Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Πιλοτικά ξεκινά να εφαρμόζεται η ψηφιακή εκπαίδευση

Πιλοτικά ξεκινά
να εφαρμόζεται
η ψηφιακή
εκπαίδευση

Εφαρμογή στα πλαίσια του νέου σχολείου, που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας

Σάββας Μελισσόπουλος, Προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ξάνθης:
«Το νέο σχολείο σε αντίθεση με το παραδοσιακό δεν προωθεί την στείρα αποστήθιση, αλλά το αντίθετο. Είναι ένα σύγχρονο σχολείο, που προάγει την κριτική σκέψη και ικανότητα του μαθητή»

Το ψηφιακό σχολείο, στα πλαίσια του νέου σχολείου που προωθεί το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, αποτελεί μια πραγματικότητα προ των πυλών. Η στροφή προς την τεχνολογία και την ψηφιακή γνώση του μαθητικού κόσμου, ξεκινάει να εφαρμόζεται πιλοτικά από τα δημοτικά σχολεία της χώρας, για να επεκταθεί και στις υπόλοιπες εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Η επίσημη παρουσίαση του ψηφιακού σχολείου πραγματοποιήθηκε εχθές στο 1ο Επαγγελματικό Γενικό Λύκειο της Λήμνου, παρουσία του ίδιου του πρωθυπουργού της χώρας, κυρίου Γιώργου Παπανδρέου.
Η χρήση τεχνολογιών αποτελεί καταλύτη για το νέο σχολείο, στα πλαίσια των αναγκών που γεννά η σύγχρονη εποχή.
Βασικός σκοπός των εξελίξεων στον χώρο της παιδείας είναι η πρόοδος, μέσω της ψηφιακής διάστασης του νέου σχολείου, που δημιουργείται με πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας.
Σχετικά με το θέμα μιλάει στην εφημερίδα μας ο Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ξάνθης, κύριος Σάββας Μελισσόπουλος.
Σύμφωνα με αυτά που αναφέρει ο τελευταίος στην ΦτΞ, είναι πολύ θετική η στροφή προς την ψηφιακή γνώση στα σχολεία της χώρας.
Να σημειώσουμε δε, ότι οκτώ είναι τα σχολεία της Ξάνθης, τα οποία αποτελούν τα επονομαζόμενα νέα σχολεία.
Όπως ενημερώνει ο κύριος Σ. Μελισσόπουλος, σε τελικό στάδιο βρίσκεται η διαδικασία για τον εξοπλισμό των εν λόγω σχολείων με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, που είναι απαραίτητοι για την υλοποίηση της ψηφιακής διάστασης του νέου σχολείου.
«Το νέο σχολείο σε αντίθεση με το παραδοσιακό δεν προωθεί την στείρα αποστήθιση, αλλά το αντίθετο. Είναι ένα σύγχρονο σχολείο, που προάγει την κριτική σκέψη και ικανότητα του μαθητή» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κύριος Σ. Μελισσόπουλος.
Σε ερώτηση της εφημερίδας μας, αν έχουν βάση οι φόβοι ορισμένων συμπολιτών μας, ότι το νέο σχολείο καταργεί τις στενές παραδοσιακές σχέσεις μαθητή και εκπαιδευτικού, ο κύριος Σ. Μελισσόπουλος απαντάει πως «είναι λογικό, όταν υπάρχουν αλλαγές, να υπάρχουν και κάποιες παρατηρήσεις. Εξάλλου, η λειτουργία του νέου σχολείου θα εφαρμοστεί πιλοτικά, ώστε να διαπιστωθεί, αν προκύψουν σχετικά προβλήματα, ώστε αυτά να μπορούν να διορθωθούν. Θα γίνονται συνεχώς αναβαθμίσεις και βελτιώσεις, όπου υπάρχει ανάγκη. Η ζωή μας εξελίσσεται και πρέπει να την ακολουθήσουμε».
Ερωτηθείς για την διάθεση με την οποία αντιμετωπίζουν οι γονείς τις επικείμενες αλλαγές στον χώρο της παιδείας, ο κύριος Σ. Μελισσόπουλος επισημαίνει με έμφαση, πως οι πρώτες αντιδράσεις είναι πολύ θετικές, αν και υπάρχουν κάποιοι εύλογοι προβληματισμοί, για το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και τι αντίκτυπο θα έχουν στις σχέσεις δασκάλου και μαθητή.