Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Από το Mea Culpa στο Μega Κόλπο

Κεραυνός εν αιθρία τα Νέα τέλη κυκλοφορίας
Από το Mea Culpa
στο Μega Κόλπο

-Επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο η αγορά αυτοκινήτων με υψηλό κυβισμό
-Άτυχοι και αδικημένοι όσοι προμηθεύτηκαν αυτοκίνητα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας
-Κάθε κυβέρνηση μετατρέπει τα σήματα τελών κυκλοφορίας, σε σήματα τελών ακινησίας των αυτοκινήτων
  
  Νέα δεδομένα στον κλάδο του αυτοκινήτου δημιουργεί η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για διαφοροποιημένα τέλη κυκλοφορίας.
  Συγκεκριμένα, όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2010, οι ιδιοκτήτες θα πληρώσουν ανάλογα με τον κυβισμό τους. Ενώ, για όσα πωληθούν από την πρώτη Ιανουαρίου του 2011, οι ιδιοκτήτες θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα.
  Όπως, δηλώνει η ηγεσία του Υπουργείου, βασικός σκοπός του νέου πλαισίου υπολογισμού για τα τέλη κυκλοφορίας, είναι να μην επιβαρύνεται το Περιβάλλον από τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, κυρίως αν αυτά ξεπερνάνε τα δύο χιλιάδες κ.εκ..
  Το θέμα, ωστόσο, έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια. Γίνεται σαφές, ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλού κυβισμού θα αναγκαστούν να καταβάλουν τα μεγαλύτερα τέλη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αντιδράσεις. Εταιρείες που προωθούν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού θα δεχτούν και την μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση. Από την άλλη, εταιρείες που προωθούν τα χαμηλού κυβισμού αυτοκίνητα, βλέπουν θετικά το νέο μέτρο, γιατί τους ευνοεί οικονομικά.
  Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι περισσότεροι επαγγελματίες του κλάδου επισημαίνουν, ότι είναι λάθος η ανακοίνωση των νέων αυτών μέτρων, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
  Αναφορικά με το θέμα φιλοξενούμε στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας μας απόψεις εμπόρων αυτοκινήτων, που δραστηριοποιούνται στην Ξάνθη και σας τις παρουσιάζουμε.

Ι. Στεργιάδης:
  «Το νέο αυτό μέτρο θα επιφέρει μειώσεις στις πωλήσεις αυτοκινήτων πολλών κυβικών. Πρόκειται για ένα φιλικό προς το Περιβάλλον μέτρο, που ακολουθεί πιστά το ευρωπαϊκό μοντέλο.
  Οι γνώμες διίστανται. Η γκρίνια προέρχεται από τις εταιρείες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Ενώ, αντίθετα οι εταιρείες που προωθούν αυτοκίνητα μικρού κυβισμού είναι ικανοποιημένες, γιατί ένα τέτοιο μέτρο, τους ευνοεί. Με λίγα λόγια ευνοείται η αγορά αυτοκινήτων χαμηλού κυβισμού, των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων».

Ι. Αθανασιάδης:
  «Με γνώμονα την εκπομπή του διοξειδίου του άνθρακα θα γίνεται ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας για το 2011. Ο κινητήρας δηλαδή που ρυπαίνει περισσότερο θα πληρώνει υψηλότερα τέλη, χωρίς να εξετάζεται η παλαιότητα του αυτοκινήτου.
  Αξίζει να αναφερθεί, ότι καταργείται το κριτήριο της παλαιότητας, που είχε αναγκάσει χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να καταθέσουν τις πινακίδες τους, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις, το κόστος τελών κυκλοφορίας ήταν μεγαλύτερο από την αξία του αυτοκινήτου.
  Προσωπικά, βλέπω θετικά το μέτρο αυτό. Η μόνη αντίρρηση που έχω είναι για τον χρόνο εφαρμογής του.
  Η αγορά του αυτοκινήτου έχει παγώσει και βρίσκεται σε δραματική κατάσταση. Με τα νέα δεδομένα θα παγώσει, εντελώς, έως το τέλος του χρόνου, αφού όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές θα μεταθέσουν την αγορά του αυτοκινήτου για το επόμενο έτος. Άρα, το νέο αυτό μέτρο, κατά την άποψή μου, θα πρέπει να εφαρμοστεί από αύριο κιόλας».

Δέσποινα Γκουμανίδου:
  «Καταρχήν, να σημειώσω, ότι είναι μέγα λάθος, που ανακοινώθηκαν οι διαφοροποιήσεις για τα νέα τέλη κυκλοφορίας τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
  Επιβαρύνεται πολύ η αγορά αυτοκινήτου υψηλού κυβισμού, που, ήδη, έχει παγώσει. Ιδιοκτήτες οχημάτων από χίλια εννιακόσια είκοσι εννιά κυβικά και άνω θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας, μέχρι το τέλος του έτους, από εξακόσια ευρώ και πάνω.
  Η συγκεκριμένη περίοδος είναι πολύ ευνοϊκή για αγορά αυτοκινήτου, καθώς υπάρχουν ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές και προσφορές».