Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

Στον γκρεμό οι επαγγελματίες

Στον γκρεμό
οι επαγγελματίες
-Παίζουν με την επιβίωσή τους οι ιδιοκτήτες των φορτηγών

Δηλώσεις επί του θέματος από παράγοντες της τοπικής αγοράς στην ΦτΞ

  Την συνέχιση των κινητοποιήσεων έχουν αποφασίσει οι Οδηγοί Φορτηγών και Βυτιοφόρων Δημοσίας Χρήσης, με μυστική ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε προχθές το απόγευμα στα γραφεία της Ομοσπονδίας τους.
  Με εβδομήντα δύο ψήφους υπέρ και έξι κατά, οι απεργιακές κινητοποιήσεις των μεταφορέων συνεχίζονται, επιτείνοντας, κατ’ αυτό τον τρόπο, το πρόβλημα τροφοδοσίας της ελληνικής αγοράς.
  Έμποροι και επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις σε πρώτες ύλες και προϊόντα. Τα ράφια των περισσοτέρων καταστημάτων έχουν αδειάσει. Οι βιοτεχνίες υπολειτουργούν, λόγω έλλειψης πρώτων υλών και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα λήξουν οι κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών, με αποτέλεσμα πολλοί επιχειρηματίες να αναγκάζονται να μεταφέρουν με δικά τους έξοδα εμπορεύματα, για να καλύψουν κάποιες βασικές ανάγκες.
  Από την άλλη, τα ιδιωτικά φορτηγά αντιμετωπίζουν προβλήματα από τους εξαγριωμένους μεταφορείς που απεργούν. Οι καταγγελίες για επιθέσεις των πρώτων πληθαίνουν διαρκώς.
  Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζει και η αγορά της Ξάνθης. Οι προμήθειες σιγά-σιγά εξαντλούνται ακόμα και για τους πιο προνοητικούς επιχειρηματίες. Όπως παραδέχονται όλοι, η συνέχιση των κινητοποιήσεων, για λίγες ακόμη ημέρες, θα παγώσει τελείως την αγορά.
  Αναφορικά με τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά της Ξάνθης μιλάνε στην εφημερίδα μας, παράγοντες της τοπικής αγοράς, αναφέροντας τα ακόλουθα:

  Ευθύμης Μίλκογλου, Πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ξάνθης:
  «Από ότι ακούμε σαν εμπορικός σύλλογος και από ότι ακούω από συναδέλφους, αναγκάζονται οι ίδιοι να μεταφέρουν  τα εμπορεύματά τους, γιατί υπάρχει αυτό το πρόβλημα με τα φορτηγά. Όπως είχα πει και πριν πολύ καιρό, αν συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις, θα έχουμε πολύ μεγάλα προβλήματα.
  Έχουν απόλυτο δίκιο οι μεταφορείς, αλλά και εμείς από την πλευρά μας τι πρέπει να κάνουμε; Θα ήταν καλό να τελειώσουν όλα ευνοϊκά προς αυτούς τους ανθρώπους και προς εμάς φυσικά».

Παναγιώτης Ανδρικόπουλος, Πρόεδρος ΕΒΕ Ξάνθης:
  «Υπάρχουν πολύ έντονες ελλείψεις, ιδίως σε πολύ μεγάλα μαγαζιά που έχουν σχέση με τρόφιμα. Όσο συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις, τα πράγματα θα χειροτερεύουν. Στα μεγάλα αστικά κέντρα τα πράγματα, βέβαια, είναι ακόμη πιο δύσκολα.
  Βλέπουμε συνέχεια κούριερ να μεταφέρουν εμπορεύματα, για να καλύπτονται κάποιες ανάγκες. Το θέμα είναι ότι είναι πολύ υψηλό το κόστος αυτών των μεταφορών.
  Οι μεταποιητικές βιοτεχνίες αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα, λόγω έλλειψης πρώτων υλών, με αποτέλεσμα να υποαπασχολούνται.
  Οι κινητοποιήσεις έχουν κρατήσει πολύ. Το εμπόριο, εισαγωγικό και εξαγωγικό, αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση».

Ηλίας Δουκίδης, Επιχειρηματίας:
«Τα προβλήματα είναι τα εξής: Μέχρι σήμερα που μιλάμε οι ελλείψεις σε μένα, τουλάχιστον, είναι ελάχιστες, καθώς έχουμε κάποιο στοκ ασφαλείας, το οποίο μας κάλυπτε μέχρι τώρα. Βλέποντας, όμως, την διαρκή απεργία των οδηγών, μοιραία, μέρα με την μέρα, θα ξεμένουμε από κάποια πράγματα. Όσο πιο πολύ συνεχίζεται, τόσο πιο πολύ θα εξαντλούνται τα  προϊόντα. Σήμερα μας λείπουν πέντε κωδικοί, αύριο θα μας λείπουν δεκαπέντε και πάει λέγοντας.
  Οι μικρές ελλείψεις πάντα θα υπάρχουν, αν, όμως, συνεχιστούν άλλες δεκαπέντε ημέρες οι κινητοποιήσεις, οι ελλείψεις θα γίνονται περισσότερες. Λάδια παραδείγματος χάρη έχω, δεν έχω όμως κάποια άλλα πράγματα, λ.χ. σιμιγδάλι».