Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2010

Δεν θα επιτρέψουμε τον μαρασμό της Ξάνθης Ας κρίνουν οι αναγνώστες…

Ταρακουνήθηκαν στον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου-Ισμαρίδας-Βιστωνίδας και απέστειλαν επιθετική απάντηση στα γραφόμενά μας, νομίζοντας πως έτσι θα σταματήσουν τους αγώνες μας για την ανάπτυξη της περιοχής



Δεν θα επιτρέψουμε

τον μαρασμό της Ξάνθης

Ας κρίνουν οι αναγνώστες…

Την απάντηση του κυρίου Κουτράκη

Την απάντηση της εφημερίδας μας



  Με ιδιαίτερη χαρά λάβαμε από τον Δρ. Μάνο Κουτράκη Πρόεδρο Δ.Σ. του φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Αν. Μακεδονίας και Θράκης, κείμενο απάντησης, του σχετικού άρθρου που δημοσιεύσαμε στο φύλλο της 27-08-2010 εφημερίδας μας. Το δημοσιεύουμε αυτούσιο για λόγους δεοντολογίας τους οποίους τηρούμε, χωρίς υποδείξεις, εδώ και 41χρόνια.











Πόρτο  Λάγος    30-8-2010

 ΚΕΝΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ

 ΛΙΜΝΗΣ ΒΙΣΤΩΝΙΔΑΣ

 67063 ΠΟΡΤΟ ΛΑΓΟΣ

 ΤΗΛ. 25410/96646

 Εmail:fdnesism@otenet.gr



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

Διάβασα σε άρθρο της εφημερίδας σας στις 27/8/2010 ένα λίβελλο εναντίον του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (ΕΠ ΑΜΑΘ)   και εμένα προσωπικά, με αφορμή τη διαβούλευση για το Διαχειριστικό Σχέδιο του ΕΠ ΑΜΑΘ στα πλαίσια μελέτης που ανατέθηκε από τη Διευρυμένη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δράμας –Καβάλας -Ξάνθης και που τμήμα της παρουσιάστηκε στην Ξάνθη στις 3/8/2010.

Ενώ θα περίμενε κανείς η εφημερίδα σας να τοποθετηθεί επί της ουσίας και να δημοσιεύσει ή σχολιάσει συγκεκριμένα σημεία από το Διαχειριστικό Σχέδιο και τις προτάσεις του, έτσι ώστε να συμβάλλει στην ανταλλαγή απόψεων, αντίθετα με διάφορες αβάσιμες «φωνασκίες» και χωρίς συγκεκριμένα επιχειρήματα προσπαθεί να τρομοκρατήσει το αναγνωστικό κοινό και τις τοπικές επιχειρήσεις με αναφορές για δήθεν «ελέγχους» και «λουκέτο επιχειρήσεων» (!!!).

Από το ίδιο αυτό κείμενο είναι φανερό ότι δεν υπήρχε κανένας εκπρόσωπος της εφημερίδας σας στη συνάντηση και σας μεταφέρθηκαν εντελώς λανθασμένα απόψεις. Λέω «μεταφέρθηκαν» διότι δεν είδα ονοματεπώνυμο αρθρογράφου και συμπεραίνω ότι το δημοσίευμα απηχεί τις απόψεις της εφημερίδας. Έτσι, θεωρώ ότι οι αναφερόμενες ανακρίβειες και υπερβολές σας έχουν μεταφερθεί από ανθρώπους που μόνο τη σταθερή και νοικοκυρεμένη ανάπτυξη δεν θέλουν και πιθανότατα μπορεί και να έχουν προσωπικό όφελος από την μη ύπαρξη ξεκάθαρης περιβαλλοντικής νομοθεσίας.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας απέναντι σε όσους ανάγνωσαν το δημοσίευμά σας  καλούμε οποιοδήποτε φορέα ή πολίτη επείγεται για ορθή σχετική πληροφόρηση να επικοινωνήσει με τον Φορέα Διαχείρισης.  Εδώ, στο περιορισμένο πλαίσιο της απάντησής μου ενημερώνω απλά και γενικά ότι:

1. Η διαβούλευση αφορά το Διαχειριστικό Σχέδιο του ΕΠ ΑΜΑΘ και είναι το απαραίτητο εργαλείο για τη λειτουργία και αειφορική διαχείριση κάθε προστατευόμενης περιοχής. Το Εθνικό Πάρκο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ήταν η μοναδική προστατευόμενη περιοχή που δεν είχε αυτό το εργαλείο, αν και λειτουργεί σχεδόν μια δεκαετία. Μόνο μετά από επίμονες προσπάθειες ξεκίνησε το 2008 η διαδικασία εκπόνησης του από την προηγούμενη διοίκηση του Φορέα Διαχείρισης και τώρα κοντεύει να ολοκληρωθεί.

Η διαβούλευση είναι μια διαδικασία που ξεκίνησε με την παρουσίαση από τους μελετητές των γενικών γραμμών του Διαχ. Σχ. (μιας και δεν είναι δυνατή η παρουσίαση ολόκληρου του σχεδίου το οποίο δεν έχει εξάλλου ολοκληρωθεί), των διαχειριστικών προτάσεων αλλά και ενός σχεδίου βελτίωσης της υπάρχουσας ΚΥΑ (όσο αφορά τόσο την περιβαλλοντική προστασία αλλά και την ανάπτυξη της περιοχής μέσω της απλοποίησης των διατάξεών της), μιας και αυτή η ΚΥΑ κατέπεσε στο Συμβούλιο Επικρατείας μετά από καταγγελία των περιβαλλοντικών οργανώσεων οι οποίες επίσης κατέγραψαν την ελλιπή προστασία της βιοποικιλότητας σε διάφορα σημεία του Εθνικού Πάρκου, ενώ υπήρχε και καταγγελία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Στην παρουσίαση αυτή υπήρχε η δυνατότητα να ζητηθούν διευκρινήσεις από τους μελετητές και η διαβούλευση συνεχίστηκε με την αποστολή των διαχειριστικών προτάσεων σε όλους τους ενδιαφερόμενους και την έγγραφη υποβολή σχολίων, παρατηρήσεων και προτάσεων εντός 20 ημερών (έως 10 Σεπτεμβρίου), δίνοντας σε όλους την ευκαιρία να συμβάλλουν σε ένα Διαχ. Σχ. που θα αποβλέπει στην προστασία της βιοποικιλότητας (που είναι ο σκοπός ύπαρξη του Εθνικού Πάρκου) αλλά και στην ανάπτυξη της περιοχής μέσω της ξεκάθαρης παρουσίασης κανόνων και αρχών.

Η παραπάνω διαδικασία καμιά σχέση δεν έχει με την διαβούλευση για την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, που είναι αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) το οποίο και πρέπει να αξιολογήσει και να προωθήσει τις αναγκαίες αλλαγές έτσι ώστε να υπάρχει ένα αποδεκτό σχέδιο σε όλο το Εθνικό Πάρκο.

Η χρονική περίοδος της διαβούλευσης επιβάλλεται από το χρονοδιάγραμμα του έργου του Σχεδίου Διαχείρισης αλλά και από την κατάργηση (βάσει «Καλλικράτη») της Διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δράμας–Καβάλας-Ξάνθης που υποχρεούται να προλάβει να παραλάβει το εν λόγω έργο.

2. ΔΕΝ υπάρχει ΚΑΜΙΑ αναφορά  στο νέο προτεινόμενο θεσμικό πλαίσιο, νομοθετική ρύθμιση ή οτιδήποτε άλλο που να μπορεί να επιβάλλει αναδρομική ισχύ απαγορεύσεων και επανέλεγχο υφιστάμενων δράσεων και δραστηριοτήτων .

3. Η Επιστημονική Επιτροπή του Φορέα Διαχείρισης αποτελείται από καταξιωμένους επιστήμονες του ΔΠΘ και μέλη του ΓΕΩΤΕΕ που λειτουργούν με γνώμονα αποκλειστικά τεκμηριωμένες επιστημονικά απόψεις που παρατίθενται στο Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) του Φορέα Διαχείρισης.

4. Οι διάφορες αναφορές στο πρόσωπό μου, όπως «απαξιωτική συμπεριφορά για την τοπική κοινωνία και τους επιστημονικούς φορείς» είναι άκρως προσβλητικές καθώς ως επιστήμονας συνεργάζομαι και ανταλλάσσω απόψεις με όλους του επιστημονικούς φορείς της περιοχής (μπορείτε κάλλιστα να ζητήσετε την άποψη τους), αλλά και ως Φορέας Διαχείρισης ζητήσαμε και έχουμε τη συνεργασία τους (ΔΠΘ, ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, κλπ). Όσο για την τοπική κοινωνία αυτή εκπροσωπείται πολύπλευρα στα 11 μέλη του ΔΣ του ΦΔ με 4 εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, εκπρόσωπο παραγωγικών φορέων, αλλά και τους υπόλοιπους που σχεδόν όλοι είναι κάτοικοι της περιοχής του ΕΠ ΑΜΑΘ.

Ελπίζω λοιπόν στο μέλλον να «παρακολουθείτε» στενά τις δράσεις μας, να διασταυρώνετε τις όποιες πληροφορίες και έτσι να μεταφέρετε την πραγματικότητα στην τοπική κοινωνία, όπως και τις προσπάθειες που γίνονται από τον Φορέα Διαχείρισης (και όλα τα μέλη του ΔΣ που τον εκπροσωπούν) για την αειφορική ανάπτυξη της περιοχής όπως η επικείμενη πρόσληψη 4 επιστημόνων και 4 ξεναγών και τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη έργων περιβαλλοντικής ανάπτυξης ύψους 2,5 εκ. ευρώ. Εξάλλου όλες οι δράσεις και δραστηριότητες του ΦΔ είναι ανοιχτές στον διάλογο και τις απόψεις τόσο του αναγνωστικού κοινού όσο και της εφημερίδας σας μιας και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (www.epamath.gr ή www.fd-nestosvistonis.gr ).

Παρακαλώ να δημοσιεύσετε άμεσα αυτή την επιστολή στο ίδιο σημείο που δημοσιεύτηκε το «άρθρο» σας.

Δρ. Μάνος Κουτράκης

Αν. Ερευνητής ΕΘΙΑΓΕ-ΙΝΑΛΕ

Πρόεδρος Δ.Σ. Φορέα Διαχείρισης

Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης





Η απάντησή μας επί της ουσίας πάντα:

  Οι χαρακτηρισμοί του περί ΄΄λίβελου΄΄ εναντίον του Φορέα που προεδρεύει, είναι υποκειμενικοί και όπως το άρθρο μας έτσι και τα γραφόμενα του, κρίνονται από το αναγνωστικό μας κοινό και δεν θα επεκταθούμε παραπάνω. Ο καθένας έχει τις απόψεις του και την κριτική του όταν πρόκειται για δημόσια θέματα και ανθρώπους.





Όσον αφορά  τα υπονοούμενα που αφήνει, θέλουμε να τονίσουμε ότι και στην ημερίδα που διοργανώθηκε στις 03 Αυγούστου είχαμε συνεργάτη της εφημερίδας μας αλλά και για κοινά της περιοχής μας ενδιαφερόμαστε, όχι μόνο γιατί εδώ δουλεύουμε αλλά κυρίως γιατί εδώ ζούμε και αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες των πολιτών και των αιρετών. Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί για εμάς τρόπο ζωής, οι κάτοικοι και οι τοπικοί φορείς είναι αυτοί, που εδώ και δεκαετίες προστάτευσαν αυτό εδώ το κομμάτι γης, τα προσωπικά οφέλη που αναφέρονται στο κείμενο του προέδρου του Φορέα, μας αφήνουν παγερά αδιάφορους, η Ιστορία μας και το ποιόν μας, σε αυτό εδώ τον τόπο είναι γνωστά. Τα μόνα συμφέροντα που έχουμε υπηρετήσει πιστά και χωρίς να σκεφτούμε το προσωπικό μας συμφέρον, είναι του τόπου, ούτε επιχειρηματιών, ούτε πολιτικών αλλά ούτε και κάποιων Μ.Κ.Ο.. Τα λέμε όπως τα καταλαβαίνουμε και όπως αφουγκραζόμαστε την κοινωνία. Η αλήθεια είναι ότι η λειτουργία των ΜΚΟ και η θεώρηση που έχουν, σηκώνει πολύ κουβέντα και οι θέσεις τους αντιμετωπίζονται με δυσπιστία από την τοπική κοινωνία και θεωρούνται ακραίες. Σε αυτό όμως φταίνε και οι ίδιες οι ΜΚΟ, οι οποίες τις περισσότερες φορές απέχουν από τα τοπικά δρώμενα αλλά και δρουν επιθετικά, θεωρώντας ότι έχουν μόνο αυτές δίκιο. Προβλήματα αλλά και μη επίλυση προβλημάτων και αγκυλώσεων , έχουν και κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι ήθελαν το κάτι παραπάνω από την ισχύουσα ΚΥΑ, δεν το πήραν αλλά συγχρόνως δεν προσέφυγαν σε δικαστήρια ούτε προσπάθησαν να δημιουργήσουν προβλήματα στην εφαρμογή της.



Αποδεχόμαστε τις απόψεις σας, αλλά επί της ουσίας υπάρχουν θέματα που διαφωνούμε:

1. Το πρόβλημα με τη σχετική διαβούλευση, αφορά το Διαχειριστικό Σχέδιο, το οποίο πουθενά δεν μας το εμφανίζετε αλλά ούτε και δημοσιοποιείτε, αντί αυτού, τόσο στην ημερίδα της 3ης Αυγούστου όσο και στα σχετικά που αποστείλατε προς ενημέρωση και διαβούλευση, μόνο χάρτες και σχέδιο ΠΔ, εμφανίζετε. Στα οποία  μάλιστα, δεν γίνεται καμία αναφορά στην ισχύουσα  ΚΥΑ, με την οποία είναι ολοκληρωτικά διαφορετικό, αλλά και στους χάρτες, δεν φαίνεται η ισχύουσα οριοθέτηση των ζωνών. Πρακτικά  έχετε εξαφανίσει την ισχύουσα ΚΥΑ, σαν να μην υπήρξε ποτέ. Εμείς δεν έχουμε Διδακτορικό και τόσο καταλαβαίνουμε, εάν έχετε στείλει διαχειριστικό σχέδιο και δεν το καταλάβαμε ζητάμε συγνώμη, υποδείξτε μας που το δημοσιοποιείτε και θα αποδεχθούμε την ανεπάρκεια μας. Όσον αφορά στην ισχύουσα ΚΥΑ, αυτή δεν έχει καταργηθεί, αλλά ισχύει ακόμη. Οι καταγγελίες των Περιβαλλοντικών Οργανώσεων που λέτε, δεν έγιναν δεκτές επί της ουσίας τους, αλλά  μόνο ως προς το σκέλος που αφορά την νομική του υπόσταση. Καμία αναφορά δεν υπάρχει για την βιοποικιλότητα κλπ ή την ελλιπή περιβαλλοντική προστασία . Δεν κατανοούμε λοιπόν τη σπουδή του Φορέα ή του μελετητή ( δεν γνωρίζουμε ποιος το κατεύθυνε), να αγνοήσει το ισχύον κείμενο και οριοθετήσει και να εμφανίσει ένα εντελώς νέο ως προς τη λογική του και την οριοθέτηση του κείμενο σχεδίου ΠΔ, χωρίς μάλιστα να παρουσιάζει το ισχύον πλαίσιο. Για παράδειγμα περιοχές όπως τα λουτρά της ποταμιάς, μέχρι τον Οκτώβριο του 2008 που υπογράφηκε η σχετική ΚΥΑ, ήταν σε καθεστώς πλήρους απαγόρευσης δραστηριότητας. Τα κτίρια και οι εγκαταστάσεις κτισμένα από τον ΕΟΤ, είχαν περιέλθει σε ανυποληψία και κανένας δεν μπορούσε να κάνει κάτι για αυτό. Από τον Οκτώβριο του 2008 όπου εντάχθηκαν σε ζώνη Γ, υπήρξε ελπίδα αλλά και δυνατότητα  να ευδοκιμήσει κάτι καλό. Με το προτεινόμενο σχέδιο Π.Δ., που εμφανίστηκε, ξαναμπαίνουν σε ζώνη Α προστασίας, δηλαδή αποκλεισμού δυνατότητας αξιοποίησης τους. Δεν ξέρουμε εάν η επισήμανση μας αυτή, εννοεί επιχειρηματικά συμφέροντα ιδιωτών, μακάρι, αλλά σίγουρα εξυπηρετεί την ανάγκη αυτής της περιοχής για αύξηση των δυνατοτήτων απασχόλησης και αξιοποίησης της Δημόσιας περιούσιας.



2. Η αναδρομικότητα προκύπτει από το άρθρο 10 του σχεδίου ΠΔ, τμήμα το οποίου δημοσιεύουμε, προκείμενου να βγάλουν οι αναγνώστες μας, μόνοι τους τα συμπεράσματα  τους, χωρίς σχόλια από εμάς:



‘’ Άρθρο 10

Μεταβατικές διατάξεις

1. Κάθε διάταξη που έρχεται συνολικά ή εν μέρει σε αντίθεση με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης ή που ανάγεται σε θέματα που ρυθμίζονται από αυτήν, καταργείται αντιστοίχως συνολικά ή κατά το μέρος εκείνο στο οποίο έχει επέλθει μεταβολή σύμφωνα με την παρούσα.

2. Δεν επιτρέπεται η εκτέλεση έργων και η άσκηση δραστηριοτήτων εντός των ορίων των ζωνών ΑΑ, Α και Β, οι οποίες δεν αναφέρονται ως επιτρεπόμενες στα άρθρα 3, 4 και 5 αντίστοιχα.

3. Εξαιρούνται από τις απαγορεύσεις της παρούσας ρύθμισης:

α. Τα έργα και οι δραστηριότητες που την ημέρα δημοσίευσης του παρόντος:

-             υφίστανται και λειτουργούν νομίμως, ή

-             βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής με βάση σύννομη άδεια, ή

-             έχουν δημοπρατηθεί, ή βρίσκονται στο στάδιο της δημοπράτησης, ή

-             έχουν άδεια εγκατάστασης ή λειτουργίας, ή

-             έχει εκδοθεί σχετική οικοδομική άδεια, ή

-             έχουν περιβαλλοντικά αδειοδοτηθεί με επιβολή περιβαλλοντικών όρων με τη δυνατότητα, εάν απαιτείται, επιβολής αρμοδίως προσθετικών περιβαλλοντικών όρων.

Για όλα τα ανωτέρω έργα αυτής της παραγράφου, εντός δύο ετών από την δημοσίευση της παρούσας, οι αρμόδιες Υπηρεσίες, σε συνεργασία και με τον Φορέα Διαχείρισης της περιοχής, θα πρέπει να ζητήσουν την υποβολή των απαιτούμενων από την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία, σχετικών δικαιολογητικών, για επανεξέταση της περιβαλλοντικής αδειοδότησής τους, ώστε, να κρίνουν, ποια έργα αντίκεινται στον σκοπό προστασίας της περιοχής και πρέπει να επιβληθεί παύση της λειτουργίας τους ή δεν αντίκεινται και μπορούν να διατηρηθούν με ή χωρίς επιβολής πρόσθετων όρων και προϋποθέσεων. Στις περιπτώσεις που, μετά την εφαρμογή των προαναφερόμενων, κάποιες χρήσεις και δραστηριότητες κριθούν ότι αντίκεινται στους σκοπούς της παρούσας και πάψει η λειτουργία τους, για τα νόμιμα υφιστάμενα κτίσματα − κτίρια και υποδομές τους δύναται να αλλάξει η χρήση, μόνο για λόγους προστασίας και διαχείρισης της προστατευόμενης περιοχής ή για άλλη επιτρεπόμενη χρήση που δεν αντίκειται στο στόχο του παρόντος διατάγματος. …’’





3. Συμφωνούμε για την επιστημονική επιτροπή, αλλά πρέπει να τονίσουμε ότι οι επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις πρέπει να αφουγκράζονται τον παλμό της κοινωνίας και έχουν πολύπλευρη θεώρηση. Να λαμβάνουν αξιοκρατικά υπόψη τους και άλλες επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις. Ως γνωστό, η επιστημονική έρευνα δεν είναι μοναδικό προνόμια και υπάρχουν πολλά παραδείγματα όπου καταξιωμένοι επιστήμονες διαφωνούν κάθετα μεταξύ τους και πολλές φορές μάλιστα γινόμαστε μάρτυρες έντονων αντιπαραθέσεων ακόμη και στα τηλεοπτικά παράθυρα. Εν πάσει περιπτώσει, ελπίζουμε να υπάρξει πολύπλευρος έλεγχος και θεώρηση των πραγμάτων στις γνωμοδοτήσεις του Φορέα.



4. Όσον αφορά την απαξίωση που αναφέρουμε ότι επιδείξατε, είναι παράπονα των τοπικών αιρετών προσώπων και έχει να κάνει με την μη προσωπική επικοινωνία σας ακόμη και με Προέδρους Επιστημονικών Φορέων αλλά Δημάρχους Δήμων, μεγάλα  τμήματα  εκτάσεων των οποίων, είναι στο χώρο ευθύνης σας. Σημειώνουμε εδώ, ότι στο ΔΣ του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου, δεν εκπροσωπείται με μέλος, κανένας Δήμος της Ξάνθης.



Διαβεβαιώνουμε, ότι για εμάς εδώ, η σχετική κουβέντα δεν αφορά ένα απλό κείμενο και χάρτες, ούτε έχει να κάνει με αντιπαραθέσεις προσωπικές ή πολιτικές. Αφορά την ζωή μας και τη ζωή χιλιάδων ανθρώπων που ζούνε και δραστηριοποιούνται εντός των εκτάσεων του Εθνικού Πάρκου. Οι απαγορεύσεις και οι περιορισμοί είναι αυτοί που δημιούργησαν την όποια αυθαιρεσία και αγκυλώσεις Όταν θέτονται κανόνες με λογική όχι αποκλεισμού αλλά περιορισμού και με φυσιολογικούς θύλακες εκτόνωσης, τότε οι σύμμαχοι αυξάνονται και η προοπτική ανάπτυξης, χωρίς κόντρες και αντιπαραθέσεις, οδηγεί στη βελτίωση όλων των παραμέτρων. Θέση μας είναι ότι ο Φορέας Διαχείρισης αποτελεί παράγοντα προόδου και κομμάτι του εαυτού μας, στόχος μας λοιπόν είναι η προώθηση της συνεργασίας και όχι η αντιπαράθεση. Αυτός ο τόπος χρειάζεται συνεργασίες και κοινές προσπάθειες όχι μόνο γιατί αυτό επιτάσσει η δύσκολη αυτή εποχή που ζούμε άλλα γιατί είμαστε πολύ λίγοι και δεν χωράν απώλειες στην κοινή προσπάθεια.



Σταύρος Βλαχόπουλος