Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

Άλλα υπέγραφαν και άλλα εισέπρατταν από το ταμείο του ΕΒΕ…


Καταγγελία Σοκ από τον Νίκο Τσάβα


Άλλα υπέγραφαν και άλλα εισέπρατταν
από το ταμείο του ΕΒΕ…



Σφύριζαν αδιάφορα σε οικονομικές ατασθαλίες (;) και είχαν μόνο Τουριστικές ανησυχίες…


Η τουριστική προβολή του Νομού απασχόλησε κατά κόρον την συνεδρίαση του Επιμελητηρίου Ξάνθης, το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης.
Μάλιστα, ο Γραμματέας του ΕΒΕ, κος Ζήσης Κατσαρίκας ανέφερε κάποιες προτάσεις όσον αφορά την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ξάνθης. Σύμφωνα με αυτά που ανέφερε ο τελευταίος, θα πρέπει να δοθεί μεγάλη βαρύτητα στις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας, όπως είναι τα θρησκευτικά και τουριστικά μνημεία.
Παράλληλα, ο κος Ζήσης Κατσαρίκας παρουσίασε κάποιες προτάσεις για την καλύτερη επίτευξη του στόχου, μεταξύ των οποίων η συμμετοχή σε διεθνείς και πανελλαδικές τουριστικές εκθέσεις, οι διαφημιστικές εκστρατείες και η προβολή του Νομού μέσω διαδικτύου, αλλά και η συνεργασία με τουριστικούς φορείς του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κος Παναγιώτης Ανδρικόπουλος, από την πλευρά του τόνισε, πως πρέπει να υπάρξει ένα οργανωμένο πακέτο τουριστικής προβολής και όχι αποσπασματικές κινήσεις.
Ο κος Στέλιος Μωραΐτης, από την άλλη, αναφέρθηκε στην προσφορά της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης στο θέμα της τουριστικής προβολής του Νομού, επισημαίνοντας, πως θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί όλο το έντυπο υλικό που έχει εκδοθεί με πρωτοβουλία της Νομαρχίας Ξάνθης, αλλά και να ζητηθεί συνδρομή της κυρίας Πέπης Στάντσιου, η οποία, όπως σημείωσε, έχει μια τεράστια προσφορά στο θέμα.
Κλείνοντας, ο κος Στέλιος Μωραΐτης πρότεινε την δημιουργία γραφείου τουρισμού στο Επιμελητήριο Ξάνθης, το οποίο θα συνεχίσει την προσπάθεια που είχε ξεκινήσει η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ξάνθης για την τουριστική προβολή του Νομού, καθώς, όπως τόνισε, υπάρχει τεράστια τεχνογνωσία στο θέμα, η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί περαιτέρω.
Περισσότερες πιέσεις στους πολιτικούς για την υλοποίηση του αρδευτικού-οικολογικού έργου του Νομού
Το άλλο θέμα που συζητήθηκε αφορούσε το μεγάλο αρδευτικό-οικολογικό έργο του Νομού, για την άντληση υδάτινων πόρων από τον Νέστο, προκειμένου να αποφευχθεί η υφαλμύρωση της πεδινής περιοχής του Νομού. Ο κος Π. Ανδρικόπουλος αναφέρθηκε, για άλλη μια φορά, στο πώς ξεκίνησε το εγχείρημα, με πρωτοβουλία του τελευταίου Νομάρχη Ξάνθης, κυρίου Γιώργου Παυλίδη και τελικά κόλλησε, λόγω παρέμβασης κάποιων οικολογικών οργανώσεων που προσέφυγαν στο ΣτΕ. Επισημάνθηκε το γεγονός, ότι κινδυνεύουν να χαθούν τα χρήματα που εξασφαλίστηκαν για την πρώτη φάση υλοποίησης του έργου, το οποίο με την βοήθεια του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, κυρίου Αλέκου Κοντού, ο οποίος διετέλεσε τότε Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κατάφερε να ενταχθεί στο πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής». Εδώ και δύο , όμως, η προσφυγή στο ΣτΕ οικολογικών οργανώσεων με έδρα την πόλη της Αθήνας, έχει εγκλωβίσει το έργο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να μην υλοποιηθεί ποτέ. Για το θέμα μίλησε εκτενώς και ο κος Στέλιος Μωραΐτης επισημαίνοντας, πως το Επιμελητήριο Ξάνθης οφείλει να πιέσει τους καθ’ ύλην αρμόδιους πολιτικούς, ώστε να μην χαθεί ένα οικολογικό, όπως τόνισε πολύ χαρακτηριστικά, έργο για όλο τον Νομό Ξάνθης.
«Πρέπει να ενθαρρύνουμε κάποιος ανθρώπους στο Νομό, όπως τον Υπουργό μας, προκειμένου να πολεμήσουν πιο δυναμικά για την υλοποίηση του έργου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κος Σ. Μωραΐτης.


Επιστολή του ΕΒΕ προς αρμόδιο Υπουργείο και ΑΕΠΙ, ώστε να μειώσει κατά 50% η τελευταία, τα ποσά που ζητά από τους επιχειρηματίες
Το άλλο θέμα που απασχόλησε το Επιμελητήριο αφορούσε την ΑΕΠΙ, εταιρεία προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας. Σύμφωνα με αυτά που επισημάνθηκαν, για πολλοστή φορά, από τους επιχειρηματίες, η εν λόγω, ανώνυμη, εταιρεία λειτουργεί με παμπόνηρο τρόπο, ζητώντας μεγάλα χρηματικά ποσά σε ανύποπτο χρόνο από τους επαγγελματίες, όπως είναι οι ιδιοκτήτες καφέ, καφέ-μπαρ κτλ.
Ο Πρόεδρος, πάντως, του ΕΒΕ, αφού επεσήμανε, πως το θέμα είναι πολύπλοκο και δύσκολα μπορεί να πολεμηθεί η εν λόγω εταιρεία, πρότεινε να αποσταλεί επιστολή προς τον αρμόδιο Υπουργό και την ίδια την εταιρεία, όπου θα ζητείται μείωση κατά 50% του ποσού που ζητά η ΑΕΠΙ, στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης που μαστίζει όλους του κλάδους απασχόλησης.
Τρίτη επαναπροκήρυξη διαγωνισμού για το πρόγραμμα Vito
Το άλλο θέμα που συζητήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του ΕΒΕ Ξάνθης αφορούσε την επικύρωση αποτελέσματος επιτροπής ενστάσεων για τον ανοιχτό διαγωνισμό του προγράμματος Vito.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε ο κος Παναγιώτης Ανδρικόπουλος ,υπήρξαν νόμιμες ενστάσεις, γι’ αυτό και ακυρώθηκε ο διαγωνισμός και ανακηρύχτηκε νέος, εντός δεκαπέντε ημερών.
Στην συνεδρίαση βρέθηκε και ο εκπρόσωπος δύο εταιρειών που είχαν μπει ανάδοχοι και τελικά αποδείχτηκαν θιγόμενοι σε επίπεδο αποτελέσματος. Σύμφωνα με αυτά που δήλωσε ο τελευταίος, οι εταιρείες τις οποίες εκπροσωπεί, θα μπορούσαν να στραφούν στα διοικητικά δικαστήρια, αλλά λόγω καλής σχέσης με το Επιμελητήριο και επειδή θεωρούν πως ο φορέας εξυπηρετεί τις ανάγκες του επιχειρηματικού κόσμου της περιοχής, δε θα πράξουν κάτι τέτοιο. Δεν παρέλειψε, ωστόσο, να συμπληρώσει πως, κάτι περίεργο, υπάρχει στην όλη υπόθεση, αφού είναι η τρίτη φορά που γίνεται η ακύρωση. Παράλληλα, αναφέρθηκε στα ευρωπαϊκά προγράμματα ως σημαντικά εργαλεία, τα οποία, όπως τόνισε, οφείλει το Επιμελητήριο να διαχειριστεί με μεγαλύτερη σοβαρότητα, καθώς θα του επιφέρουν κονδύλια, όχι, μόνον, για να καλύψει τα λειτουργικά του έξοδα, αλλά και για την τοπική οικονομία της Ξάνθης.
Επεσήμανε δε, πως οι άνθρωποι που θα διαχειρίζονται τέτοια προγράμματα, πρέπει να έχουν την ανάλογη τεχνογνωσία.
Ο κος Π. Ανδρικόπουλος, από την πλευρά του, τόνισε, πως είναι πολύ δύσκολο να γίνει αυτό που αναφέρει ο τελευταίος, καθώς λόγω ατελείωτης γραφειοκρατίας, δεν μπορεί να γίνει ούτε μια πρόσληψη.


Σοβαρές καταγγελίες του Νίκου Τσάβα για οικονομικές ατασθαλίες στο ΕΒΕ
Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί η καταγγελία που έκανε ο κύριος Νίκος Τσάβας . Σύμφωνα, λοιπόν, με αυτά που επισήμανε ο τελευταίος, πρέπει να επιστραφούν χρήματα στο ταμείο του Επιμελητηρίου από κάποιους που τα πήραν παράνομα. Ο κος Ν. Τσάβας αναφέρθηκε σε ένα σεμινάριο του ΕΒΕ, για το οποίο ο φορέας έδωσε χρήματα σε κάποια άτομα, τα οποία, όπως αποδεικνύεται, πήραν πολύ λιγότερα από τα ποσά που αναγράφονται σε σχετικές αποδείξεις. Η κοπέλα που έκανε γραμματειακή υποστήριξη, ενώ υπέγραψε απόδειξη για δύο χιλιάδες πήρε στα χέρια μόνον τριακόσιες πενήντα. Η άλλη κοπέλα που δεν υπέγραψε καμία απόδειξη πήρε πάλι τριακόσιες πενήντα χιλιάδες, ενώ υπάρχει απόδειξη με υπογραφή και είσπραξη δύο χιλιάδων. Ο κος Νίκος Τσάβας ζήτησε να διαλευκανθεί το θέμα και να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι. Ενώ, έκανε λόγο και για κάποια άλλα ποσά, τα οποία, όπως τόνισε, πρέπει να επιστραφούν στο ταμείο του Επιμελητηρίου.
Ο κος Π. Ανδρικόπουλος, από την πλευρά του, ανέφερε, πως το θέμα θα ανατεθεί στον νομικό σύμβουλο του Επιμελητηρίου.

Αναλυτικά ακολουθούν οι προτάσεις του Γραμματέα του ΕΒΕ Ξάνθης κ. Ζήση Κατσαρίκα για την Τουριστική Ανάπτυξη:

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ζήσης Κατσαρίκας
Δυστυχώς, φοβάμαι ότι στην Ξάνθη δεν έχουμε ακόμη ξεπεράσει κακές λογικές του παρελθόντος. Δεν συνεργαζόμαστε μεταξύ μας μη τυχόν και ο ένας? «καπελώσει» τον άλλον. Όλοι πρέπει να κάνουν κάτι μόνοι τους για να προβάλουν το «κατόπιν ενεργειών μου». Προφανώς και άκρη με αυτή τη λογική δεν βρίσκεται. Μένω μακριά από τέτοια σκεπτικά και δεν με νοιάζει η προσωπική μου προβολή η η προβολή του φορέα τον οποίο εκπροσωπώ, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να πρυτανεύσει η λογική και να υπάρξει ένα πνεύμα συνεργασίας όλων μας. Θα σας καταθέσω σήμερα κάποιες σκέψεις , προτάσεις που έχουν ίσως χρησιμοποιηθεί και αλλού και πολλές από αυτές ίσως δεν αποτελούν καινοτομία αλλά πρέπει κάποτε να δημιουργούμαι μια βάση που όποιος θέλει και έχει την αρμοδιότητα θα πρέπει να τις λαμβάνει υπ όψιν του.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχει μια κίνηση για τη δημιουργία ενός καλαθιού τοπικών προϊόντων γαστρονομίας το οποίο θα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε, θα πρέπει παράλληλα να διαμορφώσουμε και ένα πακέτο Τουριστικού Προϊόντος. Εδώ να σας πω ότι περιμένω και τους υπόλοιπους φορείς και τα ξενοδοχεία και τις εξαγωγικές επιχειρήσεις για να δώσουμε προστιθέμενη αξία με τις ενέργειές μας στο θρακικό καλάθι προϊόντων, εντάσσοντας σε αυτό και την τουριστική διάσταση, γιατί η γαστρονομία αποτελεί ένα δυνατό χαρτί προσέλκυσης επισκεπτών.
Ο τουρισμός σε Παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται ανάμεσα στους πιο ραγδαία αναπτυσσόμενους οικονομικούς τομείς της Κοινωνίας του 21ου αιώνα. Αποτελεί στήριγμα για τις τοπικές και τις εθνικές οικονομίες, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και εισροή συναλλάγματος. Η Ξάνθη λόγω της απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς , της γεωγραφικής θέσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, της συνύπαρξης διαφορετικών θρησκειών, πρέπει να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προϊόν παγκοσμίως .
Ο τουρισμός, όμως, είναι ευαίσθητο προϊόν, έχει σχέση με το δούνε και λαβείν και είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Η λανθασμένη ή ασχεδίαστη ανάπτυξη και προβολή, πολλές φορές επιφέρει, βραχυπρόθεσμα, οικονομικά οφέλη, ωστόσο καταλήγει μακροπρόθεσμα στην απομόνωση του προορισμού, στην μείωση των επισκεπτών - τουριστών και στην χαμηλή ποιότητα της τουριστικής δραστηριότητας, εν γένει.
Η τουριστική ανάπτυξη του Νομού και των Δήμων μέχρι σήμερα στηρίχθηκε σε εμπειρικές και αποσπασματικές ενέργειες των φορέων του δημόσιου τομέα, στις προσπάθειες τις νομαρχίας και στις φιλότιμες προσπάθειες της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (μικρής διάρκειας προβολής κ.λ.π). χωρίς τον σχεδιασμό ενός πολυετούς πλάνου.
Πιστεύω θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα σύνδεσμο τουριστικής ανάπτυξης με την συμμετοχή όλων των φορέων του νομού που εμπλέκονται στον τουρισμό.
Πιστεύω ότι αυτό είναι εκ των ουκ άνευ, διότι ο σχεδιασμός σε επίπεδο περιφέρειας δεν θα απoδόσει τα αναμενόμενα, καθόσον κάθε περιοχή έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και απευθύνεται σε διαφορετικούς καταναλωτές και άλλου είδους επισκέπτες, χωρίς να σημαίνει ότι δεν μπορεί και σε επίπεδο περιφέρειας να δημιουργηθεί κάποιο τουριστικό πακέτο. Εμείς κυρίως όμως
Πρέπει να αξιοποιήσουμε σωστά το Ιερό χώρο των ΜΟΝΩΝ τα αρχαία ΑΒΔΗΡΑ, και τα δύο Εθνικά Πάρκα που διαθέτουμε αναδεικνύοντας το νομό μας ως:
ΚΟΙΤΙΔΑ Ορθοδοξίας, Επιστημών, Προστασίας περιβάλλοντος. Έτσι θα μπορούμε να ΠΡΟΒΆΛΟΥΜΕ το νομό σε ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΜΒΕΛΕΙΑ.
Να διαμορφώσουμε ένα Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ και προβολής ,διαφοροποιώντας το τουριστικό προϊόν σε:
· Προσκυνηματικός δρόμος στα μοναστήρια και τις εκκλησίες που διαθέτουμε.
· Προσκύνημα στα βήματα του Αποστόλου Παύλου.
· Περιηγητικός τουρισμός στα θρησκευτικά μνημεία διαφορετικών θρησκειών που διαθέτουμε και στους αρχαιολογικούς μας χώρους.
· Εναλλακτικός τουρισμός, με δράσεις στο ποτάμι και τα βουνά μας
· Ο υπαίθριος , ο συνεδριακός, ο πολιτιστικός, ο εκπαιδευτικός (περιβαντολογικός, ιστορικός), ο γαστρονομικός όπως σας ανέφερα , ο αθλητικός, ο επαγγελματικός, κ.λ.π.
Ο νέος σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει δράσεις που έχουν απήχηση σε όλες τις κοινωνικές ομάδες, σε όλες τις κατηγορίες τουριστών, σε κάθε εν δυνάμει επισκέπτη, από την ελληνική και ξένη αγορά και να αποβλέποντας στην άμβλυνση της εποχικότητας και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.


ΔΡΑΣΕΙΣ
1.ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ
α. είτε σαν περιφέρεια
β. είτε σαν Νομός
2 ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΑ Μ.Μ.Ε. ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
α. Παραγωγή και μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων σε τηλεοπτικά δίκτυα και ραδιοφωνικούς σταθμούς στο Εσωτερικό
β. Παραγωγή και μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων ή προβολή DVD σε τηλεοπτικά δίκτυα και σε δορυφορικά ή άλλα κανάλια στο Εξωτερικό
γ. Σχεδιασμός και προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων στο διαδίκτυο
Δ .Δημιουργία μακετών και διαφημιστικές καταχωρήσεις στον έντυπο και περιοδικό Τύπο.
3 ΠΑΡΑΓΩΓΗ-ΕΚΔΟΣΗ- ΕΠΑΝΕΚΤΥΠΩΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΝΤΥΠΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
Π.χ. των εκδόσεων του δήμου για την τοπική ιστορία-θρησκευτικά μνημεία, της πρώην νομαρχίας με τα γεφύρια, της μητρόπολης με τους ναούς της περιοχής και άλλα
Επανεκτύπωση όλου του υπάρχοντος έντυπου διαφημιστικού υλικού, (χάρτη, τουριστικών οδηγών ,πολύπτυχα δήμων, πόστερ σε διάφορα θέματα και σε γλώσσες.(Ελληνικά, Αγγλικά κλπ )και η συγκέντρωση τους σε ένα φορέα π.χ στον Σύνδεσμο τουριστικής προβολής που πρέπει να δημιουργήσουμε.
4 ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ-ΨΗΦΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ
Αναπαραγωγή παλαιότερων cd δημιουργία νέων με τουριστικό υλικό
5 ΙΝΤΕRΝΕΤ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΑΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ - ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ-ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΥΠΑΡΧΟΥΣΩΝ
6ΔΙΚΤΥΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ\
α. Συνεργασία με δίκτυα παροχής τουριστικών πληροφοριών στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Γραφεία ΕΟΤ, πρεσβείες, προξενεία, αεροδρόμια, λιμάνια κ.λπ.)
β. Αποστολή διαφημιστικού υλικού σε Μ.Μ.Ε., τουριστικά γραφεία, σχολεία, συλλόγους, αποδήμους, συνέδρια, αεροδρόμια, εκδηλώσεις, σταθμούς τραίνων, λεωφορείον, ταξί, κ.λπ.
γ. .Συνεχή λειτουργία του περιπτέρου πληροφοριών του ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΊΟΥ που είχαμε διαθέσει στην νομαρχία για την ενημέρωση των επισκεπτών
7 ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ. ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
α. Οργάνωση ή συνδιοργάνωση ημερίδων ,συνεδρίων , χορωδιακών φεστιβάλ , αθλητικών οργανώσεων ( τουρνουά ποδοσφαίρου, σχολικούς αγώνες , μπάσκετ, βόλεϊ, κλπ ) μουσικών εκδηλώσεων , πολιτιστικών εκδηλώσεων και διαφόρων άλλων που προάγουν το τουριστικό προϊόν του Δήμου μας και βοηθούν στην ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Σε επίπεδο τοπικό, Εθνικό και Παγκόσμιο. ( όπως αγώνες μότο-κρός, αναρρίχησης κ.λ.π) β. Καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου, με ημερίδες, σεμινάρια, ή άλλες ειδικές εκδηλώσεις και βραβεύσεις των διακριθέντων επιχειρήσεων.
δ. Οργάνωση έκθεσης ή εκθέσεων σε ανοιχτούς χώρους εντός και εκτός του Δήμου για την ανάδειξη και προώθηση παραδοσιακών τοπικών προϊόντων, προϊόντων χειροτεχνίας, εικόνων από τους αγιογράφους μας, σε συνεργασία με άλλες Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ή με άλλους τουριστικούς φορείς Καλικρατικών Δήμων, και επιχειρηματιών , κατά τη διάρκεια των τοπικών εκδηλώσεων (καρναβάλι, γιορτές νεολαίας, γιορτές παλιάς πόλης , γιορτές Νέστου κ.α.)
9. ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ: ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ –ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΑ ΕΙΔΙΚΑ ΔΩΡΑ· α. Φιλοξενία έγκριτων δημοσιογράφων που ασχολούνται με το τουριστικό ρεπορτάζ και τις δημόσιες σχέσεις β. Φιλοξενία τουριστικών πρακτόρων, διάσημων προσωπικοτήτων από το χώρο της τέχνης, της επιστήμης, του αθλητισμού κ.λ.π. Πρέπει να ξεκινήσουμε επαφές με tour operators, να τους καλέσουμε στην πόλη μας, προκειμένου να διευρυνθεί το προφίλ των πελατών όσο και να μεγεθυνθεί η τουριστική περίοδος.