμάτων, όπως είναι τα τσουρέκια και τα κουλουράκια.
«Πλέον, ο καταναλωτής δεν πετάει το μπαγιάτικο ψωμί, όπως έκανε κάποτε. Το κρατάει, για να το καταναλώσει και την επόμενη ημέρα» διαπιστώνει μι πικρία του ο κύριος Π. Αμπεριάδης και συνεχίζει συμπληρώνοντας ότι «κρατάμε χαμηλές τις τιμές μας, για να εξασφαλίζουμε την επιβίωσή μας. Δεν στοχεύουμε να κάνουμε περιουσία ως επιχειρηματίες του κλάδου, αλλά να συνεχίσουμε να συντηρούμε τους εαυτούς και τις οικογένειές μας».
Τέλος, ο κύριος Π. Αμπεριάδης δηλώνει την αισιοδοξία του, πως οι σωστοί επαγγελματίες θα συνεχίσουν να κρατάνε τις επιχειρήσεις τους, παρόλο που η κατάσταση είναι αρκετά δύσκολη για όλους. Ενώ, επισημαίνει με έμφαση, πως πέρα από την οικονομική κρίση, ζημιά στον κλάδο επέφεραν οι διάφοροι διαιτολόγοι, διατεινόμενοι, εντελώς εσφαλμένα, ότι η κατανάλωση άρτου επηρεάζει το βάρος του καταναλωτή.